Hoofdsponsor

1/25 bouw boomkorkotter PD-126 schaal 1:25 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je polyester gaat gebruiken op hout, zeker eerst een hechtingshars gaan gebruiken he, je kunt de G4 of de P100 of P101 gebruiken.

Je kan inderdaad een 80gr matje leggen en als afwerking een 25gr matje dat scheelt veel bij het afwerken, schuren en dergelijke, zal je veel minder moeten bijwerken.
 
hoi,ron
ik ben het voledig met rene' eens
zeker epoxy nemen ik zelf neem de 240 gr mat
groetjes,ronny
 
hallo allemaal

Dit is één van de moeilijkste projecten uit mijn loopbaan als modelbouwer,maar zeker niet minder mooi om te doen
dit is echt scratchbouw,en een hele mooie schaal om op te werken.
Hierin kun je alle detail duidelijk laten zien en de onderdelen ook geheel namaken.
Het is voor mij het grootste schip wat ik tot nu toe gemaakt heb.
In feite is dit een beetje een jongens droom.
Alleen had ik er nooit de mogelijkheden voor.
Ik ben nu zover dat de romp op de meeste plekken dicht is.
Op de eerste foto liggen de latjes hout die ik nu nog moet gebruiken om de juiste vorm in het achterstuk te krijgen.
Dit ga ik vanavond nog doen.
Daarna zal ik nog even hier en daar wat schaaf werk doen en daarna zal ik de romp voorbereiden om hem waterdicht te krijgen.


IMG_7576.jpg


IMG_7577.jpg


IMG_7578.jpg


IMG_7579.jpg


gr ron
 
Om iedereen even een indruk te geven hoe groot deze kotter wordt even een paar leuke foto's.

Zoals jullie kunnen zien is femke maar een ukkie puk naast de boot

IMG_7582-1.jpg


IMG_7584.jpg

Gr ron
 
Jeetje, waarom zo groot. :|

Weet je al waar je haar straks gaat laten? Hier moet je wel veel plaats hebben.
 
Femke kan daar straks helemaal gaan inzitten en de kotter als roeibootje gebruiken. :D

Wel indrukwekkend hoor, Ron. :k





Droop
 
Hallo droop

Inderdaad femke past er wel helemaal in en zou dat ook graag doen als je haar de kans gaf ,alleen lijkt me dat niet helemaal goed,als ze straks groter is en uit haar ledikantje kan ligt het nog in de bedoeling om voor haar een groot bed te maken in de vorm van een kotter dat zal dan de grootste kotter worden die ik zal bouwen dat zal nog wel een poosje duren ze moet nu nog twee jaar worden.

gr ron
 
Jeetje, waarom zo groot. :|

Weet je al waar je haar straks gaat laten? Hier moet je wel veel plaats hebben.

Ik weet het nog niet helemaal zeker,alleen heb ik in gedachten haar zo te maken dat ze weer bestendig zal zijn en zou haar dan als een boeg beeld in de tuin willen plaatsen en haar in de schijnwerpers zetten. En dan het stuk tuin erom heen in het blauw te gaan aankleden zodat alles één geheel gaat worden er zijn wel planten die de juiste kleur stelling kunnen geven.
Dat is dus waarschijnelijk de plaats die ze na verloop van tijd zal krijgen.


gr ron
 
Dat zal zeker mooi gaan worden die tuin met zo´n Kotter er in. Ben dan ook heel benieuwd naar de resultaten van het geheel in de zomer als alles er in zit zoals je wilt.

:D
 
En als de kotter dan volledig klaar is en in Ron's tuin staat, dan gaan we die met het gehele forum gaan bekijken.:k
Dan kunnen we tegelijk de rest van z'n prachtige vloot gaan bewonderen.;P






Droop
 
Goed plan, met BBQ-tje, want het is mooi weer als we gaan kijken he. :D:D

Hallo Allemaal

Dat lijkt me een geweldig plan ,wanneer deze kotter klaar is en is geinstalleerd zijn jullie van harte welkom hier in het mooie friesland en dan gaan we er met elkaar een gezellig dag met BBQ van maken.
Dat Is dan bij deze afgesproken.

Groet Ron en Antje
 
Dat ziet er inderdaad een kanjer van een boot uit, veel succes nog met de verdere bouw van dit reuze exemplaar cute
 
Hallo

Gister en vandaag weer even met de romp bezig geweest.
Gister hebben we er een polyesterromp van gemaakt
De romp bevat nu 2 lagen 300grams glasmat opzet met polyester.


IMG_7597.jpg

En vandaag een laag polyesterplamuur erover gezet en net alles geschuurd zodat een mooi glad geheel is geworden.


IMG_7601.jpg


gr Ron
 
:|:|

Je bent toch allergisch voor polyester stof. :|:|

Rustig aan he. En goede bescherming dragen.

Word wel mooi. Je moet nog wel hier en daar flink schuren zie ik. Dus de kritieken komen later als ik deze kan geven. :D:D
 
Hallo rik

Ik ben inderdaad allergisch ,heb dan ook de nodige maatregels genomen.
Had alleen weinig keuze dit had ik in huis en heb het mijn vrouw oplaten brengen:k,en het buiten gedaan.
En dat is net al met het schuren dat kan ik ook maar mondjes maat doen anders heb ik teveel last van mijn astma en ook dat kan ik mijn vrouw niet laten doen die heeft er ook last van.
Maar we komen er wel en doen ons best om er een mooie romp van te maken.

groet ron
 
Maar we komen er wel en doen ons best om er een mooie romp van te maken.

Dat geloof ik wel. Doe het rustig aan. En idd, denk aan je gezondheid. Anders kun je straks helemaal niet meer bouwen.
 
hoi,ron
zoals rik het zegt,rustig aan en gebruik a.u.b een stofmasker.
is zeker geen gezond spul.
groetjes,ronny
 
Hallo rik en ronny

Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met mijn gezonheid.
En als ik het even niet meer trek door mijn benauwdheid neemt antje het vaak gewoon over.
Ik weet dat ik voorzichtig moet doen en ben blij dat jullie me dat ook nog eens duidelijk maken een gewaarschuwd mens telt immers voor 2
Die heeft vandaag ondanks dat het voor haar ook moeilijk was toch de hele romp geschuurd en verder af gemaakt.
Op dit moment zet ze er nog hier en daar wat sycaflex op en dan zal de romp denk ik vandaag ook nog in de grondverf gaan.

gr ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan