Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Kenworth Dump Truck (1/25) [DONE]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Ik ben even in de combinaties, een Vrachtauto met aanhanger.
Dan heb ik 3 maanden de tijd om te starten en gereed te krijgen.
Voor informatie mag.
Beide recht uit de doos.
Nu klopt die combinatie niet

attachment.jpg


Dus ik ga voor de dump truck, solo. en begin niet aan de trailer.

Iemand een ander idee???

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik twijfelde even of die wel gemaakt is door Revell Duitsland, maar dat blijkt inderdaad het geval.

Je hebt verschillende opties, waaronder:

1. De dump truck ontdoen van zijn bak en een koppelschotel scratchen voor de oplegger. Persoonlijk zou ik dat niet doen, tenzij je zeker weet dat de wielbasis niet ingekort zou moeten worden om tot een realistisch model te komen.

2. Waar je bij optie 1 truck en oplegger beide zou kunnen proberen af te krijgen vóór het einde van de groepsbouw, zou je ook kunnen proberen de oplegger tevoren te bouwen. Die is dan klaar alvorens je aan de vrachtwagen begint (het duurt nog een tijdje tot de groepsbouw he), wat dan een extra motivatie is om tijdens de groepsbouw de vrachtwagen af te ronden. Bovendien zul je niet zo snel in tijdsnood komen tijdens de groepsbouw zelf.

3. Je kunt ook gewoon de vrachtwagen zelfstandig bouwen, als dump truck zoals 'ie bedoeld is. Zo zou ik het persoonlijk doen, maar ieder z'n eigen smaak en motivatie natuurlijk.

En zo zullen er misschien nog wel meer opties zijn, maar deze drie schieten mij zo te binnen.
 
Hoi Roy,
Terwijl je de overweginging maakt, was ik tot dezelfde conclusie gekomen, heel dankbaar, de trailer eerst bouwen. Of achterwege laten.


ik heb de berichten iets veranderd, de trailer, doe ik niet.
Mijn idee, uitdaging is, De optie 3 zoals de dump truck.

Wel heb ik enige berichten veranderd.
Om het voor de lezer in een verhaal te brengen.

Mocht iemand een foto missen, dat is mijn voorbereiding
 
Laatst bewerkt:
Probeer bij je model de koplampen realistisch te maken. Het is niet zo moeilijk: gewoon de reflector chroom spuiten of Bare Metal Foil eroverheen, dan een lampje scratchen dat je op de reflector lijmt, het glas zo nodig iets uitdunnen en dan bevestigen met de juiste lijm. Zie mijn BMW-bouw voor iets wat hier op lijkt.

Zie hier wat ik bedoel; zo ziet een echte Kenworth W900 eruit:

Kenworth_W900A_Chrome_Bumper_15in_Tapered_Style_SST500__55856.1451512403.1280.1280.jpg


en hier het exemplaar van Revell, inclusief pupillen:

85-1507-lg.jpg


Het lijkt wel of geen enkele bouwer van dit model de moeite wil nemen deze simpele correctie toe te passen.

Verder zou ik met name aandacht besteden aan de grille, door deze -gelet op het out-of-box karakter- een nauwkeurige pinwash te geven. Misschien kun je ook wat extra verticale sierstrips aanbrengen.
 
Die truck heb ik ook al eens zitten bekijken maar toen niet aangeschaft. Mooi voertuig.
 
Persoonlijk zou ik het ook enkel op de dumptruck houden... er bestaan echter ook wel long bed trailers die eventueel achter een dumptruck gekoppeld kunnen worden, maar dan kom ik je terecht in de combinatie vrachtwagen-remork (met draaibare dissel) in midden ipv de trekker-opligger waar deze trailer thuishoort wat je hier laat zien...

Groetjes,
Kurt
 
Aris5, is het de bedoeling dat deze kit mee doet aan de Revell groepsbouw?
Zoja, dan zal ik deze moeten verplaatsen en een prefix voor plaatsen ;)
Laat maar iets weten ;)
 
Aris5, is het de bedoeling dat deze kit mee doet aan de Revell groepsbouw?
Zoja, dan zal ik deze moeten verplaatsen en een prefix voor plaatsen ;)
Laat maar iets weten ;)

De Kenworth doet mee aan de groepsbouw. Dus als je hem kan verplaatsen graag;
 
Als eerste stap. De kit is in huis. Kreeg ik ruim een jaar geleden voor mijn verjaardag, van mijne ega. Mocht ik zelf kopen.
Wat vind ze hem lelijk!!!
Ik heb in de doos gekeken, overgang naar 1.25 is wel grof.

Het boek doorgenomen.
Stap 1, de koplampen, goed bezien!!
stap 2 informatie verzamelen. Daar staat het internet vol mee.
Stap 3 bij de buren kijken. Heel veel chroom in deze kit. Dus daar stop ik bij voorbaat mee.
Dan een kleurenschema kiezen, ontvetten en even alles in de overreiniger.
stap 5 de decals, worden de harley vlammen.
Stap 6 linkerdeur, losmaken en open monteren. hoeft niet draaiend, maar ik wil wel een inkijk.
En de luchtleidingen, in de sloop[ foto's zie ik al, dat deze haaks door het chassis gaan. De remcilinder, zonder lucht altijd vast is. en dor lucht, de remmen lossen. Door op het rempedaal te trappen, wordt de hoeveelheid lucht, verminderd
..

Echt typisch jaren 80


en dan luister ik naar deze muziek
https://www.youtube.com/watch?v=EnJEeHND_lQ
En ga ook een bullbar scrten

https://www.youtube.com/watch?v=u8Hb5nzwE4I
 
Mhhhh.... ik kijk al uit na deze bouw... en nog meer naar het uiteindelijke resultaat....

Groetjes,
Kurt
 
muziek van convoy e? wel heeel toepasselijk.....................................:D
 
Een american truck, heb ik nog gebouwd in m'n jongere jeugdjaren. Veel lijm, niets van verf en de decals gescheurd en schots en scheef aangebracht. Leek met andere woorden nergens op maar was wel fun om te bouwen.

Zal ik zeker nog eens herhalen maar dan zoals het hoort. Misschien zelfs OOB.

Deze bouw zal ik op de voet volgen.
 
Met de Dolly, uit de trailer, denk ik dat het zo wel een mooie combinatie wordt.

attachment.jpg

Zo nu aan de kleuren denken. Al het revel chroom, doe ik weg, ondanks dat het schitterend is. Daar ga ik deze kleur voor gebruiken.
attachment.php


Het groen, gaat geen groen of blauw worden.

Maar....btw de stripes zittende kit
 
Laatst bewerkt:
Een Amerikaanse truck zonder chroom dat ga je deze tijden niet veel meer tegenkomen he , en daarbij zijn de velgen niet eens chroom maar opgepolierde ( gepolijsde ) aluminium
Marc
 
Amerikanen zijn inderdaad gek op hun chroom en andere blingbling.
 
ja das waar Marc behalve dan die duel truck e.......................................
 
Ok maar dat was ver van voor de chroomperiode he
Trouwens een mooie copy staat in Disneyland Parijs en je kan die mooi zien branden een prachtig spektakel maar ge word er wel nat van als ze die blussen wel de moeite
Marc
 
Aris , veel plezier met dit machtige beest ,...bedoel vrachtwagen ;)
Alvast succes en ga ervoor!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan