Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Kenworth Dump Truck (1/25) [DONE]

Succes Aris met die Yank
 
Zie hier de bouwbeschrijving, heel zielug stapje voor stapje

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Dus vanavond, om foto's te maken, ook de zakjes waar de frames in zitten open gemaakt.

Bij het derde zakje, viel er opeens een los onderdeel, zomaar op mijne fotomachien. Ik dacht dat is een draaipunt bevestiging, dan is er een tweede, inderdaad die lag al op de grond...zo te zien heb ik die nodig, om de kiepbak aan het chassis te bevestigen.

Tussen de foto"s van de frame"s is het deel te zien.

Verder alles rijkelijk voorzien, van gietnaden en overtollige plastic gietdelen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg
 
Hey Aris heb ik in mijn jonge jaren ook nog eens gebouwd ik was toen gek van die Trucks , in die tijd was er op TV zo een reeks met ene Sonny Pruit en die had ik met lekker veel heel veel chroom en zoals vele onder ons zullen weten dat dit juist mijn ding is
Suc makker
Marc
 
Dat zal vermoedelijk wel een heruitgave van een AMT kit zijn.
Veel succes.
 
Veel reinigingswerken van onderdelen Aris ? Ach dat hoort erbij hoor, komt wel in orde.
 
succes met deze... perfect om een goed op los te kunnen gaan? of toch in nieuwstaat?
 
Marc deze kit is op de markt in 2015 en gebaseerd op een verbeterde kit van de Italleri, waar heel veel fouten in zaten.
Erwin, Italleri, zal hem wel gebaseerd hebben op een AMT

Heel prettig om te bouwen, telkens ga ik naar het bouwplan om te zoeken, in welk frame de onderdelen te vinden zijn. Enige logica zit er niet in. Frame A heeft 146, 147, 10, 4,5,6, 35,43.



Daadwerkelijk aan het bouwen.
Begonnen met het chassis, nu de balken zijn recht, maar die luchtvering balgen. Ziet er niet uit. Komt wel achter een wiel, maar nog steeds zichtbaar.

attachment.jpg

Deze opgevuld en in vorm geschuurd.
De andere delen, De stuurinrichting, deze is als vast gegoten. Nog bedacht, ga ik het draaibaar maken. Dat betekend de hele stuurinrichting, met vering en andere delen die daar niet bewegen, vandaar een kit van 80 euro....

Nu de giet naden blijven te zien, ook al voel ik ze niet.
Het chassis met de delen op de foto te zien zijn, zit in elkaar, en haaks en recht.
Deze foto plaatst ik omdat juist mooie detail delen, verdwijnen, zoals de reactiearmen bij de achterassen.

attachment.jpg
 
Mooi begin heb je al gemaakt. Het is toch indrukwekkend als je straks zo'n vrachtwagen kunt tentoonstellen.
 
ik blijf dit een mooi voertuig vinden,veel bouwgenot nog e....................................
 
volg in stilte succes grt.
 
Altijd prachtig die amerikaanse trucks.Veel bouwplezier ermee.
Marc S
 
Nu na lege luchtvering en andere lege dingen, die ik wil opvullen, wordt ze ondertussen zwaar aan de achterkant. Komen nog foto's van...
Begonnen met de motor, allereerst de V-snaar bekeken.

op de foto zetten is altijd lastig, de vertanding vind ik mooi. De dikte en breedte is dus 0,9 x 1,4, de echte maat is dan 21,6 x 33,6.

Of 2 cm dik en 3 cm breed, weinig verstand van diesel, maar het lijkt mij te kloppen

attachment.jpg
attachment.jpg

edit, op de foto, nog een onderdeel zonder achterkant:ph34r:
 
Ziet er redelijk , realistisch uit zoals de riemen en het distributiedeksel ernaast komt me zeer bekent voor
Knap
 
Tijd geleden dat ik een lap tekst of foto's geplaatst heb. Daar maar eens verandering in aanbrengen.
Nu terwijl ik met het chassis en de motor bezig ben, de cilinder in elkaar gezet. Het idee om een antenne van een radio te gebruiken, zou ik moeten kopen, dus genoodzaakt, deze goed te krijgen.
Zag er goed uit, behalve in iedere zuigerstanghelft zaten aan de binnen, veel extra ophopingen van lucht, deze met een mesje er uit gekerfd, en de ribbels bewaard. Het resultaat is nu een in en uitschuifbare cilinder, met enige weerstand.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het complete chassis staat nu in elkaar, alles wat niet vanaf de zijkant zichtbaar is, of met moeite, is dus hol, veel tijd besteed aan het vullen. Voor degene die denken dat de voor wielen draaibaar zijn, moet ik teleur stellen, om dit te doen, had ik het hele verenpakket, met alle stangen moeten cratsen. Ik heb nog in andere Revel dozen gekeken, wat wel mag, nee ik heb niets van vrachtwagens wat kan draaien. En de details zijn wel mooi gegoten, daar wil ik niets in verknoeien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Dan de motor, heel mooi gedetailleerd, maar ook weer alles waar de achterkant niet zichtbaar is, is hol.
De meest rechtse poulie had niet eens een verbinding met de spaninrichting, dit met een stukje spreu, gemaakt, en het naadje op gevuld met lijm. Zo ook de gietnaden, bij een staf van 1 mm zit er 2 mm aangroeisel aan.
De ventilatie schoepen zijn vast in de radiator gemonteerd, ik heb overwogen deze te verwijderen en dan op de poulie monteren, of de volgorde aan houden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de droge passing bleek, ik kan voor beide kiezen, maar het grijze plastic is wel verschrikkelijk zacht. Ook tussen de foto's stukjes opvulling die nog aan het drogen zijn, of waar ik verder aan het opvullen ben, maar voor de foto even gedryfit.

Op zijn rug ligt het onderstel van de kipper, ook in elkaar en vast gekleefd, hier komen de lucht en diesel tanks aan. Nu in grijs, die wil ik ook naar chrome

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo het is mij gelukt van niets een lang verhaal te maken, rest mij om te vertellen, de chrome delen, was ik al helemaal niet over uit, maar niet alles wat chrome hoort te zijn is verchroomd.

Dus wat nog niet kaal is gaat kaal worden, en dan is het ook makkelijker, om die delen passend en mooi te krijgen. Met deze reden, heb ik Alclad chrome en Alclad zwarte primer aan geschaft.
 
Dat ziet er als met zorg gemaakt uit Aris, complimenten.

De klassieke vrachtwagens die Revell eind jaren '90 heeft uitgebracht (de Krupp en de Büssing) hebben wel draaibare wielen, maar het zou zonde zijn om die speciaal hiervoor aan te schaffen.
 
Heb ooit de zuiger van een Leopold spoorweggeschut (Hasegawa 1/72) zo een 20 jaar geleden gevuld met Vaseline en werkt nog steeds zonder problemen.
Bestaat die kit uit meerdere kleuren plastiek of heb je dat chassis zo geschilderd? Vind het wel een mooi effect te hebben.
 
Erwin ik denk dat het van die zachte zilverachtige plastic is heb ik ook al eens gehad er zit veel koolstof in om die kleur te krijgen maar de plastic word dan weer boterzacht bij manier van spreken he je voelt wel degelijk dat verschil kan ook makkelijker geplooid worden zonder te breken
Misschien hebben ze bij Revell bewust gekozen omdat zo te maken voor beginners dat ze niet te veel moeten schilderen
Marc
 
die zilvergrijze kunststof is een pest om mee t ewerken, heel zacht, en wegwerken van kieren is een hel omdat je niet zoveel ziet wat je doet, maar wel een mooie voortgang van deze...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan