Hoofdsponsor

1/200 IJN battleship Mikasa January 1904 [wip]

Prachtige bouw indrukwekkend schip dit blijf ik volgen zeker en vast
En Roy die slikt plots zijn woorden in ??????
Marc
 
Ok was maar een opmerking niks achter zoeken ( moet kunnen )
Marc
 
Thanks mannen.

@Roy, begon al te twijfelen. F#@&, weer een cryptische omschrijving, Hahah :P

Even een vraag waar ik iedereen in wil betrekken. Ik zit met een dilemma over de luiken welke rond kanonnen zijn aangebracht. Ik zit er namelijk over na te denken om de achterzijde uit te voeren in volle vaart (gesloten luiken) en de voorzijde in gevechtstadium (open luiken). Beide in display natuurlijk want er volgt geen dio. Daarbij kan ik de reddingssloepen en-schepen ook op 2 manieren uitvoeren, dus hiermee kan ik ook weer verschillen tonen. Volgens mij geeft dit een meerwaarde aan de kit, maar dit kan ook storend ervaren worden. Vandaar de twijfel en de vraag of jullie mee willen denken.

Mikasa_1902.jpg
Voorbeeld, gesloten luiken

Mikasa_1904.jpg
Voorbeeld, open luiken

Ben benieuwd naar jullie mening.
 
Open luiken geeft toch dat ietsje meer he
Marc
 
Als je open luiken doet moet je, zoals op de 2de foto, de grote kanonnen ook een beetje vechtlustig opstellen.
Persoonlijk vind ik het kleurenschema op foto 1 wel aangenaam en dus mag het wat mij betreft ook gesloten blijven.
 
volg dit in stilte grt Pascal
 
misschien kan je ook het verschil maken tussen links en rechts, gevechtspositie met de vijand aan 1 zijde? Zo ook met de reddingssloepen?
 
Wat Silenoz voorstelt lijkt mij een aardig alternatief ;)
Zo ga je telkens maar 1 versie zien, open of gesloten, tenzij je recht naar de voor-of achtersteven kijkt...
Als je hem na afwerking op een kast oid wil plaatsen, kan je hem nu en dan eens omdraaien, heb je hetzelfde schip, maar ietsje anders :))
 
Thanks for the reply, mannen.

@Silenoz en Beyond; jullie slaan de spijker op de welbekende...... Dit is ook het idee van mij, dat je langs 2 kanten iets anders ziet, lijkt mij dynamischer over te komen. Zoals al gezegd, hetzelfde maar iets anders.
@Erwin, kleurenschema 1 heeft ook bij mij de voorkeur. Vandaar 'january, 1904' Van 1902 tot die tijd en de slag bij Port Arthur had de Mikasa deze kleuren. Hierna is men overgestapt naar het grijs en heeft het deelgenomen aan de slag van de Gele zee en die van Tshusima.

Nogmaals dank voor het meedenken en de reacties.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan