Hoofdsponsor

1/16 Chevrolet Bel Air 1955 [DONE]

Wat ik al ondervonden heb op 1/1 schaal de echte dus dat vocht na het spuiten wel een serieuze impact kan hebben op verf door mat uit te slaan , maar Marc ik weet nu niet dit het geval bij u was of is
 
Ouderdom kan er mee te maken hebben.
Niet goed geschud, het kan verschillende redenen hebben.
 
Knap hoor, mooie kleur combo.
Kan je idd hebben door de ouderdom van de verf, omdat ze te dik geworden is bv.
 
Ik heb de spuitbus goed geschud daar ben ik zeker van.Ik heb zo een twee minuten geschud zoals op de bus vermeld staat.Dus zoals jullie zeggen zou de spuitbus wel eens te oud kunnen zijn.Bedankt voor het meezoeken naar een oorzaak.
Marc S
 
kan het warme weer invloed hebben ?? grt.
 
warmte kan ook een invloed hebben, bij sommige verven ja.
ideaal is kamertemperatuur. bv bij koudere dagen is het beter om de spuitbuis eventjes in warm water te leggen om beter te spuiten.
 
Ik heb de vernis op de zolder gespoten omdat het aan het regenen was.Het was er warm en ik heb de veluxraam open gezet om wat verluchting te hebben.De spuitbus had ik al geruime tijd staan maar of dat invloed heeft dat zou best wel eens kunnen dus ga ik voor het zekere best een nieuwe kopen.
Marc S
 
Bij pas gespoten dingen is vocht de grootste vijand , ik weet het we doen het allemaal om te verluchten maar vocht doet lak mat uitslaan , maar persoonlijk vind ik hem ok , de lak is net zoals de auto's in die tijd gespoten werden toen bestond er nog geen 2lak toch niet in de States
En zeker niet te vergeten het is Marc zijn eerste schildering en hij mag er best fier op zijn , ik stond bij mijn eerste schilderingen zeker niet zo ver
Marc
 
Ik weet niet wat een oorzaak is, als je niet tevreden ben, dan zou ik als deel van de oplossing is, om in de ruimte waar je spuit op de plaats waar je spuit , ook al is het vol in de zon een thermometer te hangen. Geeft die minder als 15 en/of meer als 25 celcius aan. gewoon met spuiten wachten tot het afkoelt.
Heb je in ieder geval zekerheid, over de temperatuur
 
Dat kan wel ja door de velux open te zetten in combinatie met vochtigheid.
Nuja strak spuiten met een spuitbus vraagt toch veel oefening en ervaring. En niet iedere lak zal een mooi resultaat opleveren.
Bv bij echte wagens, heb je 2k lak van de duurdere merken en de goeikopere. Ik weet uit ervaring als de bv Dupont 2k & PPG prachtige resultaten heeft zonder dat je eig moet gaan nat schuren achteraf, maarja de prijs is er ook naar. en je hebt ook goeikopere die ook mooi uitkomen.

Het is altijd wat zoeken naar de perfecte verf en clear coats.
 
Ik heb motip hoogglansvernis gebruikt.Ik dacht dit dit wel kwaliteit had.Het zou ook wel kunnen dat ik ervaring te kort kom wie weet volgende keer beter.
Marc S
 
Door omstandigheden en verhuis is het lang geleden dat ik nog iets kunnen posten heb.Nu probeer ik terug het modelbouw terug wat leven in te blazen en heb nu een beetje verder kunnen doen.Ik heb chroom gelegd.Ik heb eerst BMF gebruikt maar dat lukte maar niet,dus heb ik maar naar een een molotowstift gegrepen met dit als resultaat.
Hier enkele voorbeelden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

grt,
Marc S
 
Ziet er deftig werk uit Marc en blij dat je deze weer opgepakt hebt.
 
Leuk dat u aan het bouwen bent, ziet er netjes uit.
 
Goed bezig Marc! Ik ben benieuwd naar de vorderingen.
 
Bedankt voor de leuke reacties,ga strakjes nog wat verder doen.
Marc S
 
Hier da de laatste post van de chevy.Hij heeft andere velgen gekregen alsook remschijven.Dus bij deze de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik wil er wel bijvoegen dat de deuren niet mooi sluiten na al wat ik ook probeerde,het wilde maar niet lukken.
Marc S
 
Sorry mensen maar nu zie ik zelf pas dat mijn uitlaat links is losgekomen maar die komt terug op zijn plaats.
Marc S
 
Wel Marcske hij ziet er wel veelbelovend , zeker voor een eerste bouw
Proficiat
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan