Hoofdsponsor

1/4 Pocher 1/4 Ducati Superbike 1299 Panigale S [wip]

Erg mooi werk Ton. Enige punt waar je misschien nog eens naar zou kunnen kijken is de slang met de twee slangenklemmen boven in het midden van het blok.

Die zou zo in de praktijk niet geplaatst worden lijkt me. De bovenste slangklem zorgt niet voor klemming van de slang over het metaal. Bij het eerste het beste heuveltje of bij hogere snelheden (meer druk op het koelsysteem.. ik neem aan dat het een koelslang is) zou deze slang los kunnen schieten.

Heb je nog een stukje slang? Je zou het wat langer kunnen maken en dan opnieuw vastmaken. Op schaal 1/4 is dit toch wel een belangrijk detail vind ik.

Voor het overige, zoals gezegd, prachtig om te zien. Alsof er een echt blok wordt gefotografeerd...
 
IMG_1878.jpg

Zo hoort een koelslang te zitten (willekeurig voertuig):

Radiator-Hose-2.jpg


Ik zie nu dat mijn opmerking ook geldt voor de achterste koelslang. Die zal normaliter ook volledig over het metaal moeten zitten.
 
Hallo Ton, ik heb even gekeken hoe het thermostaat gedeelte er bij de 1 : 1 bike uitziet, de horizontale en verticale thermostaatpomp slangen heb je wel op de goede positie, ze zijn er dus niet helemaal overheen getrokken, alleen lijkt het op de foto's of ze er scheef aanhangen. Ik denk dat wat Roy al heeft opgemerkt over opnieuw plaatsen een goed idee is, zolang je de slangen er maar niet helemaal tot aan de thermostaat unit overheen trekt.
Toch verder weer uitzonderlijk mooi wat ik op de foto's zie.
 
ik moet Roy toch wel even bijstaan ik ben jaren autotechnieker geweest en gegarandeerd als je zo een tube ( darmpje ) monteert dat ie er af vloog zo een systeem bouwt een druk op van minstens 1 bar en word nog eens goed heet
Verder een machtige mooie bouw dit zie ik enorm graag
grt Marc
 
Roy, je hebt gelijk ....hier is een foto van de 1:1

Oth0Qv7.jpg

Ik heb de "gegoten" slangen aangehouden en die blijken niet echt te kloppen. Ik laat het echter zo ........ Het is namelijk een onderdeel dat over een week verdwenen is onder veel andere onderdelen. Om het "verantwoord" te maken moet ik de boel slopen, de buizen verdikken en opvullen ( je ziet alles bij krimpkous) en weer in elkaar zetten. Die tijd besteed ik liever aan het echte bouwen :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je zeker dat het uiteindelijk niet te zien zal zijn?

In dat geval kun je het natuurlijk prima zo laten. Als het wel te zien zal zijn, zou ik je besluit heroverwegen want op schaal 1/4 is het echt wel opvallend (en, vind ik persoonlijk, zonde van deze dure kit).

Maar nogmaals, zie je er niets meer van dan is er natuurlijk geen probleem.

Afrondend, het is jouw bouw en ik probeer je alleen te voorzien van extra overwegingen en gedachten.
 
Vind ik inderdaad ook spijtig.
Bij een kit van die grootte en die kostprijs zou je dit beter aanpassen of het blijft je achtervolgen dat je het niet gedaan hebt.
 
Weet je zeker dat het uiteindelijk niet te zien zal zijn?

In dat geval kun je het natuurlijk prima zo laten. Als het wel te zien zal zijn, zou ik je besluit heroverwegen want op schaal 1/4 is het echt wel opvallend (en, vind ik persoonlijk, zonde van deze dure kit).

Maar nogmaals, zie je er niets meer van dan is er natuurlijk geen probleem.

Afrondend, het is jouw bouw en ik probeer je alleen te voorzien van extra overwegingen en gedachten.

Roy ik stel jouw opmerkingen ( en die van de anderen) zeer op prijs ...dus ga vooral door ! Maar zo ziet het er de volgende keer uit:

ebTM0so.jpg

@ Erwin: "of het blijft je achtervolgen dat je het niet gedaan hebt". Ik heb daar gelukkig niet zo'n last van :-) Mijn doel bij een bouw is om de werkelijkheid te benaderen, maar nooit om het te reproduceren. Ik ga eigenlijk al weer verder dan dat ik 2 weken geleden van plan was :-)

"Ik ga OOB bouwen en hier en daar verfraai ik het met extra decals en bouten van Paul Koo."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit die foto kan ik niet afleiden in hoeverre de slanguiteinden te zien zullen zijn.

Maar nogmaals, het gaat erom hoe je de bouw zelf wilt beleven en ik kan mij uitstekend voorstellen dat je bijzonder veel plezier beleeft aan deze kit. Je gaat er in een aangenaam tempo doorheen en dat is veel waard. Je bouwt niet voor ons of voor een jury, maar voor jezelf en het heeft ook wat dat je je door ons niet van de wijs laat brengen en je bouwplezier niet laat beïnvloeden. Dat kan ik dan ook wel weer waarderen.

Ik kijk met interesse vooruit naar verdere vooruitgang :)
 
Ik ga hier toch ook men stoeltje bijschuiven.
 
Het is en blijft toch een " specialleke " veel plezier :)
 
PghWoF2.jpg

De bodem van de luchtinlaat/ gaskleppen dekken de slangen grotendeels af. Nu de motor "groeit" zie je steeds meer onderdelen verdwijnen achter andere onderdelen. Dus het wordt iedere keer weer de afweging....verder detailleren of gewoon zo laten ;-) Ik heb nu de praktische instelling dat ik detailleer als het niet al te veel tijd en inspanning vergt, maar ik blijf wel detailleren :-)

51uHyLX.jpg

De luchtinlaten

ilYLUEY.jpg

t20Rj0F.jpg

KnnbfXj.jpg

bE4hYJz.jpg

De uitlaten en het carter komen er nog op en dan is de motor klaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beestachtig mooi ik denk nog steeds dar het een echte motor is
Marc
 
Zit met dezelfde opmerking als Coachke, just echt jong....
Toch kleine vraag bij foto 2: ik zie op beide stukken een naad en de metalen onderdelen geven de indruk dat ze handgeschilderd zijn. Is dat zo of zijn die naden standaard (ken niets van moto's) en is er niets geschilderd?
 
Tweede foto van die 2 gelijke stukken deels zwart en deels aluminium.
Aan de linkerzijde van het aluminium gedeelte loopt een naad waarvan ik niet weet of dit een restant gietnaad is dan wel iets dat op het origineel stuk ook zit.
Tevens heb ik de indruk dat het aluminium handgeschilderd is maar ook hier kan ik fout in zijn.
 
Ja, die naden bedoel je en ja: ik denk wel dat die daar in het echt ook horen hoor.
 
Ik heb heel wat geschilderd omdat sommige plastic onderdelen ....er echt als plastic uitzien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan