Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Roland C. II

bullet2013

Active member
Registered
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
39
Naam : bullet2013
Model : Roland C. II
Merk : Revell
Schaal : 1/48

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ik ben nieuw in de modelbouwwereld ( toen ik klein was wel veel modelbouw gemaakt , maar niet op niveau ) , dus tips en opmerkingen zijn altijd welkom .
 
Laatst bewerkt:
Niet mijn favoriete vliegtuigschaal maar een "Walfish" is een klassieker en dus gaan we volgen. Veel succes.
 
Die kisten waren toch prachtig beschilderd. Je hebt niet meteen het eenvoudigste model gekozen, want ik zie wel wat spandraden. Heb je al een pinvise om fijne gaatjes in de vleugels te boren? Dat kan het bespannen makkelijker maken want vaak zijn er alleen putjes waar je dan een draad in moet kleven. Er zal garendraad bij de kit zitten om dat te doen maar die is hier te grof voor als je een getrouwe gelijkenis wil. Daarvoor kan je visdraad of nog fijnere draad gebruiken, er wordt zelds speciaal draad voor verkocht (zie Uschi Van Der Rosten).
 
Ik ben het eens met Steven, zij het dat je je als beginner het beste de voorvraag kunt stellen of je überhaupt de rigging (=het plaatsen van alle spandraden) wilt gaan toepassen; was het je allereerste kit dan had ik het je afgeraden omdat het eigenlijk meer als iets voor gevorderden wordt gezien. Niet alleen heb je daar een pin vise voor nodig, ook kun je het beste een mal maken waar je je vliegtuig in plaatst voordat je aan de rigging begint.