Hoofdsponsor

1/125 Revell U-99 Scale 1/125 [wip]

Andy 79

Member
Registered
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
14
Hey! Ik ben Andy, 37 jaar en ik heb net vorige week mijn allereerste modelbouwproject afgewerkt. Het gaat dus om de Duitste U-boot U-99. Bii deze enkele foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben nu nog aan het overwegen om hem af te werken met de "Weather Set".

attachment.jpg

Misschien heeft iemand van jullie tips of ervaring hiermee, dan hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Hey Andy,

Mooie prestatie tot nu toe.
Inderdaad, als wat wil wheateren zal je model naar een ander niveau stijgen. Momenteel staat hij mooi in zijn basiskleuren. Mocht je blinkende vernis of vloerreiniger hebben staan op waterbasis, kun je daarover een laagje leggen. Goed laten uitdrogen dan en daarna met zeer sterk verdunde verf, beter op oliebasis of enamelbasis - donkerbruin liefst, rond de details en in de hoeken gaan zodat er meer schaduw ontstaat op je model.
Laat ons daar eerst mee beginnen zodat je daarvan al resultaat ziet.
Nadien kunnen we verder gaan indien je dit wenst, maar eerst een diepte geven aan je model.
 
Dat is al netjes gebouwd. Het is aan te raden om de duikboot alleen van roestsporen te voorzien waar hij boven het water komt. Dat pigment kan daarbij helpen maar gebruik het in heel kleine hoeveelheden. Je kan wel een algenafzetting onder de waterlijn maken door een "wash" van verdunde bleekgroene verf aan te brengen.
 
Ik , ik heb het een paar maanden geleden gekocht , Oldieman had het me aanbevolen en meegebracht van een grootwarenhuis
Ik heb het al gebruikt en is voor het beetje dat ik het gebruik zeer goed je kan het zelfs met water mengen en dan kan je er mee schilderen leuk spul
Let wel ik denk het niet dat het voor militair geschikt is maar het werkt goed
Marc
 
Andy sorry maar even uwe bouw uit het oog verloren , ziet er goed uit
Grt
Marc
 
Al zeker allemaal bedankt voor de leuke reacties en tips. ;-)
 
Voor een eerste keer, meer dan netjes!
 
Nette start, verflaagje ziet er strak uit ;)
Inderdaad best eerst een wash aanbrengen, je model zal "meer" 3D lijken dan nu ;)
 
Handgeschilderd of AB?
In ieder geval zal een beetje wash het diepte effect verhogen en de bouw ten goede komen.
 
Handgeschilderd of AB?
In ieder geval zal een beetje wash het diepte effect verhogen en de bouw ten goede komen.

Is handgeschilderd Erwin. Ik zou die wash best eerst maar eens uitproberen op een testobject zeker, daar ik hier geen ervaring mee heb?
 
Best wel maar je moet daar nu echt zo geen schrik van hebben ook hoor.
Methode volgen zoals beschreven door Swaken. Eerst een gladde ondergrond door parketreiniger of glanzende vernis, dan de holtes en rond uitstekend voorwerpen behandelen met wat wash en het te veel ervan wegnemen met een stukje keukenrol of oorstokje. Daarna alles terug een matte of semi gloss vernis over.

Zoek eens op het forum naar voorbeelden van wash of pinwash en je zal zien wat we bedoelen.
Uiteindelijk gaat het er om om een dieptezicht te geven aan al die holtes die een duikboot heeft.
 
Mooi werk hier en een sprake bouw ben benieuwd naar de volgende stap in dit project 😉
 
Netjes gebouwd deze oude jongen van Revell.
Bij het detailleren van een U-boot zoals deze, kun je bijvoorbeeld ook de floodholes uitboren, misschien een idee voor een volgende boot.
Succes met het weatheren.
 
Ik heb hier een paar foto's van de boot die ik ooit verweerd heb, om een indruk te geven wat een wash kan doen (hier goed te zien omdat hij wat te groen is) en hoe het roest er kan uitzien.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig resultaat voor een eerste bouw en dan zeker op dit formaat!!
Let goed met verweren en roest, subtiel aanbrengen is een must less is more.
 
Ik ben er nog niet uit of ik de boot nu wel of niet zou weatheren, maar ik heb toch allesinds een stofkap besteld op www.sora-shop.de. Deze was snel geleverd en vond ik voor 50€ (inclusief verzending) nog prijselijk ook. Ben best wel tevreden over het resultaat. ;)
;)
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan