Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Kenworth Dump Truck (1/25) [DONE]

Mooie motorwerken, ga je deze fabrieksclean houden, of wordt ie enigszins vuil ?
 
Alle bedankt voor de complimenten.
Het metallic blauw, bij vrijwel alle die ik gezocht heb, zijn de cabine en de kipbak dezelfde kleur, of kleurstijlen doorgevoerd. De uitvoering die ik had met het chroom op de kipbak is, bij 1 bedrijf in dienst, welke genoemd word en als voorbeeld gestaan heeft. Dus was deze eigenlijk meer een uitzondering. Het blauw is dan gewoon een door mij gekozen kleur.
Het enigszins vervuilen, ben ik van plan te doen, maar nagenoeg op alle foto's, lijkt het erop dat ze iedere dag door de wasstraat gaan, die zal ik heel licht en subtiel moeten doen. Het idee een beetje stof en geen dikke lagen modder
 
Misschien een heel lichte (lees : dunne) vuile wash om alle details subtiel te accentueren ?
 
Guy, de wash zoals je bedoelt, is ook mijn gedachte over de afwerking.


Wat de laatste dagen gedaan, interieur is in kleur en in elkaar gezet, decals geplaatst.

Het interieur in de cabine gebracht, dit is zo zeer op maat, het bakje past perfect, daarna kan die er nooit meer uit, oftewel, de verdikking aan de achterkant, moet in de uitsparing aan de achterkant terecht komen. Nu zit er ook een verdikking aan de voorkant, en die moet in de uitsparing aan de voorkant terecht komen

attachment.jpg

attachment.jpg


En het lukte, naadloos sloot het brandschot aan, way dus de cabine ophanging word.

Nb de raam en deurlijsten zijn ook in kleur

attachment.jpg
 
Nog een week tot het eind.
Wat kan ik melden, de truck staat in elkaar, en in de blanke glanslak. Iets lichte beschadiging kleuren aangebracht, waar die gebruikt wordt.
Proefmodel voor Alclad chrome, is heel mooi, maar heel teer, had ik voor vast te pakken, dus eerst in de blanke lak moeten zetten. Maar heel goed bij te werken na montage, juist omdat het niet op een lichte ondergrond blijft. Zoals Keith Richards zei, Ieder nadeel, hep z'n voordeel.

Ben ik ook nog tot de ontdekking gekomen, dat het chassis ook chrome had moeten zijn.

Nu het is de revel groepsbouw, nog veel te doen met de kipbak, aangezien het een wedstrijd is, nog 6 dagen, of gereed of anders in het grote archief.

Morgen buiten foto's maken. En ook al 4 weken ellende met mijne laptop, en ruzie met windows 10. Nu de reden is...(windows10) Windows creator en Adobe creator (photoshop) komen niet overeen.

Ben aan het afdwalen, morgen in de zon fotokes trekken
 
Mooie blauwe kleur Aris, en je cabine ziet er top uit.
 
Guy, dank voor het compliment.

Weer een update, De truck zelf staat in elkaar. De spiegelarmen en antenne's zijn ook gemonteerd. Deze ook in Alclad chrome gezet.
Wat verder gedaan, lichte beschadiging aangebracht waar gebruikt wordt. Sommige delen chrome opnieuw gespoten, iets van dichterlijke vrijheid. Declas erop en in de blanke lak gezet. Ruiten uit de tape gehaald, en wissers geplaatst.

Verlichtings glazen gemonteerd, of in kleur deze gaan er morgen op.
De kipbak, buitenkant nog iets verder in kleur gebracht, lees hersteld.
De binnenkant, in dezelfde kleur en hier overgaan naar blank ijzer.
Zit nog te denken, hier nog iets van roest, maar de mijne vervoerd voornamelijk "zand achtige" producten.

Wat nu nog te doen, de Tanks, opnieuw chrome en sealen, op het kipframe monteren en alles in de blanke lak.


Dan toch weer eens foto's trekken, of net voor de einddatum, eindfotokes, want de grote decals moeten ook nog op de buitenkant.
Dat die ook vervelend zijn wil je niet weten, dus ik vertel het toch. ik knip hem uit, een dingetje van 2x5 mm. Weken in het water, rook een sigaretje, zet een bakkie koffie, voel eens of hij los is. Kwast decal medium, nog een sjekkie en eindelijk kan ik de decal aanbrengen. Dus lees 4 decals van 2x5 mm al snel een uur verder. Druk druk druk



Dat herinnerde me eraan toch eens foto's te maken
 
Hey Aris ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat zo te zien ( lezen ) heb je er je buikje aan vol gehad
Grt
Marc
 
Marc, daar heb je gelijk aan, toen ik vroeg of ik hem in de vuilnisbak moest deponeren, hoopte ik nog op een JA antwoord.


Buiten verwachting en dan denk ik, met een beetje druk, precies op het laatste moment kan ik hem nog inleveren.(lijkt wel op werk)

Naar mijn idee zitten er nog wat foutjes in, om hem te strippen en opnieuw te beginnen heb ik geen trek in.
En als Mr Murphy eenmaal op de trekhaak zit, stapt hij niet meer af, dus op het laatst, bij het aanbrengen van de Tribals ging er nog iets mis. Degene op de motorkap moesten pasten niet door het Kenworth merkje. Moet ik vertellen, de tribals zijn streepjes die op sommige plaatsen verbonden zijn, behalve de uiteinden.
Het resultaat is nu een vrije compositie. (tribal en freebees)

Degene die denken dat ik vanavond om 22.00 nog zat te freubelen hebben het mis. De foto’s zijn in tegen de avond in de zon gemaakt, alle decals /lijm zijn nog niet helemaal droog.


Ondertussen, staat hij tussen de afgewerkte projecten.

Nu geniet van de foto’s


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Gereed!
 
Laatst bewerkt:
Allereerst: mooi resultaat en knap dat je dit binnen de gestelde termijn van de groepsbouw weet te voltooien.

Enig minpuntje dat me zo opvalt is dat de luchtfilterhuizen links en rechts naast de voorruit niet recht zitten (ze 'zwenken wat uit'). Die zou je misschien wat rechter kunnen zetten, als dat geen schade toebrengt aan het model.
 
... en Marc zal opmerken dat je de claxon-trompetjes beter open had kunnen werken met een boortje.

Persoonlijk vind ik daarnaast dat de koplampen van het Revell-model beter hadden gekund. De donkere stip in get midden zul je op de echte vrachtwagen niet aantreffen. Wellicht bij een volgende bouw iets om op te letten.

Maar het ziet er alom uit als een geslaagde, imposante truck.
 
Roy dank voor je antwoorden, je heb gekeken en commentaar, dan zijn de foto's, of de truck toch, beter als dat ik het zie
 
Ben je niet tevreden met het eindresultaat dan? Het lijkt me nochtans een model om met trots op de schouw tentoon te stellen.
 
Vind hem toch wel geslaagd hoor proficiat grt.
 
Beste Aris vanaf het moment dat ik je leerde kennen op het forum tot nu ben jij toch een flink stuk gestegen in modelbouwen als je vergelijkt met het oude MGtje van toen tot deze machtige truck wel het is dag en nacht verschil echt waar
Nu de puntjes die Roy aanhaalde ok dat kan maar wat mij opviel is dat volgens uw uitleg in de vorige verslagen chroom hebt gespoten maar eerlijk ik zie niet echt chroom was het de bedoeling om dit zo te doen ? Of heb je de methode om alclad chroom te spuiten niet correct gevolgd ?
Aris ik ga het niet afbreken ik vind het zelfs zeer geslaagd met of zonder chroom look , maar in principe hoort het bij zo een truck
Al bij al is het maar een opmerking en is het resultaat prachtig
Doe zo verder
grt
Marc
 
Was geen gemakkelijke kit maar je mag er toch terecht fier op zijn dat je deze afgewerkt hebt.
Tijdens de bouw had ik zo mijn twijfels over de gebruikte kleur keuze maar deze is heel goed meegevallen.
 
Mooi gebouwd model, zeer geslaagd !! Proficiat !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan