Hoofdsponsor

1/4 Pocher 1/4 Ducati Superbike 1299 Panigale S [wip]

De uitlaat heb ik ook al een tijdje onderhanden, in de zin dat sommige plekken wat bijgewerkt moesten worden. Vanavond heb ik eens even de kleuren aangepakt.
Dit is de OOB versie

HFy9pJs.png

en dit nadat ik de uitlaat met kleurwax onderhanden genomen heb

VFGnxLF.jpg

YIcbhvo.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de knalpotten op de uitlaten gezet

5tXSuXw.jpg

En alles gemonteerd op het motorblok....het is een onhandige grootte om onderdelen aan vast te zetten

wnwXsBP.jpg

S5GIeG8.jpg

FD6mgt6.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijna klaar voor een motortest, benzine erin en gaan....zo realistisch!

Fred
 
en dan maar hopen dat 'moeder de vrouw' niet het verkeerde vuur opzet :D

knappe werken. Die uitlaat is wauw
 
Prachtig werk. De uitlaten zijn ook supergoed, wat een verschil met de OOB kleur, mooi hoor.
Het blok is inderdaad groot, heb je een extra grote werktafel hiervoor, ik zou daar geen ruimte voor hebben.
Succes verder met deze mooie Ducati.
 
Bedankt mannen,

@JordiC: dat laat ze gelukkig aan mij over, anders was het nu een hoopje gesmolten plastic :-)

@Arthur: gewoon aan de eettafel, maar wel iedere keer alles klaarzetten en opruimen :-( ......maar wel gezellig!
 
Ik blijf erbij dit is geen modelbouw dit is echt wow ongelooflijk echt en die uitlaat enorm knap dees is genieten, ik hoop dit ooit eens in het echt mogen aanschouwen
Waanzinnig knap werk
Marc
 
gewoon aan de eettafel, maar wel iedere keer alles klaarzetten en opruimen :-( ......maar wel gezellig!

Klinkt idd gezellig :)
Misschien kun je alles gewoon laten staan en op de hobbykamer gaan eten, maar ja, dat zal de vrouw des huizes vast niet goedvinden :)
 
Klinkt idd gezellig :)
Misschien kun je alles gewoon laten staan en op de hobbykamer gaan eten, maar ja, dat zal de vrouw des huizes vast niet goedvinden :)

Iedere keer opruimen en weer neer zetten heeft ook wel zijn voordeel: je begint met een compleet schoon werkblad!
 
Word al een mooi motorblok maar wel jammer dat er niet veel zichtbaar blijft als het tupperware erop zit :(
 
Ronald bedankt!

Word al een mooi motorblok maar wel jammer dat er niet veel zichtbaar blijft als het tupperware erop zit :(

Je hebt gelijk, het is jammer dat alles verdwijnt. Ik heb alleen nog een collectie neodymium micro magneetjes, misschien is daar iets mee te doen, zodat de kap makkelijk verwijderd kan worden.
 
Dat zal inderdaad een mooie oplossing zijn die magneetjes
 
Vandaag weer wat onderdelen bij elkaar gezocht: met circa 1000 onderdelen kost het vinden van de juiste onderdelen wel wat tijd.

7RLvXMn.jpg

en hier het eindresultaat nadat ik weer het nodige met de kwast bewerkt heb

Mxoen4K.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi mooi mooi dit is het balhoofdstel denk ik ziet er weer vrij echt uit
Marc
 
Vandaag zijn de koelers aan de buurt, twee stuks en het metalen frame. Aangezien de koelers vol ziitten met gaten voor schroeven heb ik besloten ze maar eens op te vullen of te vervangen door cocktailprikkers en lijm.

BZdBYEc.jpg

Het plastiek metaal bevalt mij ook niet zo dus dat wordt weer verven

QMeGObL.jpg

Voor het opvullen vond ik nog een oud rolletje "green stuff" en na wat kneden doet dat gelukkig nog zijn werk

kNRK3uM.jpg

Wat verf en wax en kwasten doen toch wel heel wat

bK4zFcK.jpg

De afgebouwde groep wordt weer bij de andere onderdelen bewaard en op naar de volgende bouwgroep
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De volgende stap is "het ruggetje" van de motor: hier worden de achterlicht unit en het zadel geplaatst.

Q2iE3D6.jpg

Ik kwam een klein ontwerp foutje tegen

GUTXY5k.jpg

eGx8ZQC.jpg

Ik heb millimeterdun schuimgummi en ik wilde dit op het zadel plakken. Het zag er goed uit maar het ging mis met de mallen. Ik laat het dus maar :-)

ZZuimMb.jpg

IGgTVPZ.jpg

SYqbTK9.jpg

Als alles in elkaar geschroefd is gaat het toch wel ergens op lijken. Zeer zeker als je alle losse componenten gaat monteren

TtbJbzx.jpg

Hier zijn de luchtkoelers en de motor samengevoegd

mRP0CYy.jpg

U2VcLRc.jpg

bCwEs9c.jpg

IBJei0B.jpg

NHxtuCs.jpg

rWwqNMf.jpg

een rondom beeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan