Hoofdsponsor

Foto's op het forum.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Kan iemand me zeggen als de foto's die ik op het forum ge-upload heb blijven staan als ik ze verwijder uit de laptop? Ik denk van wel maar om helemaal zeker te zijn hé.
 
Vanzelfsprekend blijven je foto's staan, want je hebt ze van offline naar online gekopieerd (=geupload).

Als je impliciete vraag is of het verstandig is om je foto's te verwijderen zonder backup, dan is het antwoord nee. Wat je kunt doen alvorens je foto's van je harde schijf te verwijderen (waarschijnlijk om ruimte vrij te maken) is de foto's (en andere bestanden die je niet meteen nodig hebt) te kopiëren naar een externe harde schijf.

Ik heb persoonlijk drie backups lopen, die elke dag meerdere malen worden gemaakt: twee naar externe harde schijven en één online. Nu is het zo dat mijn hele administratie en cliëntendossiers zich op deze computer bevinden dus als die informatie verloren gaat kan ik het beste een touw en een boom gaan opzoeken, maar ook voor 'minder belangrijke' bestanden is een backup geen overbodige luxe. Wat ik dus wil zeggen is, gebruik dit forum niet als alternatieve opslaglocatie voor je modelbouwfoto's.
 
Dankjewel Roy,

Ik ben inderdaad bezig met plaats maken en opruimen want het is een complete chaos in die laptop. Ik zal voorlopig alle modelbouwfoto's groeperen (alles staat door elkaar nu) en dan eens een externe harde schijf aanschaffen om ze op te zetten.

Het is onvoorstelbaar hoeveel nutteloze foto's en documenten er in de laptop zitten na al die jaren.
 
Een makkelijke methode om je foto's te groeperen is om ze op datum te sorteren. Dan staan de meeste al wel op volgorde van project. Daar kun je dan weer aparte mapjes voor maken.
 
Voor backup's van foto's en belangrijke documenten gebruik ik herschrijfbare DVD's.
Net als met de oude diskettes kan je daarop bestanden plaatsen, bijzetten en/of wissen en op een DVD is veel meer plaats dan op een klassieke CD-rom.
 
of voorlopig op een usb stikske, is niet zo duur,tot je een ehs hebt......................
 
Voor backup's van foto's en belangrijke documenten gebruik ik herschrijfbare DVD's.
Net als met de oude diskettes kan je daarop bestanden plaatsen, bijzetten en/of wissen en op een DVD is veel meer plaats dan op een klassieke CD-rom.

DVD's zijn gevoeliger voor fouten dan harde schijven. Na een aantal jaren mag je van geluk spreken als de info er nog (intact) op staat. Ik spreek uit ervaring.

Vandaar dus mijn tip van de externe harde schijf, waar ook nog eens beduidend veel meer op kan dan een DVD. Een harde schijf is dus ook handiger in het gebruik want je kunt je backup centraliseren. En de toegang (schrijfsnelheid / leessnelheid) is ook nog eens veel sneller.

Een externe harde schijf van 2 terrabyte kost momenteel ongeveer 75 euro. Je kunt daar net zoveel informatie op kwijt als op 425 DVD's.

Ik weet zeker dat je ondanks het bovenstaande een heel mooi pleidooi gaat houden voor het gebruik van DVD's, iemand anders voor het gebruik van CD's en weer iemand anders voor het gebruik van diskettes. Alain kan vervolgens zelf een weloverwogen keuze maken. Overigens is het gebruik van een USB-stick als tussenoplossing, zoals aangedragen door Kassei, een goed idee.
 
Laatst bewerkt:
cd's of dvd's zijn idd geen goed idee :) ik deed dit ook en ben zo een heel pak foto's kwijt waar ik nu heel veel spijt van heb :)
 
Ik vrees eigenlijk dat geen enkel systeem veilig is.
Mijn schoonbroer is drie jaar geleden ongeveer 700GB aan muziek kwijt geraakt doordat zijn externe schijf is gecrasht!
Tien jaar geleden had ik ik mijn PC ook een tweede schijf zitten en die crashte ook van de ene dag op de andere, 40GB aan foto's verloren.
 
En om die reden heb ik dus drie backups lopen. Zelfs als mijn woning afbrandt, is er nog een externe bron waar een backup van mijn belangrijke bestanden staat.

Het belang van een goed backupsysteem zal pas worden beseft wanneer het een keer faliekant mis gaat.
 
Hallo allen

Het is me gelukt om wat foto´s up te loaden.
Maar het volgende probleem is al ik ze in een verslag wil verwerken komt er een url regel in plaats van de foto die ik wil laten zien.
Moet ik misschien iets veranderen in de instellingen ?

groeten
Max
 
de link die je kopieert, moet je tussen de volgende tekens zetten (in plaats van de puntjes)
 
Hallo
sorry weet totaal niet wat je bedoelt, snap er niets van.
Als ik eerst foto´s up-load moet ik ze toch zo in een artikel kunnen gebruiken.
Vindt dit erg omslachtig allemaal,,,,,,,Pfffff
Moet toch makkelijker kunnen.

Max
 
Na het uploaden gebruik ik het 'fototoestel icoontje' net boven de tekst die je typt, het derde van rechts. Eerst heb je zo'n tekstballonntje, dan een dia-achtig iets en dan dat fototoestelletje.

Als je daar op klikt komen al je foto's die je ooit ge-upload hebt te voorschijn. Dan klik je op de foto die je wil en klaar is Max.
 
Ik doe het simpel, zoals foto's aan mijn album toevoegen, eenmaal opgeladen. Schijf ik een bericht en klik ..Erg links onder (my Photos)
Dan zie je de foto's die je upgeladen heben kan je kiezen.
Beetje omslagtig, mnaar makkelijker kan het niet.

1 upladen, done en wijzigingen opslaan
2 bericht schrijven

attachment.jpg
 
Hallo
sorry weet totaal niet wat je bedoelt, snap er niets van.
Als ik eerst foto´s up-load moet ik ze toch zo in een artikel kunnen gebruiken.
Vindt dit erg omslachtig allemaal,,,,,,,Pfffff
Moet toch makkelijker kunnen.

Max

1. Waar sla je de foto's op. (Forum of via een andere fotosite?)

2. Is het via het forum, zie dan in mijn handtekening voor uitleg.
 
Hoi MrArtex,

Het is gelukt, misschien heb je mijn werk al gezien in ieder geval bedankt.

Groeten
Max
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan