Hoofdsponsor

1/35 German ww2 dio (Baureihe 52 + Schwere platformwagen +Tiger 1 early) [wip]

Altijd welkom Beyond,

Die eerste had ik nog niet, en is redelijk mooie kwaliteit bedankt.
 
De units met wielen hebben hun basis laagje gekregen:
basis Zwarte + bruine wash

attachment.jpg

attachment.jpg




Basis pigmenten, + dry brushing op de lagerhuizen


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik volg ook mee als eerste moet ik zeggen, schitterend resultaat. Ik hoop ooit ook o eens te verweren!!


Van mijne Ega moet ik vragen, nadat, ze mijne haren vn het plafond had geveegd, of U de "unit met wielen"
Draaistel,(NL), Bogie,(Fr, GB), Drehgestell,(GE), maar ook truuck mag (rotjeknor), Wilt noemen :@^^:D:D
 
Daar stop ik meestal, in de verf, in de lak,

Nu, verweren, modder vuil en roest, ik kan niet starten, moet ik zeggen, op een foto komt het duidelijk over, maar om zelf te beginnen, zijn alle kleuren, telkens anders, en de kleuren in een potje blikje of flesje
 
een beetje verder gedaan.

De koppelingen is op zich niks mis mee, maar hangen naar beneden gericht.
nadien wil ik deze echter aansluiten op de loc en dan heb ik een probleem dus deze worden effe vervangen door soldeer tin(krimpkous/albion alloys) dit kan ik nadien voorzichtig plooien naar de gewenste richting.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg




De Pe set laat hier een groot gat open achter de koppelingen en de wagon zelf dus hier moest ik even improviseren.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Pe gedeeltje gedaan,
nu nog in de primer, verf en verweren de latjes erop en dan is nummer 1 klaar.



---Over de PE set van voyager 35420---

De PE voor het draaiwiel heb ik niet gebruikt aangezien dit een 4 spaaks is in de PE set,
op alle fotos die ik kan vinden op het internet van deze wagon is het een drie spaak,
Deze werd dus niet gebruikt door mij.


+Leuke set heel gedetaileerd.
+handle with care, enorm fragil, voordeel makkelijk te plooien met hand en pincet zonder ander gereedschap.

*Bouten voor de buffers zijn miniscuul EN het zijn er exact 48, geraak je er 1 kwijt = pech geen spare's aanwezig.

-handleiding staat ''vol'' met fouten.
-geen rods/draad 0,8/1,5 etc aanwezig die je wel nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mooie update, zeer gedetailleerde wagen geworden, knap!
 
Mooie combinatie Guy. En een mooi begin.
De Tiger had speciale transporttracks, omdat hij anders te breed was voor de treinwagons. Op de 4e foto van Beyond kan je ook zien dat de buitenste loopwielen daarbij ook verwijderd worden. Ik weet alleen niet of die transporttracks ook verkrijgbaar zijn en hoe as-uiteinden van jouw Tiger eruitzien.

Peter
 
De Tiger had speciale transporttracks, omdat hij anders te breed was voor de treinwagons.

Peter

attachment.jpg

Precies , op deze foto kan je mooi zien dat de transport tracks erop liggen (deze zijn minder breed) te zien aan de fenders die omhoog staan door de nauwere tracks , de gewone tracks legden ze gewoonlijk vooraan op de wagon voor de Tiger zelf;
Moet eigenlijk ook eens verder werken aan deze , want Roy hielp me ooit op weg de héél kleine PE scharniertjes te maken /plooien op een ledendag.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de toelichting Makamba en Peiperj !
maar dat ga ik dus niet doen om 2 redenen

1 ik vind die brede tracks ruiger cooler ;)

2 dat is het verschil tussen theorie en praktijk, net zoals op het werk, je moet zo en zo werken uiteindelijk word er gewerkt op onze eigen manier en
niet hoe het voorgeschreven staat:
Die tracks veranderen was een heel werkje ook dit gebeurde niet altijd !
zo zijn er fotos genoeg te vinden van de tigers die met tracks over de wagons steken, ik weet niet welke van deze fotos ik mag delen maar
ga toch 1 tonen ter voorbeeld

attachment.jpg
 
Mannekes wa is dat hier weer , ik durf bijna niet meer te kijken elke dag ik hier iets open doe zie ik iets wat doet blozen wow hoe knap is dit zeg dat P.E. gedoe is toch wel knap hoor ik heb 1 doos liggen waar het bij zit en dat is de verkleinde versie van mijn Golf 5 en daar zit een frame in met misschien 10 onderdeeltjes op
Hier bij deze bouwwerken zit meer PE dan plastiek wel echt knap
Marc
 
Kennelijk inderdaad niet altijd.
Maar zoals je ziet, steken de rupsbanden en de fenders nu uit en dat was niet mogelijk in Duitsland en west Europa waar veel tunnels waren en sporen dicht bij elkaar lagen. In de Sovjet-Unie hadden ze een grotere spoorbreedte, waarschijnlijk bouwden de Duitsers die zo om dat ladingen dan wel iets konden uitsteken.
Wel iets om rekening mee te houden voor de plaatsing van je diorama.

Peter
 
@makamba

hmm ja zou goed kunnen, zo ver reikt mijn kennis niet van de history..

ja zoals ik al zei vind die brede tracks juist ferm ! en ook heb ik ze al (denk ik) de friul tracks early)
mja we zien wel.

wel leuk om te weten allemaal ! dat meen ik, hoe meer ik weet over ww2 hoe beter !


@coachke

Dankje en dit valt nog mee :)
ik heb die luxury pack van de trein al eens opengedaan en bekeken dat is om achterover te vallen
zo veel dat ik,..
eerlijk gezegd ik heb schrik om daaraan te beginnen, dat meen ik ook weeral echt !

Maar inderdaad die PE sets brengen details in een kit die echt wel een verschil maken, dat was met de 1/12 autos en motors ook zo.
dit is echter mijne eerste 1/35 die ik bouw en ik moet zeggen het is klein zenne die PE !!
maar wel leuk eens het in elkaar zit.
 
knap werk in elk geval amai grt Pascal
 
vandaag de wagen in de primer gezet en gespoten,
daarna de decals erop en in de sol.

al kleine details geschilderd, het verweren/vuil maken enz komt later.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg




Ook nog een beetje verder gedaan aan de houten balken (vloer)
en eens een klein detail geprobeerd: vet/olie en iemand die er heeft in gestapt.
van een vieze schoenzool stillekes aan fading (laatste voetafdruk staat niet op foto)


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Hier komt nog een matte vernis laag op en misschien die gaten aan de zijkanten voor optie rechtopstaande balken.
 
Merci christof.

Op de moment ben ik begonnen met het verweren en niks anders meer,
wat bijwerken hier en daar en pigmenten en olieverf.
(nog steeds wip)

Zo staat hij er nu bij, de vloer zal zo blijven want daar ben ik tevreden over denk ik.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan