Hoofdsponsor

1/24 Scania 142H Canvas [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Om eens iets helemaal anders te doen en met het motto "afwerken wat ik heb" deze doos van onder het stof gehaald. Geen idee van waar het zal heengaan dit project want deze keer zal ik het een eigen leven laten leiden en zie ik wel waar het heengaat.

Ook onder het motto "eens iets anders" zal het geen diorama worden maar gewoon de vrachtwagen op een vignet (misschien is dit niet op de juiste plaats gepost dan?) om de vrachtwagen beter te laten uitkomen.

Zoals op de foto te zien heb ik dus de livingtafel ingepalmd omdat de modelbouwhoek helemaal vol ligt. Geen probleem, ik ben hier toch alleen tot na de kerst.

Rechtsboven liggen 2 dozen met accessoires die ook wel een weg zullen vinden op de truck als ze passen in de richting dat het uitgaat. Er zullen wel wat haken en ogen komen onderweg maar dat zien we dan wel weer als het zo ver is.

De mogelijkheden die nu in m'n hoofd zitten zijn: een verlaten truck, een MadMax-achtige truck of een RatTruck...in ieder geval iets met roest. Daar kan je mooie dingen mee maken met die roest vind ik. Als ondergrond zand, gras of stenen...dat hangt af van de richting dat het project uitgaat uiteraard.

Op de foto zie je hoe het geheel in de doos zat, jaren geleden ben ik er eens aan begonnen en toen stond het in de stash...en ja, ik heb een leesbril nodig om te bouwen, zo erg is het al geworden.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gouden tip: verwijder gietnaden voordat je de boel plakt...scheelt een hoop gepruts. Dit ben ik beginnen bouwen in een tijdperk dat een gietnaad meer of minder me niet zo stoorde.
 
Zou heel goed kunnen dat ik die slijklappen sloop.
 
Kurt: daar staan pareltjes bij die voor inspiratie zorgen. Dit komt goed, ideaal voor de lange donkere avonden.

Het fijnere werk van de andere projecten is voor in de namiddag als de vermoeidheid nog niet toegeslagen heeft en ik beter zie.
 
Gisteren een 'ontdekking' gedaan in de plaatselijke doehetzelfzaak. Een spuitbuis voor plastiek autobumpers, mat-zwart. Die heb ik gekocht omdat de meeste van mijn projecten matzwart nodig hebben.

Meteen getest op de cabine van de Scania en het resultaat vind ik super. Het droogt mooi uit en er zijn geen lopers, het is perfect mogelijk om met die spuitbus in kleine laagjes te werken (ofwel lag dat vroeger aan mijn onhandigheid?). Op de tweede foto zag ik dan ook dat ik een paar stukjes vergeten was, de raamstijlen en een beetje van de vloer aan de passagierskant. Dat is nu al bijgewerkt.

Op het dashboard had ik al de decal gehangen toen ik dat deel bouwde maar met een stukje karton tussen het stuur en het dashboard te klemmen is dat goed gekomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit gezegd zijnde kan ik meedelen dat ik betere resultaten haal met een spuitbus dan met een airbrush. Het is ook veel minder gedoe in verband met het kuisen van je materiaal, gewoon de dop weer op de spuitbus duwen en het is klaar. De AB zal ik nog niet wegdoen maar misschien mettertijd wel. Spuitbus en penseel zijn nu mijn favorieten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan