Hoofdsponsor

1/25 bouw boomkorkotter PD-126 schaal 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,ron
wat een vrouwtje heb ge daar,
als een kopel de zelfde pasie delen,man daar kan ik enkel van droooooomen.
bouw ze ron
groetjes,ronny
 
Wat een groot schip zeg :|
Heel interessant om deze bouw te volgen, je gebruikt materialen die ik nog nooit gezien heb.
Maar weersbestendig ? Kan je dan echt een model-schip maken dat buiten kan blijven staan ?

Groeten, Pascal
 
hallo Pascal

ja en nee je kunt een modelboot zo maken,dat het buiten kan staan. Ik heb vroeger veel echte boten opgeknapt ,waterdruk is het grootste probleem en daar bedoel ik niet alleen het onderwaterschip mee maar ook de onderste randden van de verschansing en het stuurhuis
en de deuren daar begint het probleem. tijdens de bouw van dit schip laten wij zien hoe wij denken dat ie dus wel buiten kan staan en ook nog als functioneel schip kan dien want het is ook de bedoeling dat deze kan varen ,vandaar ook dat wij sikaflex gebruiken dit is een kit die ook in de scheepsbouw wordt gebruikt ,de randen hebben wij met nog een andere kit ingezet dat is MS polymer deze kit wordt ook in de boten bouw gebruikt en is bestand tegen zoet en zout water en blijft redelijk elastisch maar wel schuurbaar.
Nu zal ons model ook niet geheel in de openlucht staan.
Wij gaan er één geheel van maken met een afdakje erboven.

groet ron
 
Hallo allemaal

De romp zit nu voor de eerste keer in de grond verf en ook de stabilisatie vinnen hebben we er ondergezet.
We hebben de romp eerst ingesneden en daarna de vlakken erin gelijmd en aan gesmeerd met MS polymer.
De foto is niet geheel duidelijk er zitten vrij veel schaduwvlakken in dit komt waarschijnlijk omdat de verf nog nat is en de lichtval verkeerd.


IMG_7602.jpg
gr ron en antje
 
Ron & Antje,

Ik vind dat jullie als een speer vooruit gaan. cute
Zo'n grote romp helemaal zelf maken is zeker geen sinecure en niet aan iedereen gegeven.

Ik ben nu al benieuwd om het totaalplaatje van boot-tussen blauwe bloemetjes-met afdakje te zien.
Dit gaat echt iets prachtigs worden!



Droop


Edit: Door de grootsheid van dit project én de professionele aanpak van zowel Ron als Antje, ben ik zo vrij geweest dit een waardering van 5 sterren te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig hoor, maar wat een reus van een schip :k
Benieuwd naar het vervolg
 
Mooi zeg, het gaat goed vooruit in Friesland.

Hebben jullie het houten frame erin laten zitten of eruit gehaald?
 
hallo michel

wij hebben het houtenframe erin laten zitten zodat we daar straks de apparatuur op vast kunnen zetten.

gr ron
 
Hallo allemaal

Vandaag weer even wat dingen aan de romp gedaan.
We hebben de boegschroef erin gemaakt
Verschansing erop gezet en de stootranden erop gezet.
Straks gaan we haar weer in de grondverf zetten en hier en daar nog wat kitten.

Dit is een overzicht van hoe ze er nu voor staat.

IMG_7606.jpg

gr ron
 
Man man man jou werknemers gaan dag en nacht door. 24 uur shifts. ><

Maar het moet wel gezegd zijn. Het resultaat is er niet minder om. Het ziet er toch erg goed uit.

Krijg je de romp een beetje glad? Dat is niet echt te zien vanwege de afstand waar de foto op is gemaakt. :s
 
Hallo rik

ik mag ook niet klagen over de teamgeest van mijn kabouters die werken gestaag door (geintje):k
Ik moet zeggen dat de romp nagenoeg glad te noemen is
Er zullen nog wel enkele plekjes op zitten maar dat is niet noemenswaardig meer
Antje heeft hem aardig glad weten te schuren en daarna nog met ms polymer bijgewerkt.
Zal proberen er met de volgende foto rekening mee te houden
Alleen is ie een beetje groot en dus niet makkelijk om dan alles vast te leggen op de gevoelige plaat:k

groet ron
 
Dat ie groot is mag gezegd zijn. :k

Maar ik nam bij de KD ook wel eens een foto van de rompdelen zelf op een klein stukje. Zo kun je gemakkelijk zien of het glad is. Dus een detail van de romp. Zo´n detail is dan ook wel groot. maar toch gemakkelijker op de gevoelige plaat te leggen he.
 
Hallo rik

Hier een foto van de romp van dichterbij genomen ,hij is in mijn ogen glad genoeg.


IMG_7615.jpg

gr ron
 
Idd, die is zeker glad geworden. Een orgineel is in het eggie niet eens zo glad als die van jou. :D

En dat in die snelheid. :|
 
hallo allemaal
wij schreven in het begin van de bouw (Zoals het er nu naar ziet gaat het de PD 126 worden.)
maar wij gebruiken de PD-126 als voorbeeld voor het schip wat wij uit eindelijk bouwen,puur omdat dit schip nog vaart en wij daarom veel foto’s hebben. en zo kunnen maken wat wij willen bouwen. En om dat wij de PD126 als voorbeeld gebruiken voor wat een ander schip moet worden leek het ons leuk om deze verwarring erin te brengen.
Aan het uiterlijk zal niet veel veranderen wel zal de kleurstelling straks verwarring op gaan roepen.
Voor de kotterkenners zou nu wel eens een bel kunnen gaan rinkelen wie de gok aan durft mag gaan roepen welke kotter het dan wel zal gaan worden.
gr ron
:s
 
Hey Ron,

Ik ben geen kotterkenner, en heb geen idee welke schip het gaat worden. Wat ik wel weet is dat het zeker weer een prachtig schip gaat worden cute

De romp ziet er al heel mooi uit, ben benieuwd naar de rest van de bouw.

Groeten, Pascal
 
Hallo

Vandaag een begin gemaakt met de opbouw van deze boot.
We zijn begonnen met het lierhuis dit hebben we van hout gemaakt.'
Daarna hebben we ook vast een begin gemaakt met het stuurhuis.
We hebben de ramen eerst uitgefreest en daarna een dubbele laag erop gezet en die ga ik straks weer uitfrezen zodat ik een juiste raam dikte kan krijgen
waarna we beginnen met de inbouw van het interieur.

IMG_7616.jpg



IMG_7617.jpg


IMG_7618.jpg


IMG_7619.jpg

groet ron
 
Hey Ron,


Zoals ik het zie heb ik de indruk dat jullie dag en nacht doorwerken. :|

Man, wat een tempo, zeg!
Ik ben al maanden bezig en moet nog aan m'n dek beginnen. Laat staan de opbouw.

Het mag in ieder geval gezegd worden dat jullie daar prachtig werk leveren. Applaus

Ik kijk nu al uit naar het vervolg en ik heb een vermoeden dat die ook niet lang op zich zal laten wachten. :D



Droop
 
Mooi mooi. Applaus

Ooit wil ik ook wel eens zo een kotter bouwen maar eerst nog een paar jaar ervaring opdoen. beard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan