Hoofdsponsor

1/48 F6F Hellcat royal class Eduard kit (WIP)

@ Lt D

alleen bij de grote decals heb ik een fix gebruikt, de kleine alleen met water losgeweekt en aangebracht zonder problemen. Ik heb bewust voor de F6F-5 deze variant genomen om de kleurstelling

de 2e F6f wordt een 3 uitvoering (early WWII) en had toen de drie kleuren schema (wit, lichtblauw en donkerblauw)
 
inmiddels al aardig opweg met de 2e hellcat... dat wordt een F6F-3

bij deze gebruik ik een techniek die black basing heet. Ik kwam deze techniek tegen toen ik aan het zoeken was naar hoe te pre shaden van panellines en deze techniek lijkt mij beter....we gaan het zien. De modellen van iemand die deze techniek gebruikt (uitgevonden???) heeft zien erecht gelikt uit.
Hier https://doogsmodels.com/2014/07/03/technique-black-basing/ is alles te vinden over black basing.

black basing betekend, je maakt alles eerst helemaal zwart (zware primer) en bouwt dan met sterk verdunde verf de uiteindelijke kleur op in twee vervolgstappen, eerst vlekken maken en dan aflakken.......

eerst de cockpit, die ziet er nu veel realistischer uit qua kleur
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

in dit model komt in een vleugel een gunbay, de gunbay gemaakt van PE en best een prigelwerkje

attachment.jpg

de vleugel bewerkt en de gunbay geplaatst

attachment.jpg

attachment.jpg

de hoofdonderdelen bij elkaar

attachment.jpg

in elkaar gezet en in de primer, ja witte primer :( ik heb geen zwarte primer, dus ik doe het net even iets anders :)
attachment.jpg

zwart maken dus
attachment.jpg

ziet er machtig uit heelmaal mat zwart
attachment.jpg

attachment.jpg

dan vlekken maken met de juiste kleur, ik begin met de onderkant, deze is wit en ik gebruik een wit waar het witte net van af is, white grey..

door vlekken te maken krijg je straks een verschil in kleurstelling als het goed is omdat sommige plekken dan helderder worden dan andere

attachment.jpg

de eerste lagen sterk verdunde lak en dan is dit het resultaat, fotos zijn bij kunstlicht en met flits gemaakt en zodoende is het minder goed te zien dat er kleur verschillen zitten in de verschillende panels.... ga bij daglicht nog wat foto's maken misschien wil dat beter

attachment.jpg

attachment.jpg

ik be tevreden met de onderkant
 
Hier mag je zeker al tevreden mee zijn!
Interessante theorie over dat zwart.
Mooie gunbay, dat zal wel enige concentratie hebben gevergd.

Benieuwd naar de daglicht foto's.
Goed bezig!

Gr
Thiery
 
Wow mooi werk hoor en vooral leuk dat er PE bij komt kijken,gunbay ziet er goed uit en een meerwaarde aan je model.
 
Interessant om deze techniek eens uitgelegd te zien. Lijkt mij wel meer werk dan de klassieke pre-shading.
 
ziet er goed uit.. wel even kijken naar de naden op de rug en de onderzijde, maar voor de rest... keep 'm coming..
 
En ik die dacht dat er aan een vliegmachien niet veel werk was , mijne mond valt open , ge ziet op mijne ouderdom leer ik toch nog bij he
knap dat wel
Marc
 
Looking good..zeer boeiend om te volgen ,mooie detaillering..!!Vooral die gunbay vind ik zeer geslaagd..

Grtz yves,
 
De tweede is ook gereed, betrfet de F6F-3 variant in de pacific driekleuren camo

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

gaat misschien nog dienen als proefkonijn voor motoroliesporen en verwering aan de onderkant voor de Corsair 1/32

grt Ed
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan