Hoofdsponsor

1/51 USS Enterprise 1799

cargomaster1

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
1.284
Er is een onbekend schip op mijn werkbank beland ,een houten schip 55 cm lang en 15 cm van breedte het is een raadsel wat ik er moet mee gaan doen daar de eigenaar overleden is en de rest van de familie dacht er goed mee te doen hem aan mij te geven.
Dat het iets is voor mijn bek, tja ik hou van piraten,zeerovers,kapitein haddock en de eenhoorn....zie graag films ervan .
maar bouwen is een ding dat helemaal nieuw zou zijn zeker omdat er verder niks van onderdelen of informatie bij is..
Dus dacht ik zo ..laat ik het eens via het forum proberen..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


In de eerste plaats wil iemand dit schip overnemen en bouwen of moet ik er zelf dan werk gaan van maken ?
 
Ik wil die wel overnemen maar ik woon in Frankrijk dus weet ik niet goed hoe het hier zou moeten raken.

Wat je er kan mee doen aangezien het een onbekend schip is: er een spookschip van maken. Pure fantasie.
 
Ik kan het op de foto's slecht zien maar als ik het kan inschatten is het een schoener.
Bij een schoener is de achterste mast groter dan de voorste mast, hij vaart "achter de mast aan"
Daarbij is een schoener smal en lang, de verhouding is 1;4.
De spanten hebben ook allemaal een "s" vorm.

Allemaal dingen die ik zo op het eerste oog op de foto's kan zien.
Welk schip dit is weet ik niet.

Fred
 
Ondertussen al wat gevonden, het gaat om de U.S.S. Enterprise uit 1799 gebouwd in Baltimore .
op schaal 1/51 en er lijkt heel wat materiaal te zijn verloren gegaan.
mits ik een degelijk bouwplan kan vinden wil ik er wel een paar maanden aan gaan werken.
 
Constructo heeft deze ook in zijn gamma, misschien dat die je kunnen helpen?

grts,

Patrick
 
Na een hele tijd rond zoeken besef ik dat alles zal moeten gebouwd worden naar aanleiding van de gevonden foto's op internet.
dus nu op zoek naar de materialen.het begin moet er komen .
 
Ben vandaag een beetje meer gaan bouwen,en de mast is vrij goed gemaakt nu ,enkele delen bijgemaakt uit hout en op zoek gegaan naar materiaal om te kunnen knutselen. het anker zou moeten gemaakt worden ,de katrolletjes en de kanonnen..verder zou ik met vulling de zijkanten willen toesmeren om nadien alles egaal te schuren alvorens te lakken.
 
dat is weer wat anders waarop jij je gooit Luc ben benieuwd grt.
 
Wel pascal ik hou wel van knutselen en dingen maken ,en ik heb hem gekregen juist omdat hij moest verder gebouwd worden, dus tot nu toe heb ik alles wat er los was en ontbrak kunnen bijmaken ,nu komt de bouw van de katrollen etc.. en de kanonnen..het anker.
Misschien dat er hier boten bouwers zijn die wat overtollig materiaal kwijt willen ?
 
En marc ,bedankt voor de link ,nu weet ik wat te doen via de foto's.
 
Zeilschip ten opbouw

Na exact 19 uurtjes werken heb ik het model dus net weer in de normale stand ,echter na het nemen van info blijkt dat de artillerie van dit schip bij aankoop meer dan 50 euro kost en heb ik enkel het nodige materiaal opnieuw besteld bij een dealer van deze hout modellen, om er een zeilschip van te maken,verder ga ik dus dan afwijken van de echte versie en maak er een soort piratenschip & vrijbuiters Drank en wapensmokkelaars een beetje inde stijl van Black seals met een airfix bemanning en kanonnen frans & engelse makerij en verder zien we wel..het gaat zeker een naam krijgen maar daar Brainstorm ik nog over..
 
Zelf ben nu al vele uurtjes zoet aan deze boot,zijn er dingen waar je moet opletten als je gaat riggen ? het is een wirwar van draden en oogjes etc...ik heb dus enkel een paar referentie foto's om het te gaan na bootsen. mijn bestelling is ook binnen 2 ankers en een paar dozijn katrollen..
 
Je bent al een flink eind op weg om er een prachtig schip van te maken.
misschien kan ik je nog een keer van dienst zijn met volgende tip.

op deze link kan je verschillende boeken downloaden die te maken hebben met scheepsbouw en het touwwerk.
ik vermoed dat je met het volgende boek al een heel eind op weg zal geraken. Rigging Period Ship Models

succes Marc
 
Inderdaad zou het een hele aanvulling zijn op weg naar mijn eigen houtenschip dat ik ga bouwen ,dit schip is zowat de tussen stap om alles wat te leren..en tijd moet je hebben om dit te doen ,gisteren zaterdag heb ik een volle 6 uur gewerkt en gezocht op internet om de touwen te bevestigen rond het schip en masten dit nog voor ik me moet zorgen maken om de bijhorende touwen en katrollen bij de zeilen zelf.
 
onbekend schip foto's

Bij de volgende foto's moet ik zeggen dat ik geen blokken,viool of schuifblokken heb gebruikt omdat ik de methode en gebruikswijze niet ken (en ze nog niet in mijn bezit zou hebben)

attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg
.
 
Nu komt dan de volgende uitdaging ,de zijdelingse touwladders..of hoe ze noemen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan