Hoofdsponsor

1/16 Chevrolet Bel Air 1955 [DONE]

Marc maat ik zal wel komen helpen als het u niet goed lukt
We spreken wel af
Marc
 
Ik ben dus begonnen met het plooien van de uitlaat met spreu maar dat viel goed tegen maar coachke kwam op bezoek en dan heeft hij het geprobeerd.Ze zijn nu gedeeltelijk klaar.Blijkbaar ben ik iets te ruw aan het werk gegaan want hem is het gelukt.De bouwbeschrijving laat zien dat er sidepipes moeten geplaatst worden maar ik ga trachten de uitlaten links en rechts onder de achterbumper te laten uitkomen omdat ik dit mooier vind.Dus er moet nog wel wat geplooid en gepast worden.Ook ga ik proberen de uitlaatdempers zelf te maken.Verder is ook de verlaging achteraan gebeurd.Er zat een verhoging op de vloerplaat waarop de bladveren gemonteerd worden.Die verhoging is na een dry-fit met de achteras weggehaald en op die manier ligt hij nu achteraan lager.

De gedeeltelijke uitlaat.
attachment.jpg

De verlaging achteraan.
attachment.jpg
Het rode gedeelte is waar de verhoging zat en die nu is weggenomen.
Zo dat was het dan voorlopig en ga nu wat verder doen met de uitlaat.
Marc S
 
Ziet er best goed uit he ( hahaha ) een inside joke Marc de rest zal nu stilletjes beginnen uit te komen he
Want beste mensen zo een oude kit en dan nog zo groot er past niks van , Marc heeft die al lange tijd liggen en is een heel oud kitje toen in die tijd speelde dat allemaal geen rol als het maar ineen kon geplakt worden , is wel zonde voor zo een mooie auto he
Marc ( den andere he )
 
Na verschillende malen opnieuw de uitlaten te maken is het uiteindelijk gelukt ze eronder te krijgen.Als materiaal heb ik de laatste keer gekozen voor draad die gebruikt word voor afsluitingen.Aan het einde van de uitlaten worden buisjes geplaatst maar dat ga ik pas doen als de carrosserie op zijn plek komt.Alhoewel ik niet honderd procent tevreden ben ga ik jullie nu de resultaten tonen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc S
 
Op het eerste gezicht ziet dat er niet slecht uit , Marc ziet dat de uitlaten niet raken op de grond he want als ge hem wil verlagen moet ge er rekening mee houden he

Marc
 
mooi gedaan. Zijn ze ook al aangesloten op de motor? Ik zou graag eens een foto zien van de boven of zijkant ;)
 
Jordic de uitlaat is inderdaad aangesloten op de motor.Was wel een fout van mij om dat niet te fotograferen maar ik ga dat morgen rechtzetten.
Coachke normaal zou het verlagen geen probleem mogen zijn omdat enkel achteraan de uitlaat juist onder het chassis zit.
Marc S
 
Ziet er al netjes uit.
 
Jordic vroeg me of de uitlaat al aangesloten was op de motor hetgeen inderdaad gebeurd is maar ik had de fout gemaakt dit niet te fotograferen dus bij deze de beelden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc S
 
Marc da ziet er goed uit alleen spijtig van de onscherpe foto's , daar gaan we nog eens aan werken he als ik bij u ben
Doe zo verder het begint er goed uit te zien
marc
 
mooi ;)
Ik vind het wel knap da je een rode motorblok gebruikt, maar mss de volgende keer toch wat meer kleurvariatie? Motorblok is rood, versnellingsbak is rood, uitlaat-spruitstuk is rood... :)
 
Jordic het motorblok en de versnellingsbak zijn inderdaad rood maar de uitlaatspruitstukken zijn oragne maar ik denk dat het minder duidelijk te zien is want zoals coachke zegt zijn de foto's onscherp.
Marc S
 
Ik ben verder gegaan met het interieur.Hier heb ik dezelfde kleuren gebruikt die ook op het carrosserie zullen terugkomen.Wel is het blauw niet meer hetgene ik eerst van plan was te gebruiken.Ik vond het veel te bleek en daarom heb ik er een beetje grijs bij gedaan.Dit had ik trouwens al gedaan toen ik de bodem gespoten heb.Hierbij dan de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc S
 
Marc eerlijk ? Gewoon knap gedaan juist uw foto's vallen ietsje tegen maar das geen erg ge weet we gaan er eens werk van maken , voor de rest vind ik het zeer zeer goed mooie kleurcombi
Marc

En Marc hebt ge met BMF gewerkt voor de chroomdelen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Marc voor het mooie compliment.Ik weet mijn foto's zijn niet scherp maar van al die instellingen daar snap ik niet zo veel van.Het chroomwerk is gedaan met zilver van revell aqua.Met de carrosserie ga ik wel bmf gebruiken.
Marc S
 
Hele mooie kleuren, mooi gedaan
 
Bedankt Aris voor het mooie compliment.En eerlijk gezegd over de kleurcombinatie ben ik zelf ook heel tevreden mee.
Marc S
 
De kleuren passen perfect bij dit interieur.
Mooi werk Oldieman ;)
 
Je maakt er wat van hier,mooie kleuren toegepast en past heel goed bij deze wagen,schitterend oldieman.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan