Hoofdsponsor

1/48 Fighter Messerschmitt Bf-109 G-6/R3 [done]

@Frank@Roy@Pascal:Bedankt mannen voor de reacties..!!

Cockpit is zo goed als klaar voor asemblage.washke gekregen alsook nog wat bekabeling een bedieningspaneel rechtse fuselage...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu de motor verder onder handen nemen... ;)

Grtz yves,
 
Mooi werk Yves! Dat zal er straks druk genoeg uit zien daarbinnen om een heel waarheidsconforme indruk te geven.
 
Mooi werk Yves! Dat zal er straks druk genoeg uit zien daarbinnen om een heel waarheidsconforme indruk te geven.

Dankjewel Roy...!!

Even een dryfit gemaakt met de motor...

attachment.jpg

attachment.jpg

De motor moet nog ingekleurd worden,en respectievelijk nog één kabel krijgen maar deze komt na bevestiging in de kader omwille van het passen in de motorkap...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Das het voor deze keer...

Grtz yves,
 
ziet er goed uit. Op de tippen van de MG's zit nog een restje sprue denk ik, misschien kan je deze nog even uitboren ook voor je deze definitief monteert?
 
@Silenoz: Bedankt,heb de MG's nog eens nagekeken en zijn hersteld..!

@Danny: Mercikes makker..begin er van te blozen..:wub:..!

Het motorblok is klaar,heb ondertussen de fuselage aan elkaar geplakt om de cockpit er langs onder in te schuiven .
Los van elkaar was het niet te doen..(foto's daarvan volgen nog).

Het motorblok:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende..

Grtz yves,
 
Dàt is nog eens een schoon blokske sé !
 
Ja, ik ben ook onder de indruk.

Ik hoop wel dat je de uitlaten allemaal zonder kleerscheuren door de openingen van de motorkappen heen krijgt.
 
Hey,

Ziet er indd imposant uit, goed gebracht ;)
 
Hhhmmm mekaniek zalig om naar te kijken spijtig dat zulke mooie zaken in duisternis gehuld worden
Marc
 
blozen is echt niet nodig want resultaat is er gewoon en volg uw werken graag Yves top grt Pascal
 
Waww yves dit is een echte top presentatie ivb schilderen en verweren ...😉
 
Ik volg deze ook maar in stilte.....;)
Prachtig werk hoor.
 
@Gunit: En dit van de meester himself ..wow dat doet iets met ne mens..!!

@Roy: Bedankt vriend..!is een mooie prestatie om u onder de indruk te krijgen,hoop dit eveneens ,denk dat ik ook wat veranderingen bovenop de motorkap moet aanbrengen voor de MG's..

@Swaken : Hartelijk dank maat..voor het compliment..!

@Pascal : Het streelt mijn ego om deze woorden van u te mogen ontvangen maat..!

@Danny : Ben enorm vereerd om deze beoordeling van uit uw naam te krijgen makker..!!

@Coach : Zal mijn uiterste best doen om zoveel mogelijk ervan te laten zien of mogelijkheid tot te tonen kameraad..!

@Marnic: Bedankt voor het compliment jij volgt..ik geniet...in stilte...!

Goed heren heb een dry-fit gedaan van het geheel...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er duiken toch geregeld problemen op bij deze bouw,waar ik vooraf ook een beetje voor vreesde..
Heb zonet het instrumenten paneel gebroken...daar het paneel niet volledig past in de fuselage zijn er problemen om de de panelen onder de motor mooi te laten passen..
Heb al geregeld alles uit elkaar genomen om terug te passen maar de zondebok bevindt zich in de cockpit.
Het tableau waarop de MG's komen te liggen drukt tegen het instrumentenpaneel als ik deze op haar plaats zet dan komt daardoor de motor te ver vooruit en sluiten de onderste panelen van de motor in de verste verte aan...
Op dit ogenblik op de volgende foto zit het instrumentenpaneel er niet in en staat de motor op de juiste afstand...

attachment.jpg

Nu kan ik(indien ik de andere helft van het kapotte paneel terugvind) het instrumentenpaneel langs onder inkorten zodat deze op het tableau komt..!
Of ééntje zelf maken aangepast aan de ruimte die ik ter beschikking heb...
Tis nogal onduidelijk maar tis dan ook nie simpel om het via een toetsenbord duidelijk te maken...

Tot de volgende guy's,

Grtz yves,
 
hoop dit eveneens ,denk dat ik ook wat veranderingen bovenop de motorkap moet aanbrengen voor de MG's..


Dat heb ik ook moeten doen, nu ik eraan denk... ik heb de 'opening' voor de MG's aan de onderzijde uitgevijld, anders had ik de motorkappen niet meer los kunnen maken.

Dryfit is veelbelovend, het probleem met vliegtuigen is vaak om de vleugelwortel aan de romp goed te krijgen zonder kieren. Ik geloof dat ik in mijn Dornier-topic uitgebreid heb uitgelegd hoe ik te werk ging, misschien heb je er iets aan.

Wat betreft problemen... het was sowieso een heel krap vliegtuig, véél krapper dan de concurrerende Spitfire bijvoorbeeld. Het was deel van z'n kracht. Dus alle stukjes zullen net wel of net niet passen, tenzij ze uiterst dun zijn gegoten. Ik zou zeker de motor als uitgangspunt nemen en een zo dun mogelijk dashboard bouwen / scratchen / aanpassen.
 
Knap Yves begint er goed uit te zien
Marc
 
Hey,

Yves, hoe is de dikte van de fuselage, door een te dik plastiek rond de cockpit kan het zijn dat daar een aanpassing dient te gebeuren in de zin van verdunnen die handel...:)
Nu zie je hoe belangrijk droogpassen is, goed bezig allesinds, maar dit wist je nu al.... ;)
 
Goed bezig Yves maar wat Swaken zegt is heel juist. Het is misschien beter wat van de dikte van de romp aan de binnenzijde weg te snijden dan het misschien juiste instrumentenbord in te korten.
Plastiek rompen zijn doorgaans veel te dik maar het wegsnijden/schrapen van plastiek aan de binnenzijde is niet direct zo evident.
 
Hoi heren,allereerst bedankt voor de complimenten..!!!
Heb nog twee foto's getrokken ter illustratie..
attachment.jpg

Hier kan je zien wat één van de boosdoeners is "het tableautje komt te ver..optie één afvijlen of schuren of met den dremel er een stuk afdoen..

attachment.jpg

Bij deze foto zie je dat het instrumentenpanel te breed is ,das één en als ik de twee zijden onderaan er zou afsnijden is de bovenopening niet wiijd genoeg om het er tussen te krijgen..

@Swaken ,@Erwin: de fuselage is niet echt zo dik dat er nog genoeg zou afkunnen ter vergelijking hetgeen eraf moet...

@Roy die optie van zelf één te maken laat ik zeker ook nog open..

Of heren, ik ga voor de werkzaamheden van de eerste foto..?

@Coach: Eveneens bedankt ..!

Grtz yves,
 
Gek dat sommige stukken in een kit te groot of te klein kunnen zijn hè, bij de ontwikkeling hiervan moet deze fout toch opgevallen zijn ...
Ben benieuwd hoe je dit oplost vriend...😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan