Hoofdsponsor

1/48 Fighter Messerschmitt Bf-109 G-6/R3 [done]

@Roy: Die soliditeit valt eigenlijk zeer goed mee, zal het pas ondervinden als ik de motorkap in zijn geheel erop monteer.. Afzonderlijk vielen beide helften redelijk goed op het model..:8

Grtz yves,
 
Aha,

Dit ga ik dus aandachtig verder mee volgen.

Grtz.

Luc8)
 
De motorkap met scharnieren even aan de zijkant gelegd,na vele pogingen van scharnieren te maken en bevestigen nog steeds niet gelukt..zeer weinig ruimte ,zeker naar de propeller toe.
De brasssheets scharnieren hechten moeilijk,heb al met Gator en contactlijm geprobeerd.
Niet getreurd,verder doen met de kist zelf,AB klaar en starten...

De eerste kleurlaag heb ik gegeven met Nr.46 M.air(RLM 76)
attachment.jpg

Daarna de benodigde delen afgeplakt en voorzien van de tweede kleur: Nr.49 M.air (Sea grey)
attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens de derde kleurlaag Nr.54 M.air (Dark grey Blue RLM74).Met dit als resultaat.
attachment.jpg

Daarna de randen want zachter in overgang gemaakt en wat meer uitgewerkt met kleine spraypunten..
attachment.jpg

attachment.jpg

De vleugeltips moeten nog de gele kleur krijgen alsook een gele band achteraan de fuselaag..

Grtz yves,
 
Dat ziet er goed uit Yves!

Wat de motorkap betreft, op mijn eigen BF109 heb ik het motorkapje gewoon geklemd zitten. Wil ik de motor tonen, dan wrik ik eenvoudigweg het kapje eraf. Daarna plaats ik het terug. Misschien ook voor jou een optie.
 
Dat ziet er goed uit Yves!

Wat de motorkap betreft, op mijn eigen BF109 heb ik het motorkapje gewoon geklemd zitten. Wil ik de motor tonen, dan wrik ik eenvoudigweg het kapje eraf. Daarna plaats ik het terug. Misschien ook voor jou een optie.

Dank je Roy..!
Ja misschien is dit een alternatief om de motor nog te kunnen tonen,ga ervoor toch nog enkele pogingen wagen..:wacko:

Grtz yves,
 
@Danny: Bedankt voor de complimenten mateke..!! ^^

Grtz yves,
 
Yves knap gedaan je ziet de vooruitgang bij jou wel enorm
Doe zo voort
Marc
 
@Coach: Merci makker,blij om te horen en we gaan ons best doen om zo voort te doen he..:D

Grtz yves,
 
Kleurtjes en een leuk werkje om de dotjes erop te spuiten herinner ik me nog van mijn messersmochel :) Maar ziet er strak uit.
 
@Ron en@Erwin: Bedankt vrienden,en idd wanneer de dotjes erop waren,valt het geheel mooi in elkaar(niet de vlieger he..).
Wel eerst wat geoefend met druk en dikte van de verf(Modelair is daar zo gebruiksvriendelijk in) op blad papier, vooraleer dit op het model werd toegepast..

Grtz yves,
 
Verlopige stand van de werken..Vleugeltips,band op de fuselage en vooraan aan de snuit(de andere helft daarvan komt op de motorkap..
Volgende stap:nog eens de motorkap onderhanden nemen;scharnieren? en kleurlagen..

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
ziet er goed en veelbelovend uit voor het eindresultaat!
Grtz Ed
 
Bedankt vrienden voor de complimenten...Het einde is in zicht.
Deze is klaar voor verwering...

attachment.jpg

attachment.jpg

De motorkap is afneembaar ipv de scharnieren..

attachment.jpg

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Goede oplossing Yves en mooie scherpe belijning van de motorkap ten opzichte van de body.
 
Mooi in elk geval.Blijf vliegtuigen moeilijk onderdeel vinden en daarom des te meer chapoo
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan