Hoofdsponsor

Anders / onbekend Galjoen 16 eeuw [DONE]

Patrick_BE

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 jul 2014
Berichten
101
Nadat eindelijk de Victory de scheepswerven heeft verlaten.. attachment.jpg

ben ik begonnen aan deze:

attachment.jpg

ik ben aan dit complete bouwpakket (100 delig) geraakt via kennis die het niet zag zitten. Ik heb gezien dat deze in het verleden nog wel eens gebouwd is hier, en heb de verslagen alvast doorgenomen.

Volgens mijn idee,is dit helemaal géén VOC schip, maar een volbloed Spaanse juffrouw....dit terzijde...kom ik nog op terug...

Om de verveling te vermijden, start ik dit verslag met de half afgewerkte romp (stuurboordkant blijft trouwens deels open) en zo verder..

attachment.jpg

attachment.jpg

De raampjes en de deuren... dat moet beter kunnen!

Volgens hun:

attachment.jpg

dit heb ik er van gemaakt:

attachment.jpg


De ramen worden eveneens "vervangen", alsook de "buitendeur" :-)

attachment.jpg

Met wat verf, ziet er wat beter uit vinden we... de romp wordt trouwens ook opengemaakt zodat de ramen "echte" ramen worden...
attachment.jpg

De balkondeur zoals ze zal worden:
attachment.jpg

Voila, wat leesvoer voor de geïnteresseerden,

Grts,

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
prachtig grt Pascal
 
Aan de kruisen op de vlaggen te oordelen zou ik eerder denken dat het een Portugees is.
 
Ondertussen nog wat verder..

Dit (fantasie?)scheepje wordt een Spanjaard en zal worden herdoopt als San Pedro :-) :alcoholic:
Er wordt meteen beslist dit ook op de spiegel aan te passen!

Hoe zag die heilige man er uit:

attachment.jpg

Even wat freubelen, en het schilderijtje netjes omkaderen, hier alvast de dryfit:

attachment.jpg

De raampjes konden volgens de bemanning ook nog beter, er werden "echte" ramen geeist!!!! Dus:

attachment.jpg attachment.jpg

Ondertussen verder met beplanking:

attachment.jpg attachment.jpg


De stand van zaken ondertussen:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


Grts,

Patrick
 
Goed gevonden die San Pedro, lijkt mij ondertussen reeds een mooi bootje aan het worden.
 
Goed gevonden die San Pedro, lijkt mij ondertussen reeds een mooi bootje aan het worden.

Dank je Erwin, ik beschouw deze bouw als een oefen projectje, zoals nageltjes simuleren dmv tandenstokers, plankjes buigen, enz..., kortom me amuseren zonder bijkomende stress of alles historisch verantwoord is/wordt.

Patrick
 
Hey,

Inderdaad, het is een prachtschip aan het worden.... je hebt het duidelijk in de vingers, mooie bouw, we volgen....in stilte ;)
 
Hier is een heel artistiek iemand aan de slag, héél veelbelovend allemaal !
 
Knap werk :ohmy:

Hoe heb je het loodglas juist gemaakt?
 
Ik ken niets van scheepsbouw maar hier is iemand prachtig werk aan het leveren !
 
goed bezig, prachtig resultaat dat je momenteel laat zien.
onderdelen opnieuw zelf maken ipv die uit de kit te gebruiken geeft steeds meer voldoening en tilt je schip naar een hoger niveau . Volhouden dus.
vgr Marc
 
@ Beyond:
Knap werk :ohmy:

Hoe heb je het loodglas juist gemaakt?

Er zijn verschillende manieren, dit is er één van:
Snij een dun stukje plexi (of andere stevige plastiek) in de juiste maat en kleur:
attachment.jpg

Teken de gewenste "lood" lijnen op ene papier een kleef het glas er bovenop vast:
attachment.jpg

Graveer de lijntjes in:
attachment.jpg

Vul de graveringen dmv stiftje of verf en wrijf overtollige kleur er af:
attachment.jpg

VOILA:

attachment.jpg

Andere manieren: gebruik metalen zeefje/gaas om raam te simuleren, of kleef kunstof gaas tegen het raampje (vind je als verpakking van uien of look, ..), ...

Grts,

Patrick
 
bedankt voor uitleg en opgeslagen want is handig gezien ook voor oude gebouwen grt Pascal
 
Amaai , mooie details en bijzonder sterk bezig , doe zo verder ! :)
 
Prachtig werk en handige tips, komen zeker nog van pas Bedankt hoor.

Mvg
Smarc
 
Nog wat verder gewerkt, dus nog volgen er wat plaatjes:


De meubeltjes voor de stuurman/kapitein: ledikant, kaartenkast, kleerkast, bureau + stoel, zeemanskoffer met slot en een kaars, ..

Leuk om te maken, moeilijk te fotograferen :-)

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de kombuis is gereed:

attachment.jpg

Ondertussen begonnen met het verstouwen van de lading; een deel tonnen vernist, zeildoek gevouwd, reserve rondhout meegenomen:

attachment.jpg attachment.jpg

Ook de luiken voor de kanonnen werden vervangen: links begin met latjes lijmen, dan scharnier kleven en vervolgens vernissen (hier nog nat)
Rechts het metalen voorbeeld=

attachment.jpg

Vervolgens vastmaken aan de romp=

attachment.jpg

Dit is ongeveer de huidige stand van zaken:

attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg
Ik zie net dat er een balustrade onderdeel schuin hangt :$ ... wordt aangepast
attachment.jpg


Grts,

Patrick
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan