Hoofdsponsor

1/4 Pocher 1/4 Ducati Superbike 1299 Panigale S [wip]

ik zie (letterlijk) het verschil niet tussen den deze en 1:1 en god weet dat ik verscheidene tuffers heb versleten in "those where the days"......
dit is zeer knap !!!
 
Hallo Ton, zeer knap werk, wat ga je eigenlijk met de Ducatie doen als ie helemaal af is?
 
verbazingwekkend is dit en inderdaad veel verschil met de echte niet in wondermooi werk hier
Grt
Marc
 
Na 5 maanden weer eens de draad opgepakt. Eerst de photobuck ramp opgelost en nu weer posten :-)

Nu is het tijd voor het spannen van de ketting

sMQ6mdI.jpg

HQsdcH9.jpg

Verder de vering and kick stand geïnstalleerd
jNnLAOy.jpg


JFd69nd.jpg

XlUcMy2.jpg

u6L5YOv.jpg

owqI3Dx.jpg
 
gewoon echt ik zie geen verschil tussen beide
gewoon prachtig
grt
Marc
 
Fantastische kit Tom ! zo één zou ik ook graag bouwen.

Ik heb vernomen wat je vind van verweren van deze beauty, maar kan het niet laten
te zeggen dat een subtiele wash het model 'rijklaar' zou maken.
Doe je het niet : alle respect voor jouw keuze, het is immers jouw plezier :)

Die uitlaten zien er spectaculair uit !!
Vragen : die kleurwas had ik nog niet van gehoord.... is dit iets speciaals ?
Welk merk gebruik jij en waar koop je dit ?

Veel plezier verder met dit scheurijzer :)

groeten (ook van het Joe Bar Team ;))
 
Bedankt iedereen voor de leuke reacties!

Fantastische kit Tom ! zo één zou ik ook graag bouwen.

Ik heb vernomen wat je vind van verweren van deze beauty, maar kan het niet laten
te zeggen dat een subtiele wash het model 'rijklaar' zou maken.
Doe je het niet : alle respect voor jouw keuze, het is immers jouw plezier :)

Die uitlaten zien er spectaculair uit !!
Vragen : die kleurwas had ik nog niet van gehoord.... is dit iets speciaals ?
Welk merk gebruik jij en waar koop je dit ?

Veel plezier verder met dit scheurijzer :)

groeten (ook van het Joe Bar Team ;))

Hallo Peter,

De kleurwas heb ik bij deze engelse firma gekocht:

https://www.goldleafsupplies.co.uk

Hier zie je alle beschikbare waxes

https://www.goldleafsupplies.co.uk/gilding-restoration/waxes-creams/waxes/

Ze hebben ook fantastische metaalverven

https://www.goldleafsupplies.co.uk/paint-finishes/metallic-paints/liquid-leaf-metallic-paint/

Alleen.....Due to current shipping regulations, we are unable to send goods classified as restricted items outside of the UK. :angry:

Ik heb gelukkig familie in Engeland, die het op hun bezoeken meenemen.

De "subtiele" wash!:D Om te beginnen: ik beschikt niet over de vaardigheid, dus die zou ik mij eerst eigen moeten gaan maken door op andere modellen te gaan experimenteren. Voordat ik tevreden was over mijn eigen vaardigheid met de waxes is er veel tijd over heen gegaan. En dat heb ik er nu even niet voor over, ik ben al blij dat ik weer met de Ducati aan de gang ben :laugh:. Ik zou het mij zeker aanleren als ik - net als jullie - het gevoel zou hebben dat het achterwege laten, ten koste zou gaan van het eindresultaat.
Maar een wash is een detaillering en dit 1:4 model is zo kolossaal en al verschrikkelijk gedetailleerd. Het model pakt op alle detail al het natuurlijke licht zodat kunstmatige schaduwen etc. naar mijn smaak niet nodig zijn. Je brengt toch ook geen wash aan op je eigen 1:1 vervoermiddel :wacko::D ....en 1:4 ligt heel dicht bij 1:1!
 
Ik heb al heel wat prachtige sport motoren gezien op dit forum maar deze prijkt er toch ver boven hoor,wat een build en rijkelijk aan details.
Prachtwerk gewoon.
 
Bedankt voor de info Tom.
Jammer misschien van die restricties, maar heb al bedrijven gevonden in NL die
dezelfde was verkopen, zij het niet het complete assortiment van "Goldleafsupplies".
Wil je wellicht nog verklappen hoe je de uitlaten hebt behandeld en met welke kleuren ?
Ik verwacht geen stap voor stap hoor, maar voorbereiding met basis opzet zou al prachtig zijn...

je antwoordde naar aanleiding van mijn opmerking over washen :
De "subtiele" wash! Om te beginnen: ik beschikt niet over de vaardigheid, dus die zou ik mij eerst eigen moeten gaan maken door op andere modellen te gaan experimenteren. Voordat ik tevreden was over mijn eigen vaardigheid met de waxes is er veel tijd over heen gegaan. En dat heb ik er nu even niet voor over, ik ben al blij dat ik weer met de Ducati aan de gang ben . Ik zou het mij zeker aanleren als ik - net als jullie - het gevoel zou hebben dat het achterwege laten, ten koste zou gaan van het eindresultaat.
Maar een wash is een detaillering en dit 1:4 model is zo kolossaal en al verschrikkelijk gedetailleerd. Het model pakt op alle detail al het natuurlijke licht zodat kunstmatige schaduwen etc. naar mijn smaak niet nodig zijn. Je brengt toch ook geen wash aan op je eigen 1:1 vervoermiddel ....en 1:4 ligt heel dicht bij 1:1!
Ik begrijp je helemaal en teken voor akkoord ;) maar niet zonder nog iets te zeggen ter leering ende vermaeck :

Op schaalmodellen gaat juist bij fijnere details (ook op een 1:4 model) het licht/schaduw-effect uiteindelijk toch meest verloren, waardoor
de kijker het gevoel behoudt naar een schaalmodel te kijken (het overtuigd niet of bijna).
Licht kan men (tot nu toe) niet kleiner schalen dus zodra het om een schaalmodel gaat rest ons alleen verf
om een overtuigende 'belichting' te verkrijgen.
(Is niet helemaal waar, want zet je het model in een "Shadowbox" met afgestemd kunstlicht zal
het ook natuurgetrouw kunnen uitzien)

En off-topic, autoos washen doe ik niet aan nee....mijn otootje heb ik nu 11 jaar en is
nog maar 4 of 5 keer gewassen... maar niet door mij dus :tongue:;)
Binnenkant wordt wel lichtelijk gekuist af en toe..

bouwze :D
 
YIcbhvo.jpg

Hallo Peter,

Ik heb eerst de uitlaten geverfd met een lichte metaalkleur en laten drogen. De waxes zie je op de foto waarbij - voor zover ik mij kan herinneren- Ruby and Topaz het meest zijn gebruikt en pewter, gold en indigo voor de accenten zijn gebruikt. De waxes worden met doek of watten tip opgebracht, waarna deze meteen worden uitgepoetst. Pas op voor je kleren want het geeft verschrikkelijke vlekken!

Bedankt voor de uitleg mbt licht e.d. Dit soort - verschil in - inzichten maakt onze hobby nu zo veelzijdig. Ik stel mij voor dat eind 19e eeuw op franse terrasjes ook dit soort discussies plaatsvonden tussen franse schilders die verschillende technieken hanteerden. En iedere schilder vond zijn aanhangers ....want het blijft een kwestie van smaak :D
 
Het is me duidelijk, thanks :)

Bedankt voor de uitleg mbt licht e.d. Dit soort - verschil in - inzichten maakt onze hobby nu zo veelzijdig. Ik stel mij voor dat eind 19e eeuw op franse terrasjes ook dit soort discussies plaatsvonden tussen franse schilders die verschillende technieken hanteerden. En iedere schilder vond zijn aanhangers ....want het blijft een kwestie van smaak :D
leuk voorbeeld en helemaal waar :)

groet ;)
 
Laatst bewerkt:
Wax in wax uit :) maar mooi resultaat
 
Vandaag de koppeling onder handen genomen.

YkU4bOJ.jpg

Van het aanbrengen van 9 decals van een 1 mm raak je wel even gestoord, maar het resultaat stelt tevreden :D

CG80UUY.jpg

in6Lylk.jpg

mrBkE1l.jpg

767TmcT.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan