Hoofdsponsor

Anders / onbekend Galjoen 16 eeuw [DONE]

dit is weer een mooie update, doe zo verder.
vgr Marc
 
Knap hoe je al die kleine details zelf maakt.
Chapeau :amish:
 
Daar zou ik eens graag in rondlopen ( maar ik ben te groot) mooie details echt knap.
grtz
 
word beter en beter wat een details top grt Pascal
 
Heel mooi werk, handige tips
 
Iedereen alvast bedankt voor de leuke reacties...
Ben ondertussen volop gestart met de masten, maar wat blijkt nu bij het controleren van de plannen:
Heb wel degelijk 3 plannen gekregen, maar wél 2x hetzelfde plan, en het plan van het touwwerk ontbreekt :(:( ....dus:

HELP!! - heeft er iemand deze nog in zijn/haar bezit en wil die deze delen of kopiëren??? Zou me heel erg vooruit helpen!!!

attachment.jpg

Grts,

Patrick
 
Helaas heb ik het niet anders kon je het krijgen, Ik heb wel wat van een ander schip , mocht je echt niks vinden.
van wie is de foto? kan je misschien aan hem vragen.
Je kan eventueel even google raadplegen,moet je wel weten of het een Frans, Engels of Nederlands schip is.
succes met je zoektocht, Marc
 
Helaas heb ik het niet anders kon je het krijgen, Ik heb wel wat van een ander schip , mocht je echt niks vinden.
van wie is de foto? kan je misschien aan hem vragen.

Bedankt Marc, ik probeer de eigenaar van de foto's te contacteren, zonder gevolg tot nu toe...


Je kan eventueel even google raadplegen,moet je wel weten of het een Frans, Engels of Nederlands schip is.
succes met je zoektocht, Marc

Volgens mij een Portugees (of Spaans galjoen), zeker geen Nederlands schip zoals DeAgostini wil laten geloven..

We zoeken verder,

Grts,

Patrick
 
Als dit de Eendracht (Eendraght in oud-Hollands) is, is het inderdaad geen VOC schip maar een schip dat gebouwd werd om de VOC te omzeilen (letterlijk en figuurlijk).
Later in zijn loopbaan is dit schip wél in handen geraakt van de VOC die het omdoopte tot Zuider Eendracht.
Tenminste toch volgens Wikipedia als je "galjoen de eendracht" googelt.
 
Yes! De ontbrekende tekeningen zijn me bezorgd door een heel behulpzame Noorderbuur - waarvoor uiteraard hartelijk dank!

We zijn dus gestart met het touwwerk af te werken.

Ondertussen had ik me bezig gehouden met een andere kit namelijk de doorsnede van de Victory eveneens van DeAgostini. (verslag volgt)

Ik combineer nu beide, als een en ander moet drogen, doe ik enkele touwtjes, enz...
Stand van zaken enkele dagen geleden:

attachment.jpg

Grts,

Patrick
 
inderdaad een heel prachtige bouw ,wat betreft mijn schoener is het nog even koffiedik kijken,ik reeds meerdere bouwers gecontacteerd maar ze kunnen me niet helpen aan de bouwplannen van de us Enterprise...alsook de vele ontbrekende delen eventueel te bezorgen.
 
Knappe details , ziet er goed uit :)
 
Bedankt voor de leuke reacties.

We gaan verder met de weeflijnen ... knoopjes, knoopjes, knoopjes,.... :tongue:

attachment.jpg


Patrick
 
Patrick , dit ziet er al netjes uit.
Geen idee of je het weet dus even uit voorzorg om je te behoeden tegen het ongewild lossen van de knopen.
Op elke knoop een druppeltje verdunde houtlijm voor je de eindjes de volgende dag afknipt is onzichtbaar , gebruik zeker geen seconde lijm.
veel knoop plezier, Marc
 
Patrick , dit ziet er al netjes uit.
Geen idee of je het weet dus even uit voorzorg om je te behoeden tegen het ongewild lossen van de knopen.
Op elke knoop een druppeltje verdunde houtlijm voor je de eindjes de volgende dag afknipt is onzichtbaar , gebruik zeker geen seconde lijm.
veel knoop plezier, Marc

Bedankt voor de tip Marc, maar ik kende 'm al :)

Ik gebruik trouwens seconde lijm zo weinig mogelijk, alleen voor sommige messing onderdelen.


Patrick
 
De laatste knoopjes zijn gelegd!

Ben er uiteindelijk vrij tevreden over het resultaat. Bij deze de eindfotootjes =

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

grts,

Patrick
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan