Hoofdsponsor

1/48 Fighter Messerschmitt Bf-109 G-6/R3 [done]

@Roy,@Aris5@Silenoz en @Pascal:Bedankt mannen voor deze bemoedigende reactie..!!
Man,man bij het verdere verloop van het bouwen van de motor en cockpit was het paswerk da voor 80% nie klopt en de handleiding die het soms voor verwarring zorgde....
Bijvoorbeeld dit:
attachment.jpg
attachment.jpg

Nu de update foto's van de motor..ga nog leidingen bijvoegen en alles zijn kleur geven..
attachment.jpg

attachment.jpg

En de cockpit waar nog enkele details moeten aan toegevoegd worden..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila da was het tot hiertoe..

Grtz yves,
 
Helaas zie ik nog wel een enkele naad daar waar twee onderdeeltjes bij elkaar komen (4e foto), daar zou je bij een volgende bouw nog wat winst kunnen pakken.

Wat de laatste foto betreft, neem ik aan dat het de primer is? Ik denk dat deze cockpit RLM66 zou moeten krijgen, maar weet het niet helemaal zeker (anders RLM02), als je wilt kan ik dat wel voor je opzoeken.

De compressor heb je correct geplaatst, de instructies kloppen inderdaad niet; zie hier:

DB605.jpg

Hier nog een leuk filmpje, waar zo'n motor wordt getest:

 
@Roy:Beide kleuren kunnen,de RML066 is met de tijd de standaardkleur geworden aangaande de oorlog vorderde,komende van de RML002,deze was later van toepassing op duikbommenwerpers en de eerste jachtvliegtuigen...bij de tweemotorige bommenwerpers was dan weer deRML066 meer van toepassing..
Dat naadje waar bevindt zich dat precies heb er direct geen oog op..?:O
Trouwens zalig filmpje...

Grtz yves,
 
Okeey,gezien ,ga er nog proberen iets aan te doen...moet wel lukken..!!!

Grtz yves,
 
Ik denk dat het uiteindelijk niet of nauwelijks opvalt, misschien eerst even dryfitten om te zien hoe zichtbaar het zal zijn.

Tip om dit de volgende keer te voorkomen: beide helften insmeren met liquid poly of Tamiya Thin Cement, 20 seconden wachten, nog een laagje van die lijm, en dan meteen de onderdeeltjes met enige kracht tegen elkaar drukken. Half uur laten drogen. De naad hoeft dan niet meer gevuld te worden, een beetje schuren volstaat.

Het schijfje dat er bovenop zit, kun je een volgende keer vervangen door een uit Evergreen Card gepuncht schijfje (als je een punch & die hebt).
 
Correctie is uitgevoerd...:dry:

attachment.jpg

Puch &die heb ik nog niet in mijn bezit,al wel eens over getwijfeld maar dan denkt een mens ooh voor wa heb ik da nodig,maar je ziet maar komt altijd wel van pas....

Grtz yves,
 
niet zeveren en gewoon verbeteren wat een knappe instelling die ik bewonder en zelf ook toepas . grt Pascal
 
Plannen kunnen inderdaad soms verraderlijk zijn en hoe meer plannen je gebruikt bij het bouwen van een kit (kit + pe + after market) hoe meer je de kans loopt dat er wel eens een fout in zit.
Voor de rest, mooie vorderingen.
 
Netjes aangepast hoor,

Ik denk meestal, dat neem ik wel mee naar de volgende bouw:wub:

Mooi werk tot nu toe.

Grtz.

Luc8)
 
In verband met de cockpit was RLM-66 ingevoerd vanaf de E-4 dacht ik... andere delen zoals wheelbays, binnenkant motorruim, enz.. bleven RLM-02

Mooie bouw tot nu toe...
 
Ziet der echt topi uit yves,ik weet echt niet waarom maar persoonlijk vind ik dat je een mooi motorblok steeds moet laten zien voor mij geeft dit een echte meerwaarde...
Verder breng je mooie details toe aan de motor altijd genieten jou topics ...
 
@Roy: Het leven is aan de rappe,zeggen ze weleens bij ons..

@Pascal: Merci, That's me..anders lig ik er toch maar van wakker..

@Erwin: Bedankt,het is deze keer wel erg bij deze build,er waren nog van die toestanden..maar als ik er dan ongeschonden uitkom, ben ik weer een ervaring rijker..

@Luckske:Eveneens bedankt, als dit nu iets ingewikkelder had geweest dan had ik dat ook meegenomen voor de volgende build, dit was nu te doen zonder dat er is moest afgebroken worden waardoor het geheel in gevaar kwam..

@Silenoz: Bedankt,zo had ik het toch ook gelezen die info en aaangezien het over een G type gaat ,één van de latere..heb ik ondertussen het cockpit gedeelte in desbetreffende kleur gezet (foto volgt..)

@Danny:Mercikes hé,deze motor zal ook zichtbaar blijven..ben nog wel aant nadenken(oei,oei..),over een manier die Roy mij ook al heeft voorgesteld;een afneembare cockpit of met scharnieren werken....

Grtz yves,
 
Hier zijn we met een kleine update van de werken aan de cockpit..
Gordels en voetriempjes bevestigd..

attachment.jpg

Alsook de kleur aangepast..

attachment.jpg

Dat was het voor nu...

Grtz yves,
 
Mooie '109 aan het worden! Had nog nooit van dit merk gehoord. De mallen lijken op die van Zvezda zo te zien. Lekker veel detail! Ziet er goed uit!
 
Mooi werk, lijkt me een realistische kleur rlm66.

Het wieltje voor de flaps (in werkelijkheid zijn het er 2) kun je lichte gebruikssporen geven door er een paar keer langs te strijken met de zijkant van een potloodpunt. Het grafiet lijkt op versleten geschilderd metaal.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan