Hoofdsponsor

1/48 Jas-39A Gripen (KH) ... plane on a stick [wip]

FrankenBreather

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
174
Heykes ...

Het duikseizoen loopt ten einde (i.e. dat van mij toch :) ), dus hoog tijd om wat meer tijd in deze hobby te steken (al is het om mijn
stash wat onder controle te houden ....)

Ik had al lang een Gripen van Kitty Hawk liggen, en had nood aan een "snel" out-of-the-box projectje ... aangezien ik de Gripen vooral
"clean" mooi vind, wordt het een "plane on a stick" ... een mooi alternatief voor een model-presentatie, maar niet veel modellen zijn er echt voor gemaakt zodat je de landingsgestel-deuren etc. gesloten kan aanbrengen. Ook deze Gripen dus niet, er er zal wel wat modding aan te pas moeten komen.

De build is na een paar uurtjes al goed onderweg, maar echt super vind ik de pasvorm van deze KH kit niet ... 1 van de romp helften is erg "ge-twist"(zie foto), dat ik de kit bijna weggesmeten heb toen ik het (te laat) opmerkte.

Nu, dagje later toch uit de vuilbak gehaald, en ondertussen denk ik dat het wel goed komt ... we shall see ...

Alvast al een paar in-progress fotootjes ....

i-nD4rp76-XL.jpg

i-QKbrx7r-XL.jpg

i-pbVBf22-XL.jpg

i-DRprptx-XL.jpg

i-gcnjpMW-XL.jpg

i-N8wG2BF-XL.jpg
 
Veel succes..één van mijn favoriete jets..zelf met 1/72 bezig...!

Grtz yves,
 
Tegenwoordig meer vliegtuigen dan auto's , speelt geen rol is ook leuk om naar te kijken
Marc
 
Thx Yves & Coachke !

Heb de romp toch nog min of meer recht gekregen ... ik heb nog een Mig-25 van Kitty Hawk liggen, ik mag hopen dat de pasvorm daar wat beter is (maar ik vrees er voor ...)

i-p9T3DqF-XL.jpg
 
Kitty Hawk staat garant voor veel werk, maar heeft wel modellen waar iets mooi's mee te maken is. Goed op weg zo te zien, en succes met de bouw verder. Mooi opgelost en blij dat je deze toch gered hebt uit het vertikale archief...
 
Toch wel mooi goed gekregen die romp,goe bezig.blijf dit in het oog houden..!!

Grtz yves,
 
thanks Yves, Silenoz .... als ik 1 ding in mijn hoofd hou voor volgende KH kits, dan is het de bouw-volgorde .... die kan je beter zelf inschatten.

Het begint zowaar op een Gripen te lijken .... De voorwielkast-helften hadden de verkeerde vorm (i.e. kon ik niet gesloten gebruiken), dus dat is vervangen door 1mm polystyrol. Voor het vullen van de vleugelseams en waar de leading-edge de romp raakt heb ik Apoxie Sculpt gebruikt ... was lang geleden dat ik het had gebruikt, en was meteen weer verkocht. Dat werkt toch veel beter dan bvb. de Tamiya putty (i.e. het vreet de plastic niet aan) & mengt veel sneller dan bvb. Milliput. Na uitharding schraapt het ook heel makelijk, bvb. met een afgerond mes-blade ...
Heb een fotootje attached met de seam & wat uitgeharde Apoxie ernaast (is keihard na 12h-24h)
De neus-sectie (alles in-front-off the air-inlets) is nog niet vastgelijmd, maar de pasvorm is daar wel ok.

i-p5xCR66-X2.jpg

i-GVmgVxj-X2.jpg

i-KNW6crH-X2.jpg

i-CNHcjZR-X2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen Frank..!Die apoxie sculpt was mij nog niet bekend.
Is toch een schoon jetteke zenne..kijk uit naar de vorderingen..als bij mij de PE is aangekomen begin ik er ook aan..!!Keep on the good work...

Gryz yves,
 
Ondertussen, voor allen een zalige & alvast beste wensen !

De Grippen is een beetje gevorderd en staat in de primer ... de bewapening is vervangen door Brassin variants & hebben ook een laagje Resin Primer ontvangen ... de afwerking kan dus starten ...

i-HHwfg9q-X2.jpg

i-TG55SnC-X2.jpg
 
Hey,

Mooie ondergrond, laat u maar gaan met de kleuren...
 
Schol !!! Knap werk wat ik hier zie even snel een dooske open trekken ik zie hier toch weer een kunstenaar aan het werk
Knap werk
Marc
 
Mercikes Marc, maar da's teveel eer hoor .... :)
Morgen wordt het vooral koken vrees ik, daarna gaan we verder ... :)
 
ferm wat hier te zien is grt Pascal
 
Hey allemaal ... t'is al lang geleden dat ik nog eens een update heb gepost ivm de Gripen, dus
met deze 2 foto's van het (quasi) eind-resultaat ...
(niet dat ik er nog veel aan gewerkt heb, het was al lang een shelf-queen geworden) ...

Vind het zelf niet echt wow, maar als "plane on a stick" valt het wel mee ....

Groetjes

Patrick

i-z8rWWNV-XL.jpg

i-wpcs5Rw-XL.jpg
 
Vind het niet zo slecht hoor ;)
Mocht ik zelf zo'n resultaat kunnen behalen met vliegende tuigen, ik zou heel tevreden zijn met mezelf :laugh: ;)
 
Voor "niet erg wow" ziet hij er tip top uit! Enige opmerking: geen piloot in de cockpit :D
Verder prima jetje lijkt me! Lekker volbeladen.
 
Mercikes allemaal ... ja, inderdaad, voor een "clean" jet in vlucht zou een piloot beter zijn ... ik hou het in gedachten voor de volgende ! Thx !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan