Hoofdsponsor

1/9 Bustes.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
After The Battle, ca 1250. Humbrol enamels en olieverf.

105_zpscf5yytks.jpg

119_zps434ptzai.jpg

120_zpsuw3hzz6m.jpg

100_zpsg1sisp91.jpg

52_zpsosda8vo5.jpg

9th Century Viking. Humbrol enamels en olieverf.

53_zpsz9zf5tbs.jpg

49_zpsfs3t3by9.jpg

48_zpsezijbtdf.jpg

Never Surrender, Winston Churchill. Humbrol enamels en olieverf.

55_zpsw8sbdxbv.jpg

54_zps1ht6ytnn.jpg

56_zpsal8johdg.jpg

Deze winter ga ik Knight From Heaven (Orlando Bloom) aanpakken, gezellig beneden bij 't vrouwke en de dochters in de woonkamer, winterse gezelligheid, you can't possibly beat it !

Gunit.
 
Wauw , echte kanjers ... mooi afgewerkt :)
 
Moooi afgewerkt.
Met Enamels en olieverf krijg je toch wel de beste resultaten lijkt me.
 
zeg makker ,dat is voor schrik van te krijgen en besef weer dat ik heel lange weg te gaan heb (ik zal terug geboren moeten worden en er op tijd aan beginnen he)
machtig als je dit kunt.
grt Pascal
 
Sterk, After the Battle steekt er een beetje boven uit maar dit kan aan de foto's liggen.

Mickey, lijkt een beetje op naar de gemakkelijkste oplossing zoeken.
Met Enamels en olieverf krijg je toch wel de beste resultaten lijkt me.

Grtx Jan
 
Filip, dank je.
Jordi, dank je.
Mickey, dank je. Het is maar waarmee je zelf graag werkt, in mijn geval is het zo dat ik altijd met olieverf heb geschilderd, ook voor ik met modelbouwen begon.
Pascal, dank je. Het is iets wat je niet één twee drie in de vingers hebt, maar de weg naar een goed geschilderde figuur of buste is een plezier op zich.
Danny, dank je, fijn om te vernemen van een figuurschilder !
Jan, dank je. De After The Battle buste was een geweldige om te schilderen, zoveel karakter in dat hoofdje. De Viking was qua molding minder (zie bijvoorbeeld de maliën), maar ook tof om te doen. De buste van Churchill stak kop en schouders boven de andere uit inzake sculpt, een echt kunstwerk. Aan de laatste heb ik dan ook enorm veel lol gehad. Verder denk ik niet dat olieverf de makkelijkste oplossing is. De kleurtonen komen niet in vooraf geprepareerde flacons en iedere nuance dien je zelf te mengen. Dit vereist kleurenkennis die ik meegekregen heb van het kunstonderwijs. Ik prijs me dus gelukkig dat ik deze kleurenleer niet autodidactisch heb moeten verwerven.
 
Sorry, wou niet degenereert doen over olieschilders. Kleurenleer is iets dat in alle aspecten van modelbouw of kunst terug komt en ontbreekt jammer genoeg bij velen. Daarom het succes van de geprepareerde flacons en het schilderen volgens nummers dat aangeboden wordt. Het succes van olie ligt in de lange openingstijd en de mogelijkheid het bijna eindeloos in elkaar te blenden. Het beschrijven als de gemakkelijkste manier vond ik daarom verkeerd een goed resultaat is altijd het gevolg van een eindeloos leerproces en oefenen. Iedereen wil zo snel mogelijk tot te top behoren blijkbaar "een binnenweg bestaat niet tot spijt van sommige"

Grtx Jan
 
Da's een duidelijke en steekhoudende toelichting Jan. Toewijding is een sleutelwoord, zeker en vooral bij figuurschilderen.
 
kleurenleer is de sleutel naar succes in modelbouw dat begreep ik nogal snel.
acryl of olieverf is keuze maar heb van beide verven toch hele mooie resultaten gezien waar ik direct wil voor tekenen om dit te kunnen.
door Jan ben ik gaan mengen in kleuren en probeer ik meer nuances en schaduwen te leggen en met u te volgen leer ik geweldig veel kleuren gebruik in uw ander topic.
Roy en Steven hebben me geïnspireerd om te scratchen en Erwin heeft me in voertuigen een grote voorzet gegeven en zo kan ik nog wel voortgaan.
tot de top willen behoren zou zelfmoord zijn in mijn eigen hobby plezier en het plezier dat ik heb om van jullie te leren is enorm.
en bedankt dat jullie het willen tonen en uitleggen met kennis van zaken want daar helpen jullie om mijn hobby nog plezanter te ervaren dan het al is
grt Pascal
 
Pascal, plezier hebben in de hobby is de sleutel voor grootse resultaten. Het streven naar een resultaat is boeiender dan het resultaat zelf.
 
Hey,

Jawade en astenblieft....wat krijgen we hier voorgeschoteld.....:)
Guy, da's eigenlijk Kunst man. En inderdaad, kleuren mengen doen we ook al en er komt meer leven in het spul dan enkel en alleen de kleurnummers erop aanbrengen...
 
Hoi Swaken, Jan heeft wel een punt als hij zegt dat de nummers volgen een goede steun is voor mensen die hun eerste stappen in de wereld van het figuurschilderen zetten, het verkleint zeker de afstand naar een wezenlijke start. Later kunnen ze ongetwijfeld hun eigen kleuren gaan maken en zo komen tot meer persoonlijke signatuur. Enne...wat jij doet is voor mij ook Kunst hoor.
 
Dank jullie wel hoor jongens, doet plezier !
 
Jawadde dadde... wat krijgen we hier nog voorgeschoteld. Ons verrassen doe je keer op keer, maar nu pak je toch wel heel sterk uit. Knappe bustes Guy, mooie kleuren...die kopkes komen prachtig tot leven.

Was dit je bezigheid tijdens je afwezigheid op het forum? Awel, dan heb je die tijd nuttig besteedt...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan