Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Onbekend schip gestrand
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 30

Discussie: Onbekend schip gestrand

Standaard Onbekend schip gestrand

Er is een onbekend schip op mijn werkbank beland ,een houten schip 55 cm lang en 15 cm van breedte het is een raadsel wat ik er moet mee gaan doen daar de eigenaar overleden is en de rest van de familie dacht er goed mee te doen hem aan mij te geven.
    Dat het iets is voor mijn bek, tja ik hou van piraten,zeerovers,kapitein haddock en de eenhoorn....zie graag films ervan .
    maar bouwen is een ding dat helemaal nieuw zou zijn zeker omdat er verder niks van onderdelen of informatie bij is..
    Dus dacht ik zo ..laat ik het eens via het forum proberen..

In de eerste plaats wil iemand dit schip overnemen en bouwen of moet ik er zelf dan werk gaan van maken ?

Standaard

Ik wil die wel overnemen maar ik woon in Frankrijk dus weet ik niet goed hoe het hier zou moeten raken.

Wat je er kan mee doen aangezien het een onbekend schip is: er een spookschip van maken. Pure fantasie.
    Ik haat het als er een klein onderdeeltje op de grond valt en ik het dan niet meer kan vinden!!!

https://www.facebook.com/onderhoudje...homepage_panel

Standaard

Ik kan het op de foto's slecht zien maar als ik het kan inschatten is het een schoener.
    Bij een schoener is de achterste mast groter dan de voorste mast, hij vaart "achter de mast aan"
    Daarbij is een schoener smal en lang, de verhouding is 1;4.
    De spanten hebben ook allemaal een "s" vorm.

Allemaal dingen die ik zo op het eerste oog op de foto's kan zien.
    Welk schip dit is weet ik niet.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

ik denk dat hem hier wel tussenstaat se......................
    https://www.google.be/search?q=schoe...zxoX150ywCM%3A

Standaard

Ondertussen al wat gevonden, het gaat om de U.S.S. Enterprise uit 1799 gebouwd in Baltimore .
    op schaal 1/51 en er lijkt heel wat materiaal te zijn verloren gegaan.
    mits ik een degelijk bouwplan kan vinden wil ik er wel een paar maanden aan gaan werken.

Standaard

mischien gewoon is mailen naar de firma die dit model in zijn program heeft.

http://www.cornwallmodelboats.co.uk/...nterprise.html

vragen kost niks.

Grtx Jan

Standaard

Constructo heeft deze ook in zijn gamma, misschien dat die je kunnen helpen?

grts,

Patrick

Standaard

Na een hele tijd rond zoeken besef ik dat alles zal moeten gebouwd worden naar aanleiding van de gevonden foto's op internet.
    dus nu op zoek naar de materialen.het begin moet er komen .

Standaard

Ben vandaag een beetje meer gaan bouwen,en de mast is vrij goed gemaakt nu ,enkele delen bijgemaakt uit hout en op zoek gegaan naar materiaal om te kunnen knutselen. het anker zou moeten gemaakt worden ,de katrolletjes en de kanonnen..verder zou ik met vulling de zijkanten willen toesmeren om nadien alles egaal te schuren alvorens te lakken.

Standaard

mischien heb je aan deze links wat

bouw log

vgr Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

dat is weer wat anders waarop jij je gooit Luc ben benieuwd grt.

Standaard

Wel pascal ik hou wel van knutselen en dingen maken ,en ik heb hem gekregen juist omdat hij moest verder gebouwd worden, dus tot nu toe heb ik alles wat er los was en ontbrak kunnen bijmaken ,nu komt de bouw van de katrollen etc.. en de kanonnen..het anker.
    Misschien dat er hier boten bouwers zijn die wat overtollig materiaal kwijt willen ?

Standaard

En marc ,bedankt voor de link ,nu weet ik wat te doen via de foto's.

Standaard Zeilschip ten opbouw

Na exact 19 uurtjes werken heb ik het model dus net weer in de normale stand ,echter na het nemen van info blijkt dat de artillerie van dit schip bij aankoop meer dan 50 euro kost en heb ik enkel het nodige materiaal opnieuw besteld bij een dealer van deze hout modellen, om er een zeilschip van te maken,verder ga ik dus dan afwijken van de echte versie en maak er een soort piratenschip & vrijbuiters Drank en wapensmokkelaars een beetje inde stijl van Black seals met een airfix bemanning en kanonnen frans & engelse makerij en verder zien we wel..het gaat zeker een naam krijgen maar daar Brainstorm ik nog over..

Standaard zeilschip

Dan hier wat foto's.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten