Hoofdsponsor

1/48 Focke Wulf 190 D9 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo Merlijn , neen het valt niet op dat de decals zich zo moeilijk lieten plaatsen . Na de eerste boven op de linker vleugel had ik het al begrepen en ben ik supper attent en voorzichtig geweest ; En geloof me , het was nodig . Ouderdom, Dikte ? Tamiya? Ik weet het niet , maar het is me nog nooit overkomen dat ik decals twee minuten en meer in werkelijk goed warm water moest weken . Waarna ze (logisch) zeer wak waren ; De zwart-witte banden waren dus onmogelijk aan te brengen en die heb ik dan maar geschilderd. Fotos van verwering-vervuiling komen er aan . Morgen nog een laagje vernis erover en dan eerst eens kijken wat het resultaat is en of er nog wat moet bijgewerkt worden met pastels . Pastels die bij mijn vorig model een grandioze mislukking waren . Aangebracht voor het vernissen en na het spuiten was alle pastelpoeder foetsie . Ondertussen ben ik te weten gekomen , hier op het forum , dat de pastelkleuren kunnen gefixeerd worden met haarlak . Ik weet niet of dat klopt . Zullen zien .
mvg; Sabre
 
Focke Wulf D190 D9

Met het verouderen , verweren en chippen is de "dora" voltooid. Ik werkte met olieverf voor het inlijnen en het verouderingsproces en als vervuiling van de uitlaat deed ik het met pastelkleuren en met meer succes dan de vorige keer . De pastelpoeder laat zich inderdaad goed fixeren met haarlak . Alleen had ik deze aangebracht nadat ik het model in de matte vernis had gespoten met als gevolg dat de haarlak weerom glanzende plekken achterliet die ik opnieuw met matte vernis heb moeten overspuiten . En zo leert men steeds iets bij . Al bij al ben ik tevreden met het resultaat .
Ondertussen staan een B25 Mitchel op 1/72 en een SBD 3 Dauntless op 1/48 te wachten op de werktafel . Ik ga beide modellen als één project aanpakken . Kwestie van de (soms onvermijdelijke) dode tijd te overbruggen en af en toe eens te kunnen veranderen van bouwmodel.
mvg ; Sabre

1_ffff.jpg

1_eeee.jpg

1_gggg.jpg

1_bbbb.jpg

2_cccc.jpg
 

Bijlagen

  • Modelbouw 019.jpg
    Modelbouw 019.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 3
  • Modelbouw 020.jpg
    Modelbouw 020.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 4
Het is een hele mooie Dora Sabre Applaus Applaus Applaus

Ik kijk uit naar de eindfoto's. Ge moogt er 10 selecteren die in de gallerij komen. cute

Groeten, Pascal
 
bedankt Pascal , dat van die Gallerij wist ik niet . Ik zal graag enkele fotos sturen . Onder hetzelfde item van militaire vliegtuigen ?
Sabre
ook mijn dank aan alle andere geintreseerde volgers van dit project
 
Hey Sabre,

Dit moet je doen om je model in de gallerij te laten zetten :

De Eregalerij:

- Ieder project dat hier werd gebouwd, kan hier geshowed worden.
- U kunt maximum 10 afbeeldingen kiezen om te tonen.
- Het topic gaat "op slot", comments worden verwacht bij het originele bouw-verslag om zo dit "eerbetoon" niet te vervuilen.



De werkwijze om uw project tentoon te stellen:
- u kiest maximum 10 foto's
- u neemt contact met één van de moderatoren van het betreffende subforum via privebericht.
- deze gaat u zijn contactinfo geven om de pics naar hem te sturen (enkel wanneer de pics nog niet in het album staan).*
- de aangesproken moderator, maakt in de eregalerij, een nieuw topic aan en plaatst de pics in het album en de topic.*
- de moderator zet onderaan de afbeeldingen van het nieuwe topic een linkje naar het bijhorende bouwverslag, zodat comments eenvoudig kunnen geplaatst worden
- de moderator "sluit" het topic.

* wanneer de foto's ergens anders gehosted zijn dan hier op ons forum, gelieve dan de juiste links naar de mod te sturen ipv van de pics zelf


Het moderator-team.

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan