Hoofdsponsor

Sd.Kfz.251/9 Ausf.C - Stummel (Revell 1/72) [DONE]

Hey,

Inderdaad, een mooi artikel van de 251, met mooie kleurcombinaties. Dit is een boekje die elke modelbouwer zou moeten hebben, alleen al voor de technieken en foto's....;)
Mooie bouw Xavier, tot nu toe...
 
attachment.jpg
Bron:Internet; For reference purpose only

Bedankt voor de reacties mannen :)
Nog geen Steel Masters kunnen bemachtigen, maar ik blijf zoeken :)

Terug naar enkele dagen geleden en het model.

Het was tijd om de binnenkant af te werken, zodat de twee romphelften konden samengevoegd worden met lijm er tussen.
Tijdens dit werkje heb ik besloten dat ik bij een volgend model zal wachten met het plaatsen van de ophanging tot na dat beide romphelften aan elkaar hangen.
Als je vooraan de juiste druk gaf om mooi te doen passen, ging de achterzijde gapen.
De achterzijde was moeilijk te fixeren door de tracks, dus volgende keer wachten met dit onderdeel, dan kan ik makkelijker de romphelften met elastiekjes tegen elkaar drukken zonder ergens te veel druk uit te oefenen en:eek:f daardoor onderdelen te breken...

De AB heeft enkele laagjes verf over het model gespoten.
Ik ben gestart met Matt 78 Tank grey, gevolgd door een laagje Tank grey (75%) met Matt 79 Blue grey (25%).
Het volgende laagje kreeg dan een mix van 50-50.
De verschillende lagen zijn telkens iets meer van de bovenkant gespoten, om zo te trachten wat schaduw te bekomen tussen de boven- en onderkant.
Het was ook de bedoeling om meer plaatselijk te kunnen spuiten, maar grijs is verdomd moeilijk om te zien als je aan het spuiten bent :@
Het resultaat is dus iets minder dan verwacht, maar ik kan er vrede mee nemen, er komt toch nog een camo en verwering op...
De kleine onderdelen kregen terug een laagje verf. Hier en daar moet er nog een detail aangepakt worden...
De hoekige randen van het voertuig zijn al iets geaccentueerd in de vorm van chipping met Antraciet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nadat de verf droog is, is er een laagje Sols+ op gelegd, om de decals beter te kunnen laten hechten.

In tussentijd kon ik het niet laten om toch een onderdeeltje te scratshen, omdat het mijn ogen uitstak door de afwezigheid ervan in het model :8
De foto is een beetje wazig (het is maar enkele mm's groot)

attachment.jpg

Vandaag heb ik dan de decals kunnen plaatsen, maar heb er nog geen foto's van :8
Ik hoop dat alles mooi droogt, want op het eerste zicht is de filmlaag van de decal te zien :(

Advies is meer dan welkom :beard:
 
Laatst bewerkt:
Coole headset Xavier..!!8) Nice job..!!

Grtz yves,
 
Merci Yves :$

Twee rondjes uit plasticcard geponst, een stukje evergreen strip (warm gewreven tussen de vingers om te kunnen buigen) en een koperdraadje als kabel :)
Simpel maar wel klein... :huh:
 
Heel mooi gemaakt!!Heel treffend
 
Mijn opmerking komt wat te laat maar je had beter de steunen van de achteruitkijkspiegel en breedte indicator wat dunner gemaakt of vervangen. Zou het model ten goede komen want nu zijn die steunen dikker dan de steel van je houweel.
Als je toch nog zou vervangen dan terzelfdertijd de spiegel wat dunner maken, een fijn schijfje is dun genoeg.
 
Mooie headset... geen keelmicrofoon erbij gemaakt? tss ;-)

Ik volg Erwin wel met zijn opmerking
 
heb net bridge to far nog eens gekeken en voertuig komt er in voor in de bossen (Nederland) en vind het geweldig knap wat je hier maakt grt.
 
Knap werk.
Waar blijven de foto's van de decals?:D
 
Ben intussen al verder gevorderd met de werken, de decals zijn zo goed als niet meer zichtbaar :huh:
Maar zo zag het er uit
attachment.jpg

attachment.jpg

'k Had wel een verkeerde kleur gebruikt voor de camo :@, had gedacht dat het gebruikte kleur pigment iets lichter ging uitvallen, maar dat was verkeerd ingeschat :(
Omdat ik de pigmenten gemengd had met resin werd deze donkerder....

attachment.jpg

attachment.jpg

Dus alles opnieuw gedaan met een nog bleker pigment, en nu ben ik tevreden over de kleur, enkel niet over het resultaat op het motorcompartiment, dus dat ga ik proberen om nog aan te passen :)
Heb er wel nog geen foto's van...
 
Sorry maar ben even niet mee wat nu precies de bedoeling is van die dotjes?
 
Mijn opmerking komt wat te laat maar je had beter de steunen van de achteruitkijkspiegel en breedte indicator wat dunner gemaakt of vervangen.... dan terzelfdertijd de spiegel wat dunner maken, een fijn schijfje is dun genoeg.

Inderdaad Erwin, hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien :@
Het zou inderdaad een verbetering zijn, maar ik ga deze niet afbreken om te vervangen. Het sop is de kolen niet waard wat betreft schade tov verbetering.
Bij de volgende modellen zal ik er echter wel op letten om dit aan te passen ;)


Sorry maar ben even niet mee wat nu precies de bedoeling is van die dotjes?

Hoi Ron, het is de bedoeling om deze foto als voorbeeld te gebruiken
attachment.jpg

In Steel Masters stond een voetnoot dat deze camo aangebracht werd met modder.
De dotjes moesten dus de modder nabootsen, maar zowel de kleur als de dots zijn niet zoals gewenst -nono-
Het probleem met de dotjes is dat deze pigmenten zijn gemengd met Acrylic resin, en dit wordt zeer vlug hard :(

Dus heb ik ander pigment er bij genomen, en het voertuig voorzien van een andere camo.
Dit is het eindresultaat tot nu toe:
attachment.jpg

attachment.jpg

Nog een foto hoe een helpende hand handig van pas komt bij het plaatsen van de antenne
attachment.jpg

Zelf zie ik nog enkele puntjes welke ik ga aanpakken, nl :
*de rubber pads op de tracks nog eens zwarten
*een lichte roestwash over de tracks aanbrengen
*een laatste keer passeren met wat pigmenten over het model

Mochten jullie nog aandachtspunten zien, of tips hebben, laat maar komen.
Zelf zie ik het niet (meer) op dit model...
Nu nog een sokkeltje fabrikeren en 't is gedaan :)
 
Beetje "Oil & Grease stains" op de wielen en kanon misschien?
 
Xavier, ik ben doorheen dit hele topic gevlogen want ik moet deze hebben gemist, sorry daarvoor.

Ik denk dat je hele speciale effecten hebt weten te bereiken door van de nood in dit geval een deugd te maken.
De variatie aan camo past dit beestje prachtig.
 
Ok nu ben ik weer mee wat die dotjes betreft :) Maar ziet er nu in ieder geval stukken beter uit.
 
speciaal in ieder geval grt.
 
Ik begrijp wat je wil proberen met die antenne, maar wordt ze in die klem niet vermorzeld? Hopelijk zijn de dotjes ook wat dunner geschuurd, je zag er nog de punt van je penseel in op de eerste foto's. Nu lijkt dat verbeterd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan