Hoofdsponsor

1/35 Gmc Watertank [DONE]

cargomaster1

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
1.283
Voor de verandering nog eens een oude doos opengetrokken en beginnen bouwen aan de GMC met water tank, ik heb ze zelf nooit gezien in het leger maar volgens de geruchten zouden die tussen 1948 en 1965 moeten actief geweest zijn in het Belgische leger.
tot nu toe heb ik de chassis en cabine al gemaakt ,met het idee er een schelter op te zetten,maar aangezien het een project is van lange duur
ga ik deze terug bouwen als watertruck.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GMC watertruck

Na wat verder te kunnen werken heb ik dan toch mijn eerste model van 2017 afgemaakt en volgens de info die ik had het voertuig weer netjes voorzien van Belgische decals.. De truck behoorde bij het 7 cie transport uit Marche en in 1965 samengevloeid met het 1 ste Belgische Korps het voertuig zelf werd in 1971 afgevoerd naar Prop Steierwald een verzamelpunt van Belgische legervoertuigen en in 1985 is die gekocht door een Nederlander die er nu nog mee rond rijd.

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
mooi eindresultaat ;)
Misschien volgende keer toch een beetje meer uitleg en foto's van de bouw ;)
 
Je kan nooit genoeg GMC's hebben, leuke aanwinst voor je collectie.
Deze staat ook nog op mijn to do lijst.
 
Hey maat ziet er goed uit he amaai is toch ook snel gegaan deze bouw
Knap gedaan
Marc
 
Prachtige uitvoering ;)
Toch weer ééntje klaar in je collectie ;)
 
Nette GMC. Van mij had er wat zand over gemogen, maar ieder zijn stijl. Mag ik vragen: zaten de decals bij in de doos of maakt iemand die apart? Kan altijd eens van pas komen... :D
 
De decals komen van daco products en zijn bestelbaar online je hebt markeringen op 1/72 en 1/35 alsook UNO markeringen op beide schalen.
 
Dat ziet er goed uit.

Lijkt me een ideaal voertuig uit om er een MadMax-uitvoering van te maken.
 
inderdaad de doos is relatief nog veel en goedkoop te vinden en het leent zich zeker voor mad max dingen.een mooie schaal 1/35 dus figuurtjes zijn er overal te vinden,vorige keer zag ik in de modelbouw winkel zelf van het merk ICM dozen met figuurtjes zoals mad max dames en heren in warrior stijl ik ga deze aankopen en er iets van maken..wie weet..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan