Hoofdsponsor

Sd.Kfz.251/9 Ausf.C - Stummel (Revell 1/72) [DONE]

....De versie op de foto is inderdaad een ausf D, maar ik ben niet van plan om een volledig historisch correct tafereel na te bootsen, enkel de foto als leiding gebruiken.
...)

En lap, daar heb je het al :8
Door de opmerking van Steven ben ik er wat meer op gaan letten...
Vooral omdat ik in de stash nog een ausf.D staan heb (dus dan kan ik die beter als de 1144 maken)

Wat verder gezocht in de boeken, welke tot mijn beschikking staan, en in deze:
attachment.jpg
heb ik volgende foto gevonden welke ik wel een mooie uitvoering vind om na te maken:
attachment.jpg
Het betreft een van de 9.Pz.Div. (panzergruppe von Kleist)
Wie hier meer info over heeft, alles is welkom ;)

Het zal wel zonder figuren zijn (aangezien deze niet door Revell uitgebracht zijn :( )
En de 1144 zal voor een volgend project zijn ;)


...
 
Hey,

Xavier, mooie camouflage, hoe ga je hem maken, roze met gele bollen of zoiets..... :)) ;)
 
mooie voertuigen waar ik nog niet aan toe ben (moeilijkheidsgraad) maar ga dit volgen om wat op te steken .grt Pascal
 
Hier al een foto van het interieur van de 251/9 ausf C.

20170103_165759_zps0lc8cfvt.jpg"]20170103_165759_zps0lc8cfvt.jpg[/URL]
 
Pascal, in het klein valt dit nog mee hoor ;)
Bedankt Buzzy. Die foto heb ik in een boek staan, maar heb hem toch opgeslagen ;)
Wel Swaken, je zei:
.., mooie camouflage, hoe ga je hem maken, roze met gele bollen of zoiets..... :)) ;)

Ben ik in mijn magazines eens aan het doorzoeken of ik info heb over dit voertuig, dan kom ik dit tegen in een Steel Masters Hors Serie n°18:
attachment.jpg

Het blijkt dat de camo opgedroogde aarde-,klei-/diesel mengeling is...
Blijkbaar dus geen wintercamo... :nowink: :ohmy:

Intussen wel al iets opgestoken over dit voertuig dat op het model zal moeten gescratshed worden :8
Ik zie het wel zitten, nu nog wachten op februari :))
 
Intussen wel al iets opgestoken over dit voertuig dat op het model zal moeten gescratshed worden :8
Ik zie het wel zitten, nu nog wachten op februari :))

Scratchen mag? ;-) of zolang het materiaal uit de doos komt?

Succes met deze. Lijkt me een hele fijne kit
 
De start

attachment.jpg
For reference purpose only

Zo ligt de kit er al een tijdje bij, zodat ik nu en dan eens de sprues in mijn handen kon nemen om enkele details te bekijken waarover ik gelezen had of een foto van had gevonden:
attachment.jpg

De handleiding start met de montage van de wielen en tracks:
attachment.jpg

Maar deze zijn best geschilderd vóór de montage, want er is moeilijk bij te komen eens gemonteerd...
Dus even verder gekeken in de handleiding, en dan kwam ik bij het interieur, welke ook eerst een kleur moet ontvangen eer ik beide romphelften kan samenvoegen.
Daar gaan we dus mee beginnen :)
attachment.jpg

Op een referentie foto in Nuts&bolts is duidelijk te zien dat de bestuurders zetel een aangepaste leuning had voor dit voertuig, zodat de bestuurder er makkelijker in en uit kon kruipen.
Dit was dus de eerste kleine uitdaging: om van de kitpart een accurater model te maken van de zetel.
Door de aanwezigheid van het kanon was er trouwens ook geen zetel voorzien voor de radio operator, dus dat was makkelijker op te lossen :D
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Eens dat klaar, kon ik vlug het interieur verder afwerken:
attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was zowat de eerste bouwsessie. Intussen al de wielen en het interieur een eerste laagje panzergrijs gegeven.
Hopelijk dit weekend nog wat bouwtijd?
 
veel suc6 met de verdere bouw, machtig masjien,ik volg..............
 
Leuk begonnen hoor.
Goed opgelost met die stoel.
 
Mijnen dada zijn schepen, en soms auto’s, maar toch succes met de bouw

Groetjes,

Eric
 
attachment.jpg
Bron: internet; For reference purpose only

De laatste dagen heb ik nu en dan wat kunnen verder werken aan deze "Stummel".
Deze avond een anderhalf uur minder :angry:, omdat er een koplampje uit mijn pincet was weg gesprongen :@
Het heeft mij een opruimbeurt van een deel van de werktafel en het verschuiven van enkele HZ opbergboxen gekost, maar ik heb het onderdeel terug gevonden :D
Het koplampje is dus het enige wat ik vandaag heb kunnen kleven :huh:

Maar laat ik jullie de werken van de afgelopen dagen eens tonen :)

De antennehouder mankeerde een verhoging waar de draad onderdoor liep, dus een klein stukje evergreen kwam hier in de plaats.
Binnen is dan een kabel gelegd tussen de antenne en de radio.
attachment.jpg

Het interieur kreeg een laagje verf , alsook de wielen.
De wielen heb ik aan de sprue geschilderd, aangezien er telkens twee voor elkaar gemonteerd moeten worden, wordt het moeilijk om dan nog alles mooi te kunnen schilderen...
attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de tracks heb ik op dezelfde manier geschilderd als de wielen, deze zitten nog op de sprue (had deze vandaag willen beginnen monteren :nowink: )

"ijzer" als grondlaag
attachment.jpg

Wash met zwart:
attachment.jpg

Afgewerkt met een wash roest en rubberen pads geschilderd:
attachment.jpg

En als laatste op foto, het geschut.
Hier heb ik momenteel nog maar enkel twee verstevigingen uit bladkoper gesneden, twee bouten gepunched en een stripje evergreen om het kanon te verfraaien:
attachment.jpg

attachment.jpg

En nog een teasertje met deze dryfit ;)
attachment.jpg

De spatborden zijn intussen ook afgewerkt (dank zij het terugvinden van het onderdeeltje :) )
Volgende werkje zal wellicht de tracks zijn, en het geschut eens goed vergelijken met referentiefoto's en zien of ik iets kan aanpassen ;)
 
Goed bezig man.
Prachtig werk aan zoals je al weet een van mijn favoriete voertuigen. De 251.
 
Knappe vorderingen Beyond...gaat vlotjes..!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan