Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er van beide al ongelooflijk knap uit, ook goede tips van de bloem en het papier voor de hemel, moet binnenkort nog een cabriodakje doen. Mss ook het proberen waard
 
Weer beslissende toevoegingen hier, modelbouw met net dat tikkeltje meer.
 
zeker zo mooi gedaan Erwin en de breedte van steunbalk gaat het verschil niet maken.
Ik had het tapijt volledig verwijderd omdat ik brandschot op zijn plaats had gehouden bij het strooien om later verschil in hoogte te vermijden.
toch was het niet verkeerd om tapijt op brandschot te plaatsen omdat ik eindelijk een foto gevonden heb jaartal 1937 waar het tapijt duidelijk te zien is op brandschot en meer nog toen ik net na uren en geloof mij uren en dagen heb zitten te zoeken heb ik vertaling gebruikt en heb site gevonden met de juiste stoffen origineel met datum in gebruiksnamen bij om wagen te bekleden wat ons zal helpen.
google : pavillon avant guerre citroen traction en dan 2de regel comptoire-carroserie tous modeles avant geurre traction 7-11. andere datums jaren 30 zijn ook beschikbaar
Dus opteer ik voor de grijze kleur binnen in wagen en zal brandschot terug bekleden.
ik had ook alles weg geschuurd om baleinen proberen te schilderen omdat ik niets in hoogte mag verliezen voor het plaatsen van figuren.
tot slot Erwin neem uw tijd (haast en spoed zelden goed He) want ik heb werk genoeg aan figuren en moet nog verder om met AB te leren werken

onder brandschot bekleed met tapijt anno 1937

attachment.jpg

onder :worden zetels

attachment.jpg

onder vloer en brandschot

PS :voor het dak bekleding en zijkanten moet je me eens helpen als je gaat kijken Erwin en mij eens zeggen welk Frans woord er word gebruikt want vertaler slaat tilt bij sommige benamingen

attachment.jpg
 
ja met die wielen bedoelde ik inderdaad de richting.
 
Hey Pascal in het plat Antwerps is gewoonlijk de Franse term b.v. soupape -- kleppen of gardeboe --spatbord of culasse -- cilinderkop en zo gaat het bijna bij alles zo Erwin zal u wel helpen die kan goed Frans
Ik ken Frans maar Frans kent mij niet raar he
Pascal eerlijk ge zijt ENORM goed bezig ik hou van je werkjes zeker uw auto's de rest ook ongelooflijk knap
Marc
 
Het betere hak & snijwerk loont hier zeker de moeite ! Excellent Pascal :)
 
Pascal, wat wij hemel noemen, noemt in het Engels "liner".
Letterlijk vertaald naar het Frans zou hemel "ciel" moeten zijn maar ik meen dat ze daar soms de term "doublure" voor gebruiken.
Heb ook eens gezocht naar vertaling van zowel "dakhemel" als "hemel bekleding" en ik kom uit bij "ciel de toit" maar of die term gebruikt wordt in de auto industrie dat weet ik niet.
Ik ga eens navraag doen bij een collega modelbouwer welke in de branche zit van auto-onderdelen.
 
Mooie uitleg ivb het gebruik van bloem weeral wat geleerd en zeker geen zelfrijzend nemen anders is u voertuig groter geworden 😆😆😆
 
spannend die banden boven vuur en hoop dat ik het niet overdreven heb .
het idee was om vanachter de banden platter te maken door het gewicht van volk in de wagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat gaat hier heel goed vind ik.Echt leuk om te volgen,ik kijk al uit naar het vervolg.
Marc S
 
Wel de miserie is hier deze middag toegeslagen in die zin dat ik het tapijt mag herbeginnen.
Heb dit namelijk gespoten in Vallejo Buff maar om de één of andere reden is er ergens een reactie geweest en begon de ondergrond te zwellen en te barsten.
Het was geen zicht en onherstelbaar en dus maar de boel er af gehaald.
Efkes opzij leggen voor er verdere ongelukken gebeuren.......
 
Erwin, dat zal wel aan die bloem gelegen hebben die je gebruikt hebt. Er zijn er die dat met secondelijm fixeren, dat heb jij vast niet gedaan? Het zou ook na een tijd geel kunnen gaan verkleuren.
 
is een laagje vernis spuiten op de bloem geen oplossing ?
Erwin als je begint te schilderen verwittig me dan als je wil want daar moet ik u volgen .
 
Effe terug komen op die dakhemel: in de huidige cataloog van Citroen wordt die omschreven als "garniture de pavillon".
 
bedankt Erwin
Heb niet veel tijd gehad deze week maar toch met enige moeite twee kornuiten voor in auto gedaan waar je later toch niet veel van zal zien .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Awel Pascal, ik heb er deze week ook niet veel aan doodgedaan omwille van het oppassen op een ziek kleinkind.

Als ik de voorlaatste foto bekijk lijkt het mij toch dat die mannen te groot zijn voor die wagen want ze kunnen niets zien door de ruit.
Dit komt vermoedelijk doordat de achterzetel hard is en ze dus niet met hun achterste in de zetels kunnen wegzakken.
Volgens mij op te lossen als je die mannen een stuk van hun achterwerk amputeert en ze daarbij ook een beetje achteruit lat zakken.

Wat mijn bouw betreft ben ik er in geslaagd om de bovenste scharnier van beide portieren uit te boren en ze dus werkend te maken door invoeging van een fijne koperdraad. Doordat het rechter portier nu ook kan geopend worden heb ik Swaken zijn aansporing tot het openen van het handschoenkastje ook gevolgd. Het deurtje zal dus vervangen worden door PE uit de Aber set.
 
ik vind het altijd toch knap het schilderen van figuren. Dat is iets wat ik nog niet kan. maar heb het ook nog niet toegepast. Maar de figuren zien er erg goed uit.
 
Hey,

Erwin, ik ben blij dat ik tot inspiratie heb kunnen dienen....:))

Mooie figuren, enkel een matte vernis erover zou ze nog beter doen over komen....en indd, amputeer hun kont en ze zullen iets lager komen zodat ze iets beter zichtbaarder zullen zijn....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan