Hoofdsponsor

1/6 Galaxa [DONE]

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Zoals Jordi reeds heeft aangekondigd ga ik ook deze borste, euh buste schilderen :8

attachment.jpg

'k Zal proberen om iets meer de kleuren te gebruiken welke op volgende tekening gebruikt zijn:
attachment.jpg
Bron For reference purpose only

Daar ik vandaag niet veel andere plannen had, en zag dat Jordi reeds gestart was, heb ik vandaag dan maar ingevuld met een inhaalmanoeuvre :P

Galaxa heeft hier dan een bad genomen en een koude douche, en ik mocht haar helpen afdrogen :))
Na het bad zag ik dat er enkele vlekken op de buste aanwezig bleven, zelfs na een schuurbeurt met zeer fijn schuurpapier en de glasvezelpen.
attachment.jpg

Het zit blijkbaar IN de resin, niet er op :huh:
Terwijl ik dan toch bezig was heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om onderaan de buste een gat te boren, zo ook in de sokkel.
Op die manier kon ik dan de buste met een koperdraad in de sokkel versterkt verenigen.
De sokkel is nu een handig handvat om de buste vast te houden tijdens de schilderwerken.

Terug afgespoeld om het fijne stof te verwijderen, en eens goed droog kreeg ze dan een laagje primer over zich heen.
attachment.jpg

Deze dunne laag primer heeft dan verder kunnen uitdrogen, en deze avond heb ik dan de eerste kleurtjes kunnen loslaten op haar velletje :laugh:
attachment.jpg

Morgen kan ik dan eens zien of die vlekken ook door de kleurlaag komen...
Hopelijk niet, anders zit ik met een probleem waar ik niet onmiddellijk een oplossing voor heb :(

Voila, we zijn terug gestart (met alweer een ander project..:ph34r: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fijn da je ook al gestart bent ;)
 
Beide goed begonnen, als je de huid wil laten doorschijnen moet je hem wel aanbrengen voor je met de stof begint.
Enkel de tepels wordt het contrast te groot.

Grtx Jan
 
Bedankt Jan, dat heb ik gisteren al gedaan ;) Had er te laat aan gedacht (wellicht te veel afgeleid door ... :8 ;) )
Na wat te hebben geklungeld met penselen en acryl :wacko:, heb ik deze nacht de AB uitgehaald en heeft ze een laagje over haar lichaam gekregen (ook de kledij ;) )
Haar haar heeft intussen ook een laagje wit satijn gekregen, en de kledij ook (hoewel ik hier nog wat zal moeten retoucheren (de tepels komen er niet meer door :O )
Als volgende stap ga ik proberen om er iets meer "leven" in de huid te krijgen door middel van olieverf.
Zal straks enkele foto's nemen van de huidige toestand en posten ;)
 
Zopas een foto genomen si :)
Op de foto lijkt de huid geel-achtig, maar in realiteit is het veel meer huidskleur (denk dat het aan de belichting ligt??)

attachment.jpg
 
ik had hetzelfde probleem met mijn Platoon project. Op de foto leken ze ook geel terwijl het irl beetje roziger was :)

En met mijn Galaxa nu heb ik het omgekeerde voor :D Op foto leek ze goed, maar als ik ze dan zelf bekeek in mijn hand was ze te rozig :D
 
Als er vlekken doorkomen kan je die gebruiken als sproeten of geboortevlekken, geen enkele mens heeft een mooie egale huid. De reclame doet dit zo lijken door hun photoshop.

Maar blijkbaar zijn de vlekken niet meer te zien.

Waarom doet eigenlijk niemand dat op een figuur, steeds weer zie je een egale huid met schaduwen en/of vuil. Maar nooit sproeten.
 
De vlekken zijn gelukkig niet meer zichtbaar :)
Sproeten op een figuur heb ik wel al gezien hoor, maar het moet natuurlijk passen op het figuur.
Daar Galaxa in de strips van De Rode Ridder geen sproeten heeft komen deze ook niet op mijn figuur :nowink:
Toch bedankt voor het meedenken (ik heb nog zo'n buste, dus wie weet... ;) ;) )
 
Wow Beyond...

Ik vind deze op dit moment er al fantastisch uitzien, dit wordt ongetwijgeld weer een knappe madam...

Ook heel erg leuk om deze 2x tegelijk te zien in een duobuild, mijn stoel staat klaar voor beide...

Groetjes,
Kurt
 
Ja zeker, goed bezig, scherpe begrenzingen, het begin van degelijk werk.
 
Ben geen figuurschilder maar vind deze kleur in ieder geval een heel goede basis om op verder te werken.

Toch een klein vraagje: wat scheelt er met die oogleden? Hangt daar een soort aanhangsel aan of wat?

Ik ken Galaxa niet van de Rode Ridder serie, in mijn tijd vocht hij nog tegen magiërs en wrede koningen.
 
Bedankt Kurt, Peiper, GUnit en Erwin ;)

...Toch een klein vraagje: wat scheelt er met die oogleden? Hangt daar een soort aanhangsel aan of wat?...

Het zijn haar wimpers die op deze manier zijn aangebracht op de buste.
Op tekeningen zie je dit ook zo...

attachment.jpg
Bron For reference purpose only

Vandaag een beetje bezig geweest om de ogen tot leven te brengen.
Het is geen GUnit niveau (verre van), maar ik ben toch al tevreden :)

attachment.jpg

Verder nog wat met olieverf de huid wat voller van kleur gemaakt, allé, toch geprobeerd... :8

attachment.jpg

Nu mag deze een tijdje drogen, want toen ik de lippen had gedaan, heb ik een klein ongelukje gehad :@
Er was een klein beetje rood van de lippen op het gezicht gekomen, welke moeilijk te verwijderen was zonder de laag op het gezicht te beschadigen :(
Hopelijk valt het niet te veel op na droging??

Tips en/of opmerkingen zijn zeer welkom :)
 
ik ga mijn topic stillekes sluiten en verwijderen :( :O

knap werk. Die ogen zijn echt wauw
 
Merci Jordi :$

De ogen zijn makkelijker gegaan dan gedacht :wub:
Eerst heb ik de omlijning van de ogen met teerzwart geschilderd (eigenlijk een zéér donker grijs/bijna zwart).
Daarna heb ik met potlood de grootte van de irissen op het oog getekend. Op deze manier kon ik nog makkelijk verbeteren en vergelijken met de rechterkant (heb eerst de linkerkant getekend)
Dan de volledige iris, in hetzelfde zwart als hierboven vermeld, ingekleurd.
Dit even laten drogen, en dan met donkerblauw de irissen zelf geschilderd (dit door telkens kleine stipjes te zetten)
Nog voor deze verf volledig droog was met lichtblauw een iets kleinere iris er op gezet.
Daarna wat van de twee kleuren blauw gemengd (meer licht dan donker), en kleine streepjes in het lichtblauw getrokken.
Doordat de verf nog niet geheel droog was is dit makkelijk te blenden (maar ook niet te veel, ik wou duidelijke streepjes hebben in de iris).
Als laatste dan met het wit van de ogen de vorm van de ogen wat bijgewerkt (ook weer door kleine puntjes te zetten).
Op die manier kon ik de ogen mooi rond krijgen.

Simpel hoor :8 ;)

Er moet wel nog een laagje blinkende vernis op komen...
 
Beyond, hoe groot is die buste en in het bijzonder de ogen?
Is maar iets dat mij te binnen valt nu je zegt dat die zogenaamde aanhangsels de wimpers moeten voorstellen.
Zou het niet mogelijk zijn om een soort valse wimpers aan te brengen?
Eens vragen aan de madam of ze weet waar die te verkrijgen zijn en welke maten/lengtes er in bestaan.
Is maar een idee hé, crazy misschien maar je weet maar nooit.
 
Heb daar ook al aan gedacht Erwin, maar zal niet voor deze buste zijn :nowink:
Ik zou mijn reeds gedane schilderwerk nog meer verknoeien als ik nu nog begin te snijden in het model.
Het is een stripfiguur, en wil deze dan ook zo afwerken ;)
Misschien dat ik de andere buste ooit ga proberen op te waarderen, maar momenteel vind ik van mezelf dat ik nog wat ervaring moet opdoen om bustes beter te schilderen en op te waarderen...
Enneuh, mijn vrouwtje houdt zich niet echt bezig met make-up en toestanden, dus denk niet dat zij mij zal kunnen helpen :D
Maar ik heb het wel al gezien van Japanse modelbouwers, en het ziet er wel zeer mooi uit...

Bedankt om luidop mee te denken ;)
 
Dat is een mooie dame aan het worden Beyond!

Fred
 
goed bezig met zijn twee volger bij grt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan