Hoofdsponsor

1/250 RMS Mauretania 1/250 [DONE]

Zoals altijd bij jouw werk Fred, is ook dit weer dik in orde aan het komen.
Bedankt voor het beantwoorden van de vraag, en ik vond het antwoord heel vermakelijk, waar haalden ze het vandaan, om duikboten te misleiden !?
 
Mooi werk aan deze...

nog een geluk dat deze voorgeprint zijn... afplakken en spuiten zou toch nog meer werk geweest zijn...
 
Hey,

Dat papiermodelleren is wel een kunst op zich aan het worden/zijn....:)
Prachtig werk dat je hier levert Fredje..;)
 
Bedankt mannen!

Er werd nog wat geschilderd aan het schip:
FihiQck.jpg

Psov96n.jpg

En werden meer onderdelen uitgesneden. Één van deze onderdelen zat ook in de laser gesneden onderdelen.
IHM776f.jpg

Nadeel deze zijn nog niet op kleur en om die mooi op kleur te krijgen..... :
Dus gewoon even doorbijten en uit snijden :D
ISGkSZL.jpg

En zo werden er steeds meer onderdelen uitgesneden:
dTipbzb.jpg

aCm53OF.jpg

Ik bouw vaak een model al in gedachten en zo kon ik maar een ding niet vinden......totdat bleek dat er gewoon een verkeerd nummer stond :shock:
rylR3f3.jpg

De eerste kajuiten werden vast geplakt:
LT5lSSF.jpg

En met het promenadedek erop zie je er bijna niets meer van, en..... de smalle strookjes van hierboven moeten daar nog ingeplakt worden.....
C9NMqes.jpg

En nog een sfeerplaatje van de werf:
udrbqmc.jpg

Fred
 
Laatst bewerkt:
En toen mochten er 82 spijltjes vastgeplakt worden
oenU45T.jpg

DuZpyKG.jpg

Maar dat is dan wel weer heel mooi:
YPfXr4z.jpg

Ondertussen aan het verder werken aan het promenade dek:
BBI7D5Z.jpg

im3Dglb.jpg

Fred
 
Laatst bewerkt:
Nog ene met een engelen geduld , maar wel knap
Marc
 
Ik heb nog steeds een vrij simpel kasteeltje liggen wat ik nog af moet maken...maar makkelijk is anders, wat een gehannes met dat papier :|
Wat ik hier dan zie heb ik alleen maar respect voor, echt heel knap.
 
En op het volgende dek komen er nog eens 86 spijltjes.....

Maar voor het zover is eerst iets anders, tijdens het bouwen van dit schip viel me iets op!
Haar naam, dat ziet er toch niet uit zo, dat is bijna niet te lezen:
iNax17g.jpg

Omdat dit schip op 4 manieren gebouwd kan worden zag ik op het hospitaalschip de naam wel duidelijk staan:
xzOz5BW.jpg

Tja....en dan gaan de raderen draaien......als ik die nu eens zou uitsnijden......:
XdxJLm9.jpg

Deze letters zijn 2,5 mm hoog maar dat uitsnijden ging best goed met een hééééél scherp mes :roll:
lbKUMMq.jpg

Maar dan krijg je weer witte snijkantjes....dus al die letters weer een kwastje verf gegeven:
2uWE45y.jpg

En daarna op het schip geplakt:
PtreRYP.jpg

En zo heeft ze nu haar naam en kan er verder aan het schip gebouwd gaan worden:
KvwZj5v.jpg

Fred
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er veel beter uit.Maar ook een tijdrovend klusje denk ik.
Ik zie dat je ook met een scalpel werkt,doe ik ook al jaren daar kan bijna geen hobby mes tegenop.
 
Knap snijwerk ;)
Maar ik heb een kleine bedenking bij de verandering van de naam.
Zou het niet bewust zo geschilderd geweest zijn om de vijand het niet te gemakkelijk te maken bij het identificeren van het schip?
 
Onvoorstelbaar dat je verdorie zelfs zo'n kleine lettertjes kan uitsnijden Fredje ! Niet meer normaal, en natuurlijk bedoeld als een dik compliment.
 
Knap snijwerk ;)
Maar ik heb een kleine bedenking bij de verandering van de naam.
Zou het niet bewust zo geschilderd geweest zijn om de vijand het niet te gemakkelijk te maken bij het identificeren van het schip?


Wat ik uit mijn jeugd kan herinneren, dan zijn de letters, van het bouwplan, vervangen, door de naam van het schip, worden dan, geklonken, gelast of gespijkerd. Een schip krijgt geen andere naam, dus die blijft zichtbaar, dat de maatschappij veranderd of de doeleinden, dat klopt.
Naar mijn idee, de letters, nu in het zwart, zijn vast aan het schip, en worden daarna geverfd in de kleuren. Het zwart weet ik niet, het relief, zal zichtbaar blijven, dus vandaar op de ene, te zien alleen de schaduwwerking. Bij de andere in beeld. Maar nu als 3d verdikking nog veel mooier.

Of de geboorte naam van een schip, wordt niet verwijderd, wel wordt de roepnaam veranderd....
 
Mijn complimenten Fred, zeker dat klein allemaal.
 
Ik kreeg van verschillende kanten te horen dat de letters heel mooi zijn, maar.....dat in oorlogstijd de naam ook word overgeschilderd zodat het schip ook niet herkenbaar was aan zijn naam.
Beyond was een van de mannen die daar op wees en dat is natuurlijk ook zo, ik had dat over het hoofd gezien:8
Dus.....lettertjes opnieuw geschilderd en nu wel correct ;)
Omdat de letters nu op het schip liggen is het nog steeds "goed" leesbaar.

WfQfNZN.jpg

Fred
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Da's hier ook prutsen op microschaal....;) :)
Maar wat een resultaat, zeer mooi om die letters uit te snijden, dit gaat zoveel meer geven aan het schip, knap...;)
 
ik ga lekker door met het promenade dek, de lijsten werden erop geplakt.
4BFxTDa.jpg

En de hutten:
BBI7D5Z.jpg

En er werd een begin gemaakt aan de voorzijde van de superstructure:
im3Dglb.jpg

De eerste reling werd voorzichtig uitgesneden, dit is laser gesneden, en voorzichtig in de grijze verf geschilderd:
EdJZLIU.jpg

En op het schip geplakt, dat moet ik nu wel doen want daar kan ik niet meer bij als het bovendek erop zit:
gFFUwhc.jpg

SMs1oCi.jpg

Een begin gemaakt aan het boven dek, daar moeten gaatjes in komen voor de davids:
HA9UKk1.jpg

Fred
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan