Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Onbekend schip gestrand - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 29 van 29

Discussie: Onbekend schip gestrand

Standaard

Zelf ben nu al vele uurtjes zoet aan deze boot,zijn er dingen waar je moet opletten als je gaat riggen ? het is een wirwar van draden en oogjes etc...ik heb dus enkel een paar referentie foto's om het te gaan na bootsen. mijn bestelling is ook binnen 2 ankers en een paar dozijn katrollen..

Standaard

Je bent al een flink eind op weg om er een prachtig schip van te maken.
    misschien kan ik je nog een keer van dienst zijn met volgende tip.

op deze link kan je verschillende boeken downloaden die te maken hebben met scheepsbouw en het touwwerk.
    ik vermoed dat je met het volgende boek al een heel eind op weg zal geraken. Rigging Period Ship Models

succes Marc

Standaard

Inderdaad zou het een hele aanvulling zijn op weg naar mijn eigen houtenschip dat ik ga bouwen ,dit schip is zowat de tussen stap om alles wat te leren..en tijd moet je hebben om dit te doen ,gisteren zaterdag heb ik een volle 6 uur gewerkt en gezocht op internet om de touwen te bevestigen rond het schip en masten dit nog voor ik me moet zorgen maken om de bijhorende touwen en katrollen bij de zeilen zelf.

Standaard onbekend schip foto's

Bij de volgende foto's moet ik zeggen dat ik geen blokken,viool of schuifblokken heb gebruikt omdat ik de methode en gebruikswijze niet ken (en ze nog niet in mijn bezit zou hebben)

.

Standaard

Nu komt dan de volgende uitdaging ,de zijdelingse touwladders..of hoe ze noemen.

Standaard

De ratlines heet dat,het ziet er al goed uit moet ik zeggen.

Standaard

Bedankt ondertussen weet ik dat de voormast er 26 vierkantjes per ratline aan elke kant zijn en 26 aan de achterste mast.
    en ik heb een heel duidelijke foto van hoe het zou moeten worden.
    ik ga dus op zoek in mijn vrouw haar materiaal om iets dikker touw te vinden.

Standaard

Ik kijk er alvast naar uit,veel suc6 er mee.

Standaard

je bent goed op weg, kleine opmerking maar ik zou het nu niet meer aanpassen maar meenemen naar je volgende schip.
    De masten staan steeds onder een hoek naar achter hellend en niet mooi recht op het dek.

De wanten met de ratlines zou ik nu nog niet bevestigen, tenzij je fijne handjes en lange vingers hebt om de zeilen er straks nog tussen te bevestigen.

De meeste koorden van de zeilen gaan naar de nagelbanken aan de voet van de mast lastig te bereiken als het want er al voor staat.

bekijk eerst even het volledige plaatje voor je beslist welke koorden je eerst gaat spannen, van binnen naar buiten werkt het makkelijkste.
    vgr Marc

Standaard

Ok dat is fijn om te vernemen ,ik ben nu aan het uitzoeken welke koorden van de zeilen naar waar ,ik vermoed dat er een soort vaste norm geld ? zoals ik voorheen al vertelde ik werk totaal zonder plan je zou die kunnen downloaden maar het is dan weer betalend.
    Verder heb ik geen flauw idee wat betreft Zeilen en schepen..enkel de zin om het schip toonbaar te maken en me voorbereiden op de bouw van de Victory die ik jaren geleden gekregen heb nog volledig in de doos ongebouwd. bedankt voor de info.
    momenteel giet ik het kanon onderstel naar model van de Victory omdat die hetzelfde zijn in deze bouwdoos volgens de foto en het lees materiaal ,de zeilen ga ik dan nog uitknippen van zeildoek .

Standaard

Misschien voor de ratlines het zogenaamde "paardjesgaren" gebruiken op deze schaal?
    Als je de zeilen wil opgevouwen zien aan de ra's misschien geen doek maar eerder witte papieren servet gebruiken (zonder dessin/tekening natuurlijk).
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Misschien voor de ratlines het zogenaamde "paardjesgaren" gebruiken op deze schaal?
    Als je de zeilen wil opgevouwen zien aan de ra's misschien geen doek maar eerder witte papieren servet gebruiken (zonder dessin/tekening natuurlijk).
    Helemaal mee eens Erwin.

Standaard foto

Het zou kunnen met een papieren servet inderdaad ,ga ik zeker in overweging nemen ,ik zou graag de volle zeilen zien op het schip of het zal lukken ?
    wat wel gelukt is vandaag is een prototype voor een kanon ,na een gesprek met de buurman deze middag kreeg ik een 20 tal oude messing houtvijzen..
    en met een boormachine ,vijltje en schuurpapier met een boortje van 2 mm en 4 mm kon ik het volgende maken.

Standaard

Dat idee om een kanon te maken uit een messing vijs is meer dan origineel en knap gevonden!

Cargo, als je de volle zeilen voor dit schip wil maken dan wel goed opletten dat je de goede vorm ervan hebt hé want niet alle zeilen waren altijd bol en rechthoekig.
    Niet vergeten eerst je docu te raadplegen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten