Hoofdsponsor

1/16 Chevrolet Bel Air 1955 [DONE]

Interieur ziet er netjes uit.
 
Dit zijn allen leuke reacties,bedankt hiervoor.Nu ga ik verder doen met de body.
Marc S
 
ik sluit me aan bij de rest ivm de kleuren,komt goed!

groetjes,

yannick
 
Ik vond het nu wel hoog tijd worden om nog eens een vervolg te posten van de verdere werkzaamheden.Na het interieur ben ik dus verder gegaan met de body.Eerst de deuren en motorkap aangepakt met plamuur en schuurpapier.

attachment.jpg

Daarna heb ik de bumpers aangepakt.Daar heb ik eerst aan de binnenkant een versteviging in gekleefd omdat de stootblokken verwijderd worden en anders de bumpers in drie delen zouden zijn.

Met stootblokken.

attachment.jpg

Zonder stootblokken maar wel al geplamuurd.

attachment.jpg

Ook de verlaging vooraan is gebeurd door een stukje tussenuit te zagen.

Het verschil is te zien op de volgende foto.

attachment.jpg

Verder ga ik nu een paar foto's tonen van het spuitwerk van body,motorkap en deuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu heb ik mezelf juist betrapt op een fout aan de achterkant.Daar zie je aan de linkerkant van het achterlicht dat er nog een naad te zien is.Dat moet wel nog aangepakt worden voordat ik verder ga.
Marc S
 
en terwijl je daar toch bezig bent ook eens met een scriber of scalpel langs de kofferrand gaan, daar ligt een bolletje verf.
 
ik hem het ook gezien , allee er komt wat schot in de zaak he makker
 
En als je toch links bezig ben kijk dan ook even naar rechts daar is ook nog wat werk ;) Maar wel een mooie kleuren combinatie
 
Erwin bedankt voor de opmerking van het bolletje verf,dit is inderdaad een grote fout van mij.In het vervolg moet ik beter opletten voor ik nog iets post.
Marc S
 
Hey Marc kan iedereen overkomen he daarvoor zitten we toch op ONS forum waar we raad en hulp langs alle kanten krijgen
Doe gewoon je ding het komt goed
Marc
 
Erwin bedankt voor de opmerking van het bolletje verf,dit is inderdaad een grote fout van mij.In het vervolg moet ik beter opletten voor ik nog iets post.
Marc S

Juist daarom moet je foto"s posten, vele ogen zien meer dan twee...
Op tijd op zulke puntjes gewezen worden is makkelijker te herstellen dan op het einde van de rit...

Ziet er verder goed uit hoor ;)
 
Hier dan nog eens een kort vervolg.Na verschillende keren herspuiten is het deze maal gelukt.Honderd procent ben ik niet tevreden maar het dak was moeilijk dekkend alhoewel er eerst grijze en daarna witte primer gespoten is.Ook was er toch nog wat plamuur en schuurwerk omdat er toch nog wat foutjes waren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu staat hij klaar om de panellines in te kleuren en het chroom aan te brengen.
Marc S
 
beste Marc ik heb hem eergisteren mogen aanschouwen en hetgeen me liet zien ( eerlijk ) ik vond het geweldig voor iemand die verleden jaar nog nooit een airbrush had vastgehad , wel voor mij ziet het uit als de auto gespoten is zoals in de jaren hun auto's spoten geen echt bling bling zoals ik het graag zie , maar ik moet eerlijk toegeven hij is knap niet mat mooi de glans van vroeger zonder de twee componenten verf zonder vernislaag , het heeft zijn charmesals ik ooit een oude Amerikaan maak moet hij ook zo worden
tof gedaan , proficiat
doe zo verder
Marc
 
Bedankt coachke voor het compliment alhoewel het mijn bedoeling was om er meer glans uit te halen.En jordic wat de kleurcombinatie betreft ben ik zelf ook tevreden over.
Marc S
 
Ik vind het ook een hele mooie combinatie, netjes gespoten
 
Mooie kleurencombinatie.
Misschien de lak wat op polijsten?
 
Ja een mooie combinatie, inderdaad al een redelijke strakheid zo te zien, en zoals Jelle zegt waarschijnlijk prima te polijsten. Eerst een paar laagjes blanke lak eroverheen (liefst 2k), laten uitharden en polijsten maar.
 
bedankt voor de reacties.Zoals ik al eerder zei was het de bedoeling er meer glans uit te krijgen.De vernis is van motip maar eens die erop zat werd die mat en korrelig.Ik heb alles een week laten staan zodat hij goed kon drogen en uitharden.Daarna heb ik hem geschuurd met korrel 6000 tot 12000.En dan heb ik hem gepolijst met tamya compound.Nu zit ik wel met de vraag waarom werd de vernislaag mat en korrelig.
Marc S
 
mooie kleuren en volg in stilte grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan