Hoofdsponsor

1/4 Pocher 1/4 Ducati Superbike 1299 Panigale S [wip]

ben geen motor fan maar mooi is mooi en als ik lees dat hij 5 kilo weegt dan is dit een ferme uitdaging aan materiaal alleen al en kom ik geregeld kijken want ben toch al onder indruk van motorbouwers op site hier die ik al gezien heb. grt
 
Vandaag maar eens voorzichtig begonnen...een beetje kennis maken met het beest :-) Vandaag stond wat vijl- en verfwerk op het programma. Door het spuitwerk in de fabriek (overigens verbazend goede kwaliteit) passen de naden niet zo goed op elkaar.

pmTvOkB.jpg

GOmXTuv.jpg

De kanten zijn dus bijgevijld en alles sluit nu goed op elkaar aan. Vervolgens de gegoten boutjes bijgetipt, zodat die beter aansluiten op de "koo boutjes"

Om even de omvang van het blok te laten zien heb ik een een euro bijgelegd

7IGrPQk.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi begin. En natuurlijk good dat je het materiaal van Koo in bezit hebt, dat is bij Pochers bijna een noodzaak.
 
Vandaag weer eens verder aan het blok gewerkt: oer saai ......drupje olie op de draadtapper, draad klaar en het boutje er in....en dat zo'n 50 keer :-) Maar ik heb ook wel weer wat zelf kunnen maken:

Fp01EvX.jpg

lDwDTaH.jpg

qd34IlZ.jpg

Ook wat draden voor een sensor gemaakt

3gkL3ms.jpg

Het is een aardige homp metaal geworden

h05MCGZ.jpg

Het carter haal ik er wel weer af, dan kan ik er beter aan werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aah Ton is back :) , ik dacht als hij terug komt zal wel eerst met de skeleton mustang beginnen , voor later dus :)
 
Hey Pascal! Hij is inderdaad weer terug:-) Die skeleton Mustang die staat er nog steeds en misschien is dat volgende wel :-) Ik kijk wel wat ik (nog) ga doen, maar deze Ducati intrigeerde mij al een tijdje door zijn omvang en het technisch vernuft.
 
Weer wat vooruitgang op de vierkante centimeter: het blijft onderdeeltjes met een schroefje vastzetten. Maar het verschil met de Pocher boutjes ( rechts onder zwart) en de Koo boutjes is toch wel te zien

9pV4MAJ.jpg

Verder heb ik de verfdoos maar weer te voorschijn gehaald omdat het plastic toch wel erg plastic is. Ook weer een beetje gescratcht aan het luchtfilter

DHBteZX.jpg

standaard uit de doos

LTpMgZg.jpg

de ribben in alu folie

J5yC3as.jpg

en het eind resultaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ton, ik had al het gevoel dat ik wat miste, nu weet ik het weer, modelbouw van de bovenste plank van de hand van Peperbus:)

Ik blijf (een beetje hebberig) volgen. Mooi om te zien dat blok en knap gedaan.
 
dat is ferme verbetering top grt
 
Mooie vooruitgang. Weet je waarom Pocher heeft gekozen voor zwarte boutjes?
 
Dag Ton wat leuk dat je weer bent begonnen en dan met deze beauty.

De vorderingen zien er strak en mooi uit, ik kijk al uit naar de volgende update!

@Roy, wellicht heeft Pocher deze boutejes nog in het magazijn liggen van andere bouwdozen?

Groet, Ronald
 
wat ik mij afvraag... hoe groot is deze als hij klaar is?
ik kom afmetingen tegen van 518mm lengte??
 
Mannen bedankt! De Pocher boutjes zijn zelf tappend....makkelijk voor de OOB bouwer. Pocher geeft deze maten op:518x202x277mm dus goed gerekend, Arthur :-)
 
Er zullen toch ook wel zelftappende boutjes gemaakt kunnen worden in blanke metaalkleur, schat ik in. Maar de eerdere suggestie dat de boutjes afkomstig zouden kunnen zijn van dezelfde voorraadbak als die welke Pocher voor de Aventador gebruikt, lijkt hout te snijden.
 
Er zullen toch ook wel zelftappende boutjes gemaakt kunnen worden in blanke metaalkleur, schat ik in. Maar de eerdere suggestie dat de boutjes afkomstig zouden kunnen zijn van dezelfde voorraadbak als die welke Pocher voor de Aventador gebruikt, lijkt hout te snijden.

Ik denk dat Ronald en jij het bij het juiste eind hebben. Ik denk dat zwart gekozen is omdat de schroeven vaak in de donker gekleurde delen ( zoals chassis) zitten
 
JdiyqdS.jpg

De verfdoos komt steeds vaker te voorschijn: het plastic steekt wel erg af bij de gespoten onderdelen.



VpXDp74.jpg

l8ZCrZw.jpg

......en weer aardig wat scratchen

jMk2e4o.jpg

35hurFZ.jpg

met krimpkous en wat slangenklemmen uit de onderdelendoos krijg je wel een leuk resultaat

njMoZ5e.jpg

SxsUMG0.jpg

en dit is voorlopig even het resultaat .......over 14 dagen is er weer wat te melden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan