Hoofdsponsor

1/35 Kratz Ukraine tractor van Tacom [wip]

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Na de belorus, de cat, schilderen en verweren gaat langzaam,

De Cat nogmaals spuiten, morgen straks nog een gele laag aanbrengen.
Ga ik niet hele avonden stilzitten.
Nu heb ik wel de hele serie Cats, maar iets om op te vervoeren niets.
Dus na ruzie met postnl, eindelijk mijn 6 wiel aangedreven tractor binnen, met een oplegger.

Merknaam Kratz. Fzabrikant Tacom

In de maat 1/35 kon ik maar weinig opleggers vinden, dus uit de beperkte keuze is het deze geworden

De kleuren, eerst dacht ik, Vander vlist oranje, of gewoon militair rijdend materieel groen. Eerst in gedachten de kleuren, John Deere. geel en groen

Op de foto staat de doos, de kit en met trekker en oplegger dit word een heel grote diesel. De combinatie zal een lengte krijgen van rond de 650 mm.
Nu komt mij dat goed uit, want ik wil toch alle cats en de Hitachi in een diorama zetten. Een mens moet wat te plannen hebben.
De tank die erop staat, is niet in de kit. Voor het plaatje zoals in mijn gedachten heb ik al zitten knippen en plakken. Met als resultaat de laatste foto.

Voor wie nieuwsgierig een link, http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234982638-ukraine-kraz-6446-tractor-135/

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik beken eerlijk, deze wilde ik bij militair plaatsen, maar al lezend informatie, foto's en andere dingen, zat me in te lezen, ook nog bij de vrachtauto's. Hoop ik dat hij toch naar militair rollend materieel mag.
De foto aan het upladen en proberen informatie te achterhalen.

De KRAZ 6446, is Uit het ontwerp van de KRAZ 6322
 
Een summiere beschrijving

attachment.jpg
 
Wat ik heel mooi vond Het eerste blad, ik lees nu eenmaal eerst de tekeningen en de gebruiksaanwijzing

attachment.jpg
 
Tot zover, de inleiding, tijd voor de frames met onderdelen, de tractor en de oplegger samen zijn ongeveer 780 stukjes, naarmate ik het boekje las leerde ik meer over 6 wiel aangedreven, of ik kan zo een banden=wissel werkplaats worden
attachment.jpg attachment.jpg
 
Waar was ik gebleven, de pe onderdelen
attachment.jpg
 
Dit is de andere berg onderdelen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Logisch genummerd en snel te vinden.

Dan de bouwtekeningen, netjes in een boekvorm, en om de foto te zetten heb ik iets gedaan, helemaal open, Ik hoorde de kaft al huilen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
En een heel mooi kleuren schema
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Aris, ik hoop waarschijnlijk tevergeefs dat je dat kleurenschema gaat doen. Maar als het een civiele wordt, laat er dan ook je verweringskunsten op los zodat het een doorleefde combinatie wordt. Succes!
 
Steven ik heb een reclame film gevonden, leuk om naar te kijken, waar hij in verschillende uitvoeringen is en ook kleuren. Was heel leuk om naar te kijken en voor mij leerzaam. Ook het jongste model door mij gebouwd is ouder als 30 jaar. Maar in ieder geval in het filmpje is een mogelijkheid om kleur uit te kiezen. Dan vind ik toch de uitvoering met een kleurenschema het mooist, of het meest tot zijn recht komt. Dus je hoop is w.s. niet tevergeefs.
Maar kijk zelf maar het filmpje. Wordt de eerste met militaire kleuren, maar is ook weer een nieuwe uitdaging. Temeer om deze ik wil verwerken in een diorama, met het andere zware grondverzet materieel zoals de cats erbij. Temeer omdat ik als extra nog een witte UN sticker kan maken, dan is het geen oorlogsmaterieel.

En of ik ooit op een beurs geraak met een diorama van 680 mm is toch al de vraag. Betekend wel dat ik moet gaan lezen, hoe de kleur lagen opgebouwd worden bij een tank.

Verweren ga ik ook, een simpel showroom model, daar gaat mijn interesse niet naar uit. Nog veel meer films kijken, of hij in de zware modder rijd tot boven de velgen of al even op een schone weg. Dat is later wel aan te passen

https://www.youtube.com/watch?v=2dNHRwZOd6s
 
Het lijkt me een rijsimulator waar je de kleur van het voertuig kan veranderen. Toen we in mijn bedrijf les kregen over 3d-tekenen in Creo werd er ook een renderingsprogramma getoond waarbij de reflecties van de omgeving door het materiaal weerspiegeld werden. Zo'n programma's worden tegenwoordig ook al voor modelbouwreclame gebruikt, zoals dit filmpje van Meng.

 
Heel mooi filmpje, en die gaat wel een stuk vlotter. Als ik onderdelen, zou bestellen aan de hand van explosie tekeningen, is deze manier al veel duidelijker en sneller
 
Deze foto's vind ik ook wel iets hebben. Beloofd is beloofd, zo wordt hij niet


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.php
 
Gecontroleerd, of de onderkant van de trailer, vlak is.
Hier moeten nog een aantal balken en verstevigingspunten aan toegevoegd worden op de tweede foto is te zien de balken of het plastic, hebben geen bevestiging punten. Op de tekening staat niet eens aangegeven, waar deze en onder welke hoek de balk moet komen.
Op de foto staat een dryfit, de plaat die erbij ligt moet een verschil hebben van 5 mm. met de H- balk

Ik heb besloten, gebruik te maken van de wet van Pythagoras. De boven kant is ook vlak, deze delen, ga ik op de meest onhandige manier definitief bevestigen. Ik wijk af van de tekening en ga eerst monteren de hoek van 90 graden en de hoek van 30 graden. Die zijn vast in de delen, de hoek van 60 graden is dan degene die overblijft. Op het bovenste deel, is het enige paspuntje te zien.

Alle andere hoeken, ik ga ervan uit dat de kit klopt, ik heb bij scalelmates niet gelezen wat er fout is.

In het chassis plaats ik de ene balk haaks tov de andere balk (rechthoekig plat, H profel en U profiel) gebruik ik mijn vriend de schuifmaat voor.

Dat is het voordeel van mini, het bekken waarmee ik binnenmaten meet, is de haakse opening, illegaal maar werkt wel. Het bekken laat je rusten op het plat, links en recht, dan heb je de zelfde hoek. De te verlijmen delen, tegen beide bekken delen aan.
Hoppa perfect, die hoogte kan ik ook overnemen door een slang met water te vullen, een streepje erbij. of het verschil in hoogte tov het water nivo gelijk te brengen. Dit is klein de schuifmaat volstaat.

Gewoon met het Aambeeld, en de Hamer,

lees goed in een Aambeeld is de ronding, Pi (π) 3,141592653589...


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Dat is een stevig project Aris, ik kijk ernaar uit hoe je dit parcours gaat afleggen, en ik verheug me op de kleurtjes.
 
dat word een ernstig bakbeest.......................................
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan