Hoofdsponsor

1/4 Pocher 1/4 Ducati Superbike 1299 Panigale S [wip]

Ferm, blijf het spannend vinden.
Lijkt mij nu toch wel het moment om het motorblok een beetje te accentueren met een wash.
 
En wat zou er dan naar jouw idee de aandacht moeten krijgen. Ik stel me voor dat als ik zo'n bike heb ik hem na iedere rit zou oppoetsen inclusief het blok :D
 
er is een verschil tussen het plaatsen van een wash om te verweren of gewoon de randen licht te accentueren met een donkergrijze wash om de details naar voor te brengen. Zie het eerder als een kunstmatige schaduw die je aanbrengt rond de gietribben, boutkoppen (erin ook) waardoor er meer diepte in je model komt, zonder dat ie vuiler wordt...
 
Silenoz, bedankt voor het verhelderende antwoord.

@ Erwin: Als ik naar de foto's kijk dan ziet het blok er door de flits bleekjes uit, maar met gewone verlichting heeft hij door de grootte al schaduwen van zichzelf. Ik moet daar eens even over nadenken.
 
Bepaalde onderdelen zou ik ook een wash geven, zoals de radiateur vb...
De zeer fijne details zullen veel duidelijker worden en je model verlevendigen ;)
 
Dat ziet er mooi uit en groot ook.

Als ik die zou bouwen dan zou het een RatBike worden maar zo vind ik het ook mooi.
 
er is een verschil tussen het plaatsen van een wash om te verweren of gewoon de randen licht te accentueren met een donkergrijze wash om de details naar voor te brengen. Zie het eerder als een kunstmatige schaduw die je aanbrengt rond de gietribben, boutkoppen (erin ook) waardoor er meer diepte in je model komt, zonder dat ie vuiler wordt...

elders hier ook discussie over gehad, en de "juistere" term is pinwash...
 
Prachtig Ton !!! en wat vind he van de parts ? goed ? hoor er verschillenden verhalen over net zo als die nieuwe sportauto serie
 
Ik heb nagedacht over de wash :-) Het ding is zo groot dat een wash "to much" is , denk maar aan een te zwaar opgemaakte vrouw.

@Bubblegum: Pascal ik heb ook al die berichten gelezen, maar ik bij mij past alles en er is nog geen schroef afgebroken. Met een beetje beleid en een druppel snij-olie kom je heel ver :-) Alleen de kwaliteit van de lak is zozo. Ik bouw hem met veel plezier en daar gaat het om....toch?

iX4WPb7.jpg

Dit is de verzameling onderdelen voor het voorwiel en voorvork

Tx9wvxT.jpg

Wieltje klaar ( zie euro)

CZ1h7iS.jpg


m2J1Emm.jpg

FUepzwq.jpg
en de tacho

anjODYd.jpg

hgSCj7j.jpg

Dit was de laatste aflevering van dit jaar: iedereen fijne dagen en een goed 2017 toegewenst
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Ton, wat wordt dit een bijzonder mooie modelmotor!

Het belangrijkste is dat je plezier beleefd aan het in elkaar zetten van dit model.
Je hebt "hier en daar" wat toegevoegd en aangepast, dat past in de lijn van plezier hebben.

Alvast prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2017 toegewenst!
Groet, Ronald
 
Een wash op een 1/72-model kan wel maar een lijntje pinwash op een 1/4 is 'too much'? Opmerkelijk.
 
@Ronald: bedankt en tot volgend jaar

@Roy: ...laten we het er maar op houden dat ik het niet snap ;-)
 
Fermen bike he,

die schaal is echt waanzinnig !
benieuwd hoe groot hij gaat zijn eens die volledig in elkaar zit en je jouw hand ofzo ernaast plaatst.
 
Juist jouw bouwverslag van in het begin doorgenomen en kan hier 2dingen over zeggen, zeer mooi gebouwd met de nodige details!
En als motorrijder zou ik deze ook wel willen hebben.
 
Mannen bedankt!

@Guy, hierdoor zie je een euromunt op de foto's. Ik zal eens iets bedenken wat voor iedereen herkenbaar is...blikje cola of zo.

@Christof: ik geloof dat hij 28.000 euro moet gaan kosten.....kan je van je vakantiegeld doen :D:D
 
Mannen bedankt!

@Guy, hierdoor zie je een euromunt op de foto's. Ik zal eens iets bedenken wat voor iedereen herkenbaar is...blikje cola of zo.

@Christof: ik geloof dat hij 28.000 euro moet gaan kosten.....kan je van je vakantiegeld doen :D:D

Hou ik het wel bij men ktm, die gaat ook als de brandweer.:ph34r:
 
Na een bouwstop van 6 weken ga we weer door met de bouw. Half december was als laatste de voorvork met instrumentarium geplaatst en nu is het tijd voor ( zonder :8) verlichting.

slvk4wl.jpg

SsZ0ai5.jpg

Het lijkt net Darthvader. Volgende stap is de montage van de sectie achter ( swingarm en wiel)

kpuwDzQ.jpg

Volledig gegoten metaal en al aardig zwaar.

IMG_2341.jpg

1vksX9w.jpg
Metalen velg en massieve banden voegen aardig wat gewicht toe

0Tobfws.jpg

lLPfgXT.jpg

een stevige metalen achteras .....die helaas rammelde in zijn huis. Een messing busje bood uitkomst



De standaard doet zijn werk en zorgt ervoor dat de voorkant met bijna 10 kilo goed aan de achtersectie gemonteerd kan worden. Langzamerhand worden gewicht en omvang toch wel een probleem:wacko:

Lako62Z.jpg

Om de verhoudingen te zien: twee bekende blikjes ervoor
3NRc2M9.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan