Hoofdsponsor

1/10 Knight of Heaven [DONE]

met zo'n resultaten verwacht ge op den duur een echte he top Guy grt Pascal
 
Dan ga je toch nog lang moeten wachten hoor Pascal, maar het compliment is erg fijn.:P

Vandaag heb ik met Humbrol huidskleur wat rond de ogen gewerkt. De bruinrode wash onderaan de oogbollen werd 'gekalmeerd' en de randen van de oogleden werden met Humbrol uitgelicht. Wanneer de ogen droog zijn, komt er wederom een dun laagje Clear overheen, en ik heb ook besloten om voorlopig geen felle reflectielichten aan te brengen. Ik wil een en ander subtiel en niet overdone benaderen.

SAM_0875_zpsa4vx2zqa.jpg

Later meer.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine update nu, met hierin een afbeelding die ik bewerkte met het Paint programma om de eindafwerking van de ogen min of meer mee te bepalen.
Bij nader inzien wilde ik een meer doordringende blik en hiervoor heb ik dus wat moeten tunen aan de kleurtonen. Ook bewerkte ik voor de lol de oogkassen met een beetje schaduwwerking.

De afbeelding die ik dus als leidraad gebruikt heb voor de uiteindelijke uitstraling van de ogen.
SAM_087520-20kopie_zpsxtdxcken.jpg

Ondertussen zijn de ogen volledig afgeschilderd en moet er nog enkel een laagje Clear overheen voor wat glans.
Ik neem morgen foto's van het hoofdje want ik heb een heel drukke dag voor de boeg die niks met modelbouw te maken heeft (soms heb je van die dagen !).

Groeten.
 
Skoon werk weeral Guyke (precies een plaat die blijft hangen hier :D ). Slow and steady as she goes ey ^^
 
Hoi Wouter, toch nog een fotootje kunnen maken van de nog niet ge-Clear-de ogen, voor de rest zijn ze wel klaar.
Bedankt voor je reactie makker.

SAM_0958_zpsjjzkyjoe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Knap werk, ik heb nog een lange weg te gaan eer ik zo'n resultaat zal kunnen behalen (if ever??)
 
Zeker weten dat dit in ieders bereik ligt Xavier, het is hard werken en vooral volhouden in mijn geval maar de wilskracht is groot...want daarnet heb ik toch weer zitten priegelen om de glimlichtjes alsnog iets bij te werken, maar nu STOP ik echt met die ogen !!!!:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Sterk, maar macrofoto's zijn een vergif waar men aan verslaaft geraakt.
Houd de figuur op arm afstand en wees tevreden als het op deze afstand er goed uitziet, ik weet hoe groot dit kopje in realiteit is.
Kritiek geven op iets wat men in werkelijkheid niet met het blote oog ziet is mierrenneuken of grenst aan verslaafing en later aan frustratie.
Het wordt tijd dat ge aan de rest begint.

Grtx Jan
 
Prachtig, stekejaloers op jouw kunnen, weeral.....
 
Erwin, ik zoek mijn weg nog hoor, denk niet dat hier alles van een leien dakje loopt want in mijn geval is figuurschilderen vooral volharden en mezelf tegenkomen. Hetgeen ik tijdens mijn updates uitschrijf is enkel de rechte lijn, je zou eens moeten weten hoe ik soms tegen de elementen vecht vooraleer iets naar mijn zin is.
Gelukkig zit het ook mee zodat ik hier toch iets kan neerschrijven.
Jan, je hebt overschot aan gelijk maar voor mij is het toch een goed controlemiddel, vooral mbt. de ogen die ik het allerbelangrijkst vind bij het schilderen. Ik heb wel besloten dat morgen gestart wordt met de huidskleurtonen. Wat op de foto's te zien is hier, zie je niet als je het hoofdje vast hebt, eigenlijk ziet het er dan stukken beter uit. Het ligt aan de macro's dat ik niet snel vorder, je hebt daar gelijk in.
 
Die blik man..;tsjonge jonge...,persoonlijk vind ik de eerste van de drie ook wel al geslaagd zonder de clear...Op die foto rust er vermoeidheid en gelatenheid van de geleverde strijd in zijn blik,terwijl die op de volgende foto nog moet beginnen en hij er klaar voor is..!! Toppie G..!

Grtz yves,
 
Die blik man..;tsjonge jonge...,persoonlijk vind ik de eerste van de drie ook wel al geslaagd zonder de clear...Op die foto rust er vermoeidheid en gelatenheid van de geleverde strijd in zijn blik,terwijl die op de volgende foto nog moet beginnen en hij er klaar voor is..!! Toppie G..!

Grtz yves,

Dat klopt Yves, grappig eigenlijk hoe je door een beetje diepe schaduwwerking op de bovenkant van de oogbollen zo'n gelaten, vermoeide blik kan verkrijgen.
Door het optrekken van de kleur van de irissen naar boven toe, verscheen er een alerte, gefocuste blik, en die vond ik het leukst. Op een ander forum was er iemand die reageerde dat hij er zowaar schrik van kreeg.:O
 
De helm bleef ik net iets te gladjes vinden dus die heb ik vandaag opnieuw bewerkt. Ditmaal gebruikte ik een sponsje om de metaaltinten mee op te brengen, persoonlijk vind ik dit beter qua effect dan louter met borstels.

31_zpsryezxpeg.jpg

Allez, morgen huid !
 
Een echte perfectionist eee. Maar t was wel de moeite waard, coole textuur!
 
Eerst en vooral: gij kunt er wa van !
jij laat deze buste echt tot leven komen dit is een plezier om naar te kijken.

ook vind ik jouw verslag zalig, straight to the point, samengevat en hier worden tips gegeven
waar ik veel van leer en mee kan !

Super goe bezig !!
 
Niks op aan te merken , ik vind je ogen persoonlijk heel goed geslaagd .
De touch van het groen vind ik subliem !
Doe zo voort kerel .
 
Figuurschilderen is toch wel de moeilijkste tak van de modelbouw denk ik?

Meermaals geprobeerd, meermaals gefaald en daarom kijk ik met heel veel bewondering naar deze figuur.

Even off-topic: bestaan er gemakkelijke beginners figuren?
 
ja die zijn er zeker en niet te duur maar het blijft oefenen en oefenen en op tijd tevreden zijn van resultaat want deze mannen achteraan gaan is geen optie.
Ik denk dat je het moet aanvoelen en dat maakt het moeilijk maar ook uitdagend.
en je moet er van uitgaan dat ieder zijn schoonheid maakt en steeds verbeterd en dat neemt spijtig veel tijd en geduld .
maar wetend dat ik dit niet kan geniet ik van het werk van deze jongens en inspireren ze me wel en dat is me ook veel waard grt
 
Pascal dat zijn serieus mooie woorden maar iedereen die dit echt wil doen en er moeite in wil steken, kan dit zeker. Het is echter het gebrek aan wilskracht/interesse die bij sommigen de das omdoet, mensen willen compromisloos en snel een super resultaat zien.
Het is een lange wandeling met hindernissen die men moet nemen maar met een beetje karakter komt dat goed. Je moest eens weten hoeveel klappen mijn zelfvertrouwen krijgt tijdens het schilderen !

MrArtex, er bestaan gemakkelijke figuren, mijn enige advies is enkel iets te kopen met haarscherpe details, dat schildert véél gemakkelijker dan wanneer je met zachte details zit.

Maerlandt, merci man !
 
Guy, leren doen we allemaal vriend.

Wouter, bedankt maatje.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan