Hoofdsponsor

Sd.Kfz.251/9 Ausf.C - Stummel (Revell 1/72) [DONE]

Bijna klaar zie ik :) Maar mooie vorderingen ik schrok wel even van de tracks zo in het blanke metaal maar de washes doen wonderen zag ik toppie.
 
Gaat goed vooruit Beyond,veel succes ook met deze bouw ;)
 
Gaat blijkbaar vlot vooruit, we blijven volgen.
 
attachment.jpg
For reference purpose only. Bron

Nu en dan een beetje kunnen verder werken (lees zoeken :tongue: ).
De rupsbanden leggen viel nog goed mee, tot het laatste linkje moest gelegd worden...KNIP... en het onderdeeltje is weg....:aargh4:
Eerste reactie is overal rond je kijken, op de werktafel, op de grond, even op de knieën op de grond gaan kijken,....
Niets te vinden :@
De werken stil gelegd, en de volgende dag met een frisse blik nog eens gaan zoeken.
EUREKA, het tweede onderdeeltje dat ik terug gewonnen heb van het Vloermonster :27:

Dan even stil gelegen omdat ik met een dilemma zat.
Bepaalde zaken detailleren en scratchen? Of zo laten?
Het was even wikken en wegen, maar ik heb besloten om de groepsbouw zo goed mogelijk te volgen, dus deze zo recht mogelijk uit de doos te bouwen= geen extra's meer -nono-
De bevestiging voor de deuren bestaat uit twee onderdelen. Hier moet je echter kiezen voor open of gesloten deuren.
Ik ga voor één deur van beide opties :)
Hoofdzakelijk waren de resterende werken het opkuisen van de onderdeeltjes voor de deuren en dewelke nog gemonteerd moesten worden op de spatborden.
Tijdens het monteren van de bevestiging van de tweede deur had ik terug prijs :angry:
Derde onderdeel dat zich een weg de ruimte in heeft geforceerd.
Hier heb ik even moeten naar zoeken, maar uiteindelijk heb ik ook dit gevecht met het Vloermonster gewonnen :147:

Dan heb ik de AB ter hand genomen, en de basislaag is een feit, samen met al enkele details.
Het klinkt misschien vreemd om nu reeds details te schilderen, want er komt nog een tweede laagje grijs op. :huh:
Dit doe ik, omdat ik nu bepaalde onderdelen wil bevestigen eer ik de volgende laag wil spuiten ivm schaduw.
Maar eens gemonteerd kan ik niet meer bij de achterzijde van de details zoals de stelen van het materiaal op het spatbord.
Daarom eerst dus de details, zodat ik weet dat de achterzijde reeds zijn basiskleur geeft, en ik enkel de voorzijde moet herstellen indien nodig na de tweede laag van het voertuig. Nog mee?

Rest mij nog enkele foto's te delen :)

attachment.jpg

Bijna alles nog even in dryfit positie:
attachment.jpg

attachment.jpg
 
dees ziet er HEEL goed uit,we volgen............................
 
ben nog steeds mee en uw fratsen zijn hier zeker herkenbaar grt.
 
Mag ik eens zien met welke pincet jij werkt, Beyond? Vaak als een pincet vooraan niet goed aansluit springt het stukje weg. Wat ik dan doe is de puntjes terug recht plooien en desnoods met een vijltje terug scherp maken. Leuke drybrush trouwens.
 
netjes hoor en ik heb ook al 2 x op mijn knieén gemoeten als het een troost mag zijn ;-)
 
Mannen, als het een troost mag zijn, per model zit ik toch ook minstens 5x op mijn knieën om stukjes te zoeken hoor.
En dan heb ik nog geen tapijtmonster liggen.
 
Heel herkenbare bewegingen die ik ook veel maak tijdens het bouwen,mijn vrouw geeft me dus altijd blik en borsteltje voordat ze gaat stofzuigen!!! kan ik later haar niks kwalijk nemen.
 
Zo te lezen een veel voorkomend probleem bij modelbouwers :)
Gelukkig heb ik deze keer (3x) gewonnen, meestal wordt het scratshen als er iets weg springt :(

Mag ik eens zien met welke pincet jij werkt, Beyond? Vaak als een pincet vooraan niet goed aansluit springt het stukje weg. Wat ik dan doe is de puntjes terug recht plooien en desnoods met een vijltje terug scherp maken. Leuke drybrush trouwens.

Normaal gezien werk ik met een pincet welke niet kan plooien.
Het is hard metaal met een scherpe punt. Ben er heel tevreden over...
Echter voor de track heb ik een pincet gebruikt met gebogen bek, omdat ik op die manier het onderdeeltje makkelijker kon positioneren.
Met zo'n gebogen bek mag je wel niet zoveel druk geven, want doordat het gebogen is komt de druk op de verkeerde plaats (in de bocht van het metaal ipv op de punt), waardoor het onderdeel weg geduwd wordt uit het pincet :huh:
De theorie is wel makkelijker op te schrijven dan een bepaalde constante druk uit te oefenen op het pincet. In mijn geval althans :$
Voordeel van mijn drie weggesprongen onderdeeltjes, is dat mijn werkplaats en de vloer terug eens deftig zijn onderzocht en intussen wat opgeruimd :))

Bedankt, drybrush met "ijzer" kleur is zeer subtiel aangebracht. Wil eens proberen om tussen de twee lagen al wat verwering aanbrengen om te zien of het er door komt...

Verder geen update vandaag, ben pas terug van de modelbouwbeurs van MiniWheels :)
 
ziet er al heel mooi uit. Wat ik doe als er een onderdeel wegspringt is een pantysokje over de mond van de stofzuiger en zuigen maar. Bijna altijd heb ik gewoon uit het sokje kunnen halen.
 
Zeer mooi spuitwerk alsook de details..Xavier !Mooie basis voor een nog mooier eindresultaat!

Grtz yves,
 
Zojuist de nieuwe SteelMasters 145 mogen ontvangen.
Er staat een artikel in over de 251 met veel aandacht voor je Stummel.
 
Merci makkers, leuk om te lezen :)

ziet er al heel mooi uit. Wat ik doe als er een onderdeel wegspringt is een pantysokje over de mond van de stofzuiger en zuigen maar. Bijna altijd heb ik gewoon uit het sokje kunnen halen.

Dat is inderdaad een handige oplossing.
Bij mij echter niet altijd van toepassing mogelijk, omdat er véél te veel kleine onderdelen op en rond mijn werkblad liggen van lopende projecten :8

Zojuist de nieuwe SteelMasters 145 mogen ontvangen.
Er staat een artikel in over de 251 met veel aandacht voor je Stummel.

Eens zoeken of ik hier in de buurt een winkel vindt waar ik deze kan aanschaffen :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan