Hoofdsponsor

Sd.Kfz.251/9 Ausf.C - Stummel (Revell 1/72) [DONE]

Wel presenteren met de foto bij he of ze denken dat je zelf iets uitgevonden hebt.
 
Bedankt GUnit :)
Hoewel dit geen perfect model geworden is geworden is, ben ik toch wel blij met deze bouw.
Niet zozeer voor de behaalde resultaten, maar eerder voor het feit dat ik tijdens de volledige bouw geen enkele keer de moed heb verloren om verder te werken, ook niet toen ik tegenslag had.
Ik bekeek het telkens als een uitdaging om het "slechte" resultaat als basis te gebruiken om een ander (beter?) resultaat te behalen.
Voor mij is dat persoonlijk een grote overwinning :))

Merci Ron.
Het is soms verwarrend om alle topics bij te houden, dus geen probleem als je hier iets vergeet wat gezegd geweest is.
Ik moet ook vaak een topic herlezen om terug mee te zijn in de draai ;)

Bedankt Pascal.

StevenVD, de antenne zit niet echt klem tussen de tanden, hij geeft gewoon steun zodat de antenne recht staat zolang de lijm moet drogen.
Mocht ik op dat moment tegen het voertuig stoten, dan staat de antenne direct schuin...
Ook gebruik ik naalden van in de accupunctuur als antenne.
Het voordeel van deze naalden is dat ze uiterst fijn zijn, en dat ze telkens terug recht springen als je ze buigt.
Dus deze mogen dus eventueel tussen een klem gestoken worden, er zal geen knik in komen...

Ewél Erwin, we hebben hetzelfde gedacht :)
 
Hey,

Mooie bouw, al dacht ik dat je voor roze met gele bollen ging gaan....:))
Nu, deze lijkt me ook heel mooi geslaagd. Bouwen en schilderen vanaf een foto is een van de moeilijkste dingen die er zijn.
 
Aardig resultaat hoor , bijna klaar voor de strijd ;)
 
Nog een beetje en hij kan in de primer.:):
Vind het iets speciaals met deze camo
Of wat het ook moet zijn.
 
slijk,kalk,lakens,netten,alles werd gebruikt om te camoufleren in die tijd en de hun was daar nogal vindingrijk in,knap werk trouwens.........................
 
Mooi werk geleverd...
Bijna klaar, op iets meer dan een maandje ver in de groepsbouw... Komen er nog een ander project voor de komende 3 maanden van leegte op te vullen?

Groetjes,
Kurt
 
Merci CamaroZ28 ;)

..., al dacht ik dat je voor roze met gele bollen ging gaan........

Awel, mijn dochter van 5 heeft wel het laatste beetje roze gebruikt voor haar leger zeker :@

attachment.jpg

attachment.jpg

:laugh: :laugh:

Bedankt PeiperJ en Camaro69 :)

Vind het iets speciaals met deze camo
Of wat het ook moet zijn.

slijk,kalk,lakens,netten,alles werd gebruikt om te camoufleren in die tijd en de hun was daar nogal vindingrijk in,knap werk trouwens.........................

Merci voor de uiteenzetting Kassei :)
De camo werd inderdaad te velde met van alles en nog wat gemaakt.
Volgens een voetnoot bij deze foto in Steel Masters zou het een mengeling van modder en benzine? moeten zijn.
Hoewel ik tijdens de bouw meer en meer aan het twijfelen ben geraakt of het toch geen wintercamo zou kunnen zijn?
Nu, ik heb toch besloten om voor de moddermengeling te gaan ;)

...Bijna klaar, op iets meer dan een maandje ver in de groepsbouw... Komt er nog een ander project voor de komende 3 maanden van leegte op te vullen?

Bijna klaar is nog niet helemaal klaar hé Kurt ;)
Heb de laatste tien dagen zo goed als niets kunnen doen :(
Het mdf grondplaatje heeft een laagje verf gekregen, dus das toch iets :)
Sommige weken zijn drukker dan andere, dus verloopt de bouw ook in periodes.
Ik zal al blij zijn als deze volledig klaar is tegen de einddatum...:ph34r:

En mocht deze voordien klaar zijn, dan zijn er inderdaad andere projecten, maar die tijd zal niet besteed worden aan de groepsbouw, eerder om de Shelf-Queen projecten verder af te werken..:8

Bedankt Buzzy :)
 
Finished

attachment.jpg

Zo, de laatste uren van 1 april en de eerste van 2 april nog even op de tanden gebeten en de laatste puntjes op de i gezet.

Enkele dagen terug was ik gestart met het ondergrondje.
Een mdf plaatje kreeg een laagje poriën-vullende verf (gemengd met wat zwarte pigment en zwarte verf om wat te verdunnen).
Dan een foto van de echte afgeprint en geplaatst, en een deel ingesmeerd met plaaster (gemengd met "zand"pigment).
Hier wat structuur in gebracht met een harde borstel en de indrukken van de halftrack gemaakt in de drogende plaaster.
De ondergrond kreeg nog enkele washes en pimenten over zich.
Eens droog kon ik het voertuig nog eens dryfitten op de ondergrond, en hij bleek niet op alle plaatsen mooi aan te sluiten :@

Ik had een promotiefilmpje van Vallejo over een van hun nieuwe producten eens gezien, en ben dit toevallig tegen gekomen toen ik een waardebon ging verzilveren in een modelbouwwinkel :)
Het gaat over dit:
attachment.jpg

Het is een soort resinpasta, welke al in bepaalde kleuren uitgevoerd zijn.
Zeer makkelijk te gebruiken, en het behoud zijn korrellige structuur na drogen.
Ik heb deze pasta overigens gebruikt om de graszoden stuk per stuk op de vignette te "lijmen".
Gewoon een plukje statisch gras een klein beetje in de paste doppen en op je ondergrond "planten".

Maar kom, ik zie dat ik alweer een hele tijd zit te zeveren, jullie willen waarschijnlijk de -foto-
Hier zijn ze dan in primeur, straks op de beurs in Bissegem op de wedstrijdtafel :wall:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
zeer knap gedaan en vraag mij af als je er zwart wit foto van moest maken dat de vergelijking nog beter uitkomt grt.
 
Hey,

Inderdaad, mooi gemaakt en een speciale camou, dat wel..., maar de foto ligt erbij en dan is er geen discussie... dus, toppie...:) ;)
 
Schitterend gemaakt, complimenten
 
Dat zal een blikvanger worden met die foto bij.
 
Allemaal bedankt voor de positieve commentaren 😀

Een zwart/wit foto ga ik eens proberen te maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Blijft een apart geval met die camo maar zoals Swaken al zei met de foto erbij en einde discussie :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan