Hoofdsponsor

1/35 German ww2 dio (Baureihe 52 + Schwere platformwagen +Tiger 1 early) [wip]

Mooi vloertje geworden Guy
 
Dat ziet er allemaal mooi uit. Goed bezig.

Zou het kunnen dat ik eens ergens op het net een foto heb gezien van een tank op zo'n wagon zonder tracks? Die tracks lagen voor de tank op de wagon. Vond ik toch wel vreemd want hoe hebben ze dat ding er dan op gekregen? Of heb ik dat verkeerd gezien?
 
Dat was op de vorige pagina, Alain. Dat ding kan er natuurlijk ook door een bergingsvoertuig op gezet zijn, er ontbreken nog wielen ook.
 
Paar doosjes gekocht met figuren van masterbox en dragon.
ben hier nu volop mee bezig om te zien of ik die mooi en realistisch krijg of toch min of meer.

want mijn plannen beginnen nu al naar een diorama te reiken.
feldengendarme zal patrouilleren met honden rond trein terwijl deze stillstaat aan een crossover met de baan (denk ik)
waar verschillende officieren met hun vrouwen etc staan kijken naar de trein eigenlijk gedeeltelijk gebaseerd op een echte foto die ik vond.

dit topic is niet dood maar zal van lange duur zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt Steven de tweede link.
(ook de checkpoint van masterbox en nog 4 andere doosjes)

hierbij een begin van de honden, deze blinken nog want worden geschilderd met enkel olie verf,
deze zullen lang drogen en worden dan ook af en toe bijgewerkt doorheen de volledige bouw van mijn verslag of tot ik tevreden ben.

de eene met zijn muil dicht de andere had een open muil maar ontbrak tanden en tong, deze heb ik proberen namaken,
tanden gesimuleerd door wijze van inkeepingen met een mesje, de tong is een schilfer gesneden van een sprue.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wow Guy prachtige dieren mooi gedaan hoor
marc
 
Merci, tips over schilderwerken zijn altijd welkom !
ik weet dat deze op het voorbeeld nog een wash en wat drybrushing moet krijgen maar dat gaat nu nog niet vanwege het drogen van de olieverf.

Indien jullie iets zien nu of in de toekomst dat je zegt nee dat is niet goed of amateuristisch dat kan beter zo of zo,
laat het me aub weten ik heb nog veeeel te leren over figuur en dier schilderen.
 
Prachtig detail, die tanden en :P
De kleuren zien er ook al goed uit, doe gerust zo verder ;)
 
Voor diegene die dit topicje volgen:
Zoals jullie weten bouw ik traag maar vol toewijding wanneer de tijd het mij toelaat.

De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd ivm werk.
Dat neemt niet weg dat ik er veel over denk en fantaseer,
toen ik mij voor de 956ste keer aan het afvragen was welk diorama ik nu eigenlijk ging bouwen,
hoe ik mijn trein uiteindelijk wil tentoonstellen, kwam ik deze keer op een nieuw idee dat mij al
enkele weken bezighield en waar ik dan de knoop ook voor heb doorgehakt om het mij aan te schaffen.

Door deze wijziging heb ik gevraagd om mijn bouwverslag te verplaatsen naar dioramas en ook de Titel te veranderen ook omdat hier nog een modelletje bijkomt.

De trein zal aankomen aan de dokken,
Maar ik laat de foto voor zich spreken:


attachment.jpg

longdock x2 2de staat niet op foto.
zal dus 1,20m worden wat perfect is voor mijn uiteindelijke trein
en de sub zou 99,1cm worden.
 
toch wel ferm en pak uw tijd ik volg toch daar ikzelf in de leer ben met alles grt.
 
Die duikboot kom je niet veel tegen, weeral iets om naar uit te kijken.
 
@Pascal
Ja ik doe dit in alle rust, wil dit diorama echt perfect hebben naar mijn kunnen.

@Erwin
Dat weet ik niet, zelf nog niet tegengekomen hier
maar ben eraan begonnen post een deze dagen een paar fotos.

Serieus Beest, ge weet op voorhand dat die ne meter is maar als ge die effe dryfit verschiet je toch wel :)
 
Je hout is supermooi. Een How To waardig. Je honden zijn ook mooi. Maar waarom staan die voet sporen evenwijdig en op een rare afstand. Ik zou dat nog aanpassen. maar voor de rest: Goed bezig!
 
@Philipson

Bedankt,
die voetsporen staan een beetje charlie chaplin zoals de meeste mensen lopen..
de afstand is gemaakt met een figuur schaal 1/35 erbij dus dat zou allemaal eigenlijk moeten kloppen maar die 80ton wagen is groter dan je denkt misschien ligt het daaraan ?
ik ga dat zeker nog eens dubbel checken volgende keer.


Vandaag en gisteren effe aan de U-boot begonnen:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Details komen nog, hier valt niet veel over te zeggen, enkel dat hij enorm is !



de torpedos bouw ik niet in de boot, want daar zie je niks meer van,
in plaats daarvan zal ik er iets mee doen op de kade.

terwijl die sub lag te drogen een transport krat gemaakt, kan ik nog zien wat ik ermee doe:


attachment.jpg

attachment.jpg


Dan nog wat verder uitgebreid en dryfit of ik krijg die torpedos er niet meer in:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


dat was het weer.
 
vandaag mij een beetje beziggehouden met de radar:


het originele deel:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Dan beginnen snijden en plakken,
hier werd gebruik gemaakt van albion alloys buisjes, ijzerdraad voor de 2 smalle antennes bovenaan,
delen van de originele kit, een parel, en hexagon nuts.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Weeral korte update, dit koste me echter +- 6 uur :)
De veranderingen hier werden gedaan naar het voorbeeld van een blauwdruk tekening van het echte stuk.

Tot de volgende.
 
Hey dat word hier ook menens he amaai dat zijn hier allemaal prijsbeesten knappe dingen ik volg hier met volle overgave
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan