Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Nightmares: Trying to Forget.

wil je deze volledig zwart laten? dan zou ik persoonlijk starten met een donkergrijs als basis, eventueel laten verbleken naarmate je meer naar boven gaat op de tank, drybrushen met een iets bleker grijs om de accenten te leggen en een pinwash met puur zwart dan rond de rivetten en andere details voor het diepte-effect
 
Die moet inderdaad zwart blijven.

Wat je uitlegt Silenoz lijkt me inderdaad de manier van werken. Het staat genoteerd. Wel nog een vraagje, bedoel je dat de tank in feite grijs zou zijn als hoofdkleur of grijs drybrushen op het huidige zwart?
 
Als het uit een nachtmerrie moet komen, zou ik de achtergrond misschien zwart maken, maar een diorama moet visueel attractief blijven. Waarschijnlijk zou ik net alles vlammend rood schilderen als in Dante's Inferno. Of de tank roestig maken en de soldaten in ontbinding laten verkeren terwijl ze op de dromer afgemarcheerd komen.
 
StevenVD: daar zeg je zoiets...roest, mijn favoriete kleur.

Roest met tinten rood kunnen ook wel verwerkt worden samen met wat grijs en dat alles op die zwarte ondergrond. Zal ik zeker over nadenken om dat mooi te verwerken in het geheel.
 
Ik zou niet werken met puur zwart, omdat je dan niet meer kan verdonkeren, maar wel met bijna zwart als basiskleur. Nog donkerder dan antraciet. Als je nog eens kijkt naar die link die ik je stuurde op de eerste pagina zie je ook geen zwart, enkel 50 shades of grey...
 
Vind het persoonlijk een slecht idee om de voertuigen zwart te maken het komt het verhaal zeker niet ten goede ...
 
Hoe zou je dan te werk gaan Danny_Jeurissen?
 
Alain allereerst persoonlijk vind ik ook dat je zoveel zwart niet mag en kan gebruiken , vroeger deed ik dat ook maar nu als ge de foto bekijkt zie ik alleen een zwarte vlek zonder enig tekening of relief en dat zou toch tenminste iets of wat uitstraling moeten geven
Maanden , misschien een paar jaar terug heeft onze vriend Roy mij daarvoor ook ( niet onterecht ) op mijn vingers getikt en eerlijk het is veel veel beter om b.v. " Panzer Grau " te gebruiken dat is ver het donkerste grijs dat nog te doen is en dan zou ik met mat en blinkende vernis werken om het effect te verhogen en het geeft ook een sombere uitstraling
Marc
 
Het is de bedoeling om het nog te bewerken want het is inderdaad veel te zwart zo. Daar heb ik me in misrekend bi het spuiten er van.

Het zwart zal ik nu gebruiken als primer en verder werken met grijs-roest-rood tinten. Drybrush zodat het oplicht zodat het zwart nog zichtbaar blijft op de ondergrond. Dat zal een werkje worden om u tegen te zeggen want drybrush heb ik nog niet helemaal in de vingers.
 
ik zou zeggen, neem eens foto's van objecten , en converteer die naar zwart wit op de PC...
 
Weet je ik kan u volgen hoor,ik heb me reeds een paar keer verloren gedroomd in mijn nachtmerrie die ik mee maakte in somalie en ex Yougoslavie..en dan is inderdaad alles onecht en zeker verduisterend en mystiek gehuld in flarden van waarheid en hoe dieper je verzinkt in die materie hoe onbegrijpelijker de beelden zijn die door je hoofdje spoken,laat staan wat het moet geweest zijn aan de Somme,De Marne ,Ieper ,Gallipoli enz duizende jankende doden en vernielde materialen onbegrijpelijk verminkt door de oorlog..tja ik zie het voor me hoor ..je dio..Grijs ,grauw witte slierden,donsdfkkjskngsdfkkjskngkere schaduwen ,en zwart geblakerde dingen..sdfkkjskng
 
Laatst bewerkt:
Die richting wil ik inderdaad uit Cargomaster1. Het ligt nu echter ook aan de kant want het drybrushen is nogal zwaar verkeerd gegaan. Even hergroeperen en later verder bouwen. Misschien dat het dan beter gaan hoewel het er niet goed uitziet nu en dat het niet te herstellen is.

Of een andere hobby zoeken? Al het tweede project die aan de kant ligt door fouten.
 
verf eraf en herbeginnen... drybrushen eerst leren op dit model voor je de verf eraf doet, zodat je het in de vingers krijgt
 
Alain maat ge gaat om een mislukking toch niet opgeven he ? De 2pk heb ik 5 keer opnieuw moeten spuiten tot eindelijk het goede resultaat
Gooi het hele bos in de alcohol en begin opnieuw of ge dit nu opnieuw doet of iets nieuws da maakt toch niks uit
Maar in godsnaam blijf proberen man het is zo een schoon hobby en zeker in uw geval ge zit daar in principe in een godverlaten oord ( niet verkeerd bedoelt ) je kan bouwen de hele nacht door of in de dag als uw werk gedaan is beter kan het niet zijn , en als het even niet lukt stop er even mee maar begin niet aan een nieuw project je hebt het in het verleden als ik zo kon lezen
grt
marc
 
Zeker ,gewoon effe iets anders doen ,de zinnen verzetten en daarna weer terug op pakken waar je gebleven bent.
 
De moed niet laten zakken Alain. Het is niet omdat 1 onderdeel niet lukt dat je moet opgeven.
Kan je eventueel omschrijven wat er met het drybrushen niet is gelukt ? Eventueel een foto.

Zoals men hierboven ook zegt, gewoon de verf srtippen (model in de ovenreiniger leggen) en opnieuw beginnen.
Ik weet niet hoe je het drybrushen hebt aangepakt, maar misschien helpt dit:
https://www.youtube.com/watch?v=kRyy_Ecu92E

Je mag je ook niet laten ontmoedigen door 1 onderdeel van een dio. Als iets niet onmiddellijk lukt, doe gewoon verder met de volgende stap. Je kan later altijd terugkomen op datgene wat niet lukte. Bij mij gebeurt het regelmatig dat ik een vignette of dio van enige tijd terug een 'upgrade' geef. Bvb een gezicht dat ik niet 100% goed vind, en waar ik me dan opnieuw aan waag om het bij te werken en te verbeteren.

Als ik kijk naar wat je bvb hebt neergezet met je Hell from Hell dio dan is dat van zeer hoog niveau. Maar je moet doorbijten. Een Dio is een verzameling van verschillende modellen / elementen. Het is een totaalbeeld, en ja daar kan al eens iets tussen zitten dat je minder vind maar dat wil daarom niet zeggen dat het totaalbeeld niet goed is. En zoals gezegd eenmaal het totale plaatje klaar kan je nog steeds terugkeren en dat ene deel verbeteren.

Maar als je nooit een project afwerkt, dan blijf je op den duur zitten met een reeks halve dingen en dat gaat dan ontmoedigen. Iedere keer dat je naar je onafgewerkte dios kijkt denk je dan van 'ik kan het gewoon niet'... En dat moet je overwinnen. Zet gewoon door, gooi die zwarte tank op het Dio en start met de volgende stap. Later kan je die zwarte tank toch nog aanpakken, ze zal heus niet weglopen.

Succes Dirk
 
Vanavond zal ik die tank weer bovenhalen (weet al niet meer waar die nu ligt) en bekijken wat er aan te doen is. Anders een volgend model bouwen of een eerder gestart dio verder afwerken.

Nu eerst een wandeling op het land van de buurman (dat kan hier), er loopt een zogenaamd kerkpad over mijn terrein en ik wil eens zien tot waar ik die kan volgen. Het is wel volledig overgroeid maar het moet haalbaar zijn om die te volgen.

Modelbouw ben ik nu beu.
 
Dan moet je inderdaad even chillen Alain.

Ik geef toe bij mij zijn er ook periodes van meerdere maanden dat modelbouw helemaal stil ligt.
Omdat ik geen tijd heb bijvoorbeeld, maar soms omdat ik gewoon geen zin heb of omdat ik het beu ben.

En dan, na enige tijd doe ik dan eens een doosje open uit de stash gewoon om even naar te kijken.
En een paar dagen of weken later, als het weer eens begint te kriebelen, start ik weer even met een projectje.

Niet vergeten dat een hobby geen 'opdracht' mag worden. Dan is het automatisch niet meer leuk.

Geniet van je wandeling en als ik je zo hoor, neem misschien best een Machete mee. :-)

Dirk
 
In mijn ogen maak je het gewoon je zelf moeilijk iedereen kent de gruwel die daar is geweest je hoeft daarvoor niet alles in het zwart te schilderen om deze boodschap over te brengen..
Maak een klein dio met je huidige panzer over een loopgraaf bvb zet daar bij het juiste figuur/figuren en iedereen zal het verhaal begrijpen ...
 
Hee eeh, je wilde iets bouwen, nu is het een nachtmerrie geworden. dus in de diorama en niets veranderen. Zwrate is zwart. Niet te zien. Het is Jou, volgend object in andere kleuren. Zoals je schrijft Drybrushen is verkeerd gegaan. Of neem in je Rama op, want het is precies goed.

Mislukt, dromen, als iemand zegt heb je weleens een zwarte tank gezien, denk ik heb je weleens een zwarte tram gezien, of ooit vrolijke kinderen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan