Hoofdsponsor

1/32 King of the road 54mm [DONE]

Inderdaad erg knap. Wat betreft de opmerkingen zie ik het probleem niet met het hek, naar mijn gevoel is het boompje dat niet klopt. Hoewel het een zeer realistisch ogende berk is komt het in deze setting te klein over.
 
Het kan best nog een jong boompje zijn he dat volop in zijn groei zit , nu de balken ok ze zijn wat dik maar waar dit verhaal zich afspeelt weet niemand dus daar kunnen ze zulke palen wel gebruikt hebben , zonder paard of tweede persoon valt het goed mee en inderdaad die gast zit op de grond en dat geeft ook een vertekend beeld dat wel
verder niks dan goeds hoor
 
Dank voor de opmerkingen en commentaren heren.

De berk is opzettelijk klein gehouden, het gaat over een jong boompje. Wandel even rond in de natuur en je zal merken dat er berkenbomen zijn in alle groottes:
https://comps.canstockphoto.nl/can-stock-photo_csp8574502.jpg
https://comps.canstockphoto.nl/can-stock-photo_csp6651798.jpg

Als ik een volwassen berk zou gebruiken dan wordt deze 25 cm hoog en dat is de vignette één grote boom met daaronder een klein mannetje. Het gaat om het geheel dat wat gebalanceerd moet zijn.

Het hek is een beetje gebaseerd op fotos die je vindt als je op Google 'old wooden fence' opzoekt. Je vindt dan zaken zoals deze:
https://thumb7.shutterstock.com/display_pic_with_logo/658381/658381,1286597832,1/stock-photo-rests-of-an-old-wooden-fence-62607679.jpg
https://us.123rf.com/450wm/akhug/akhug1511/akhug151100028/48804303-old-wooden-fence-along-a-roadway-between-the-lane-and-pasture.jpg?ver=6

Groeten,

Dirk
 
Mooi werk ! De voorgaande commentaren indachtig vind ik dat er niks mis is met het zware houten hek maar wellicht had ikzelf gekozen voor een lichtere versie omdat ik van mening ben dat het net iets te aanwezig is, maar dat mag je van mij catalogeren onder de rubriek nitpicking. Zeer mooi werk, nogmaals.
 
Ahwel daar ben ik ook voor die catalogeren
Ik heb ooit een muur gemaakt met de latjes van bij de Dokter om in de mond te kijken ( nieuwe hoor ) en die waren in principe ook te breed maar toch was het mooi
Spijtig genoeg vind ik die muur niet meer terug die was bedoeld om recht te zetten met een model ervoor
Marc
 
Awel Guy, je slaat de nagel op de kop. En om die reden ga ik niet verder netenplukken over dat boompje :laugh:

Sterk bezig Dirk en ik snap volledig wat je bedoelt met balanceren.
 
Ahwel daar ben ik ook voor die catalogeren
Ik heb ooit een muur gemaakt met de latjes van bij de Dokter om in de mond te kijken ( nieuwe hoor ) en die waren in principe ook te breed maar toch was het mooi
Spijtig genoeg vind ik die muur niet meer terug die was bedoeld om recht te zetten met een model ervoor
Marc

Marc,

Dat muurtje bestaat nog steeds. Ik heb het ook op deze vignette geprobeerd maar het kwam niet echt goed uit met deze figuur.
Dus het muurtje staat nu in de wachtrij voor een toekomstig project en zal mogelijk terug opduiken, we zien wel.

Groeten,

Dirk
 
Seizoen

Goede morgen beste kijkers,

Afgelopen weekend een beetje kunnen verder werken aan de vignette. De boom heeft enkel takken op dit ogenblik. De vraag stelde zich dus hoe het verder moest met de vignette want een boom zonder takken = winter en dat betekent natuurlijk ook ijs, sneeuw enz.
De keuzen werd dus gemaakt om de boom ook te voorzien van de nodige bladeren. Ik ga als volgt tewerk:

We gebruiken volgend materiaal:

GmucVzm.jpg

Daar knippen we dan de uiterste uiteinden af? Dit zijn heel kleine takjes met kleine blaadjes.

nwqhAvl.jpg

En deze kleine takjes lijmen we dan in de boom met houtlijm.

AXfySHA.jpg

Zo dat was de korte update. Ik ga nog wel even zoet zijn om de volledige boom aan te kleden.

De groeten,

Dirk
 
Goede morgen beste kijkers,

Onze clochard nadert zijn einde (en we doelen daarmee op de afwerking).

De boom werd verder voorzien van bladeren:
attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens warden de de details afgewerkt waaronder de knapzak, en het blik waar het vuurtje in wordt gestookt om de worstjes te bakken.
attachment.jpg

attachment.jpg

En de details warden op de vignette aangebracht:
attachment.jpg

attachment.jpg

Verder rest ons nog om de natuur af te werken. Eerste stappen zijn het aanbrengen van wat gras, takjes enz.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het dan weer. Er is nog wat werk aan de winkel voor de ondergrond en daar gaan we ons de volgende weken mee bezig houden.

Groeten

Dirk
 
Nog niet gereed maar vind het nu al een fraai stukje werk.
 
Zoals Ron komt te zeggen, het is nu al een fraai werkje... ;)
 
mooi mooi mooi , goed gedaan
Dit is eentje om van te genieten en te blijven naar kijken
Marc
 
Knap bezig en volg dit graag grt.
 
Goede zondagmiddag beste kijkers,

Bij deze nog even een update. De aanpassingen die nu nog volgen zijn details die vooral te maken hebben met de ondergrond en de beplanting. De base heeft hier en daar nog een drybrush gekregen om details wat beter naar voor te laten komen.

Qua beplanting heb ik een aantal zaken van Fredericus-Rex aangeschaft waaronder paardebloemen, zonnebloemen e.a. Dit is inderdaad een mooi product waar je een erg goed resultaat mee kan bereiken.

Fotos zeggen meer dan woorden dus bij deze de werken aan de paardebloem en andere beplantingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zo ziet het er uit op de base geplaatst:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens gestart met een paar zonnebloemen als volgt:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Straks deze nog verder afwerken maar vandaag geen tijd meer voor.

Groeten,

Dirk
 
Dat is gewoon een gezellig diorama top grt.
 
Goede avond beste kijkers,

Nog niet volledig klaar maar toch even een sfeerbeeld gemaakt met achtergrond foto.

attachment.jpg

Groeten,

Dirk
 
Prachtig met die foto er bij.
Mijn grote favoriet is de hond met die gefixeerdheid naar die worstjes.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan