Hoofdsponsor

1/10 Knight of Heaven [DONE]

Een update.

1420irissen_zpsv97bq5uf.jpg

1520Irissen_zpsmqhtz4h3.jpg

1620Helm_zpszgsc3e4u.jpg

1720Spetteren20airbrush_zpsc6c2dvik.jpg

1820idem20lichtere20kleur_zpsbpeth0a7.jpg

1820Met20metaalpigment_zpsekjst7wa.jpg

1920Bruine20wash_zpsbouqkzdq.jpg

2020Sprinkelen20borstel_zpsvhpcpcrb.jpg

*** Ik spetter omdat ik niet met mijn penseel in de pas aangebrachte verflaagjes wil roeren.
2120Kleur20warmer20maken_zpsamuklbbn.jpg

*** Dit is een diepe, donkere metaalkleur waarover ik het heb in onderstaande foto.
2220Stabben20van20verf_zpssgsfenk6.jpg

2320Stabben20op20de20helm_zpshv87umnu.jpg

2420Bijna20klaar_zps5deqn3xq.jpg

Er komt snel meer, ik hoop dat jullie het wat kunnen volgen.
 
Dat begint er al als een antieke helm uit te zien.
 
pffff als ik mijn kuras en helm bekijk en vergelijk met helm is dit er mot op top zeg grt Pascal
 
Pascal, dat lees ik graag.
Erwin, ik doe m'n best.

Gisteren was een drukke dag dus de update die volgt is niet zo gevuld. Er stond een wijnproefnamiddagje gepland welk is uitgemond in een afronding met whisky, dé combinatie om vol vertrouwen aan de ogen van mijn ridder te beginnen.:wacko::D

De eerste fase van het inschilderen van de irissen is gedaan.
De zwarte irissen die ik eerder met Humbrol schilderde en afschermde met Tamiya Clear, werden nu voorzien van wat bruintonen. Voor dit klusje gebruikte ik olieverf Raw sienna en wat Burnt umber en een beetje Flaked White zonder verdunner. Ik heb hiervoor mijn eigen methode. Ik schilder namelijk de irissen volledig, waarna ik met een scherp, fijn penseeltje gedoopt in white spirit, het bruin thv. de pupillen weghaal, waardoor het onderliggende zwart weer tevoorschijn komt. Hetzelfde doe ik met de donkere randjes rond de irissen, het is dus eigenlijk een kwestie van in deze fase vooral verf WEG te halen. Deze handeling gaat gemakkelijk omdat de acryl Clearlaag over het zwart zit.

Ik heb de afbeelding goed uitvergroot want anders zie je niet wat er gebeurd is.
SAM_084220big_zpsmkqizph4.jpg

De tweede fase moet al wat leven in de ogen brengen.
 
Laatst bewerkt:
Sprekende ogen, dat zal wat geven als het gelaat ook afgewerkt is... :ohmy:
 
Ok, ik was al onder de indruk van de metalen helm, maar die gast zijn ogen...as they say in English: I'm godsmacked!

Cheerio
 
Ben hier net binnen gesprongen en ben verbluft over de manier hoe je het metaal effect creëerde op de helm !
De pupillen zijn ook subliem , dus mannen opschuiven die handel ik wil ook nog zitten !!!! :P
 
Blijft enorm zalig om te volgen hoe deze ridder een sprekend gezicht krijgt...!

Grtz yves,
 
Iedereen bedankt om binnen te springen en natuurlijk ook voor de motiverende bewoordingen.

De ogen werden wat verder aangepakt en voorzien van wat meer contrast, iets meer schaduwwerking ook, en een tikje extra kleur want ik deed wat bleke groentonen in de irissen als weerspiegeling van de omgeving.

Ik blijf voorlopig de zaak wat uitvergroten om toch duidelijk te maken wat ik nu juist deed. In the flesh zie je er minder van maar ik probeer mezelf zover mogelijk te pushen.

2820Ogen20irissen202_zpsegnrbuny.jpg

2720Ogen20irissen202_zps7aogpf43.jpg

De vergrote afbeeldingen tonen dat ik het bruinrode onderaan de oogbollen wat diende terug te schroeven, wat ik ondertussen ook gedaan heb.
En ik hoop met elke update dat jullie het een beetje blijven smaken.
 
Laatst bewerkt:
Guy ik heb het idee dat de onderste oogleden niet goed aansluiten op de ogen. Misschien is dat maar schijn, maar anders zou het denkbaar minder realistisch zijn.

Voor de rest erg knap gedaan.
 
Wow Guy dit is geweldig knap net een foto , als ik naar uw werken kijk voel ik me stilletjes bij manier van spreken de ladder terug afzakken , ik bewonder uw projecten een niveau dat ik nooit zal kunnen bereiken door mijn kleurafwijking , maar toch geniet ik en ik blijf verder aan mijn niveau werken en elke keer ik iets van jullie kunstenaars zie leer ik toch iets bij al was het een gewone wash wat ik ondertussen al gebruikt heb op de 2 pk met resultaat
grt
Marc
 
Jordi, dankjewel.
Roy, dat heb je goed gespot, dit komt zo omdat de ridder wat onderuit op z'n paard zit waardoor het hoofd wat geknikt is en de ogen ietwat vanonder de bovenste oogleden kijken. Bedankt maatje !
Coachke, ik vind het geweldig als we mekaar wat bij kunnen brengen in deze fantastische hobby die we delen.
 
Laatst bewerkt:
Die ogen zijn gewoon fantastisch, ik zou het nog niet kunnen op een gezicht de grootte van de foto op mijn pc.
Tot een vraag/opmerking: het rechter oog (links op de foto) lijkt uiterst links een stukje rand te ontbreken. Is dit fotogebonden of toch iets vergeten?
 
Ik zag het ook op de foto Erwin en ik heb onmiddellijk het hoofdje erbij genomen om te controleren maar het blijkt een glimlichtje oid. te zijn.
De ogen worden morgen weer voorzien van een dun laagje Clear en dan volgt de afwerking ervan.
 
Nu G ik vind het gewoon fantastisch wat je hier qua figuurschilderen neerzet..maar heb de indruk dat onze ridder last heeft van gesprongen oogaders onderaan...
Niet tegenstaande is dit in mijn ogen vakmanschap..!!!

Grtz yves,
 
Yves, de ogen zijn nog niet klaar hoor, iets in één sessie afschilderen is aan mij niet besteed. Er is nog steeds wat werk aan de winkel voor ik met het schilderen van de rest begin. Het hoofdje is in werkelijkheid ook maar zo groot als het topje van zijn neus op de afbeeldingen, dus het ziet er minder dramatisch uit.
Bedankt voor het volgen makker.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan