Hoofdsponsor

1/16 Tussendoortje: German Tank Gunner

  • Onderwerp starter Hondafan
  • Startdatum
H

Hondafan

Guest
Omdat enkel rivetjes kleven gaan vervelen, en soms niet alle materialen om hande zijn, en gewoon omdat het kan, een tussendoortje

Betreft een kitje van Verlinden #2759 German WWII Tank Gunner

De doos
30025302641_644f11694c_b.jpg

Eens de 8 stukken aan elkaar gekleefd zijn ziet dat er dus zo uit
30074498776_5ae516598a_b.jpg

En we beginnen met het makkelijkste deel,de tankmunitie
30025302401_6490ef359c_b.jpg

Daarvoor moet ik nog kijken welke belettering daar juist op moet
 
Ik shuif ook bij...

Grtz yves,
 
Mooi figuur , leef je maar eens uit ;)
 
We schuiven der bij altijd heel interessant om figuurschilders te volgen...
 
Ondertussen heeft onze Duitser een plaatje om op te staan.
De werkwijze daar wou ik eens gek in doen dus wil je weten hoe kijk dit filmpje: (als je niet van rockmuziek houd, zet je volume dan af :p )

Maar dit is dus het eindresultaat:
30119621405_98e3a20f86_b.jpg
 
Heel netjes Hondafan, dat grondje met de fijne grasjes ziet er prima uit. Ga je nog wat pigmentjes (zandkleur) tussen de stenen borstelen ?
 
heel waarschijnlijk wel, maar dat pigmentengedoe is iets wat ik nog nooit gedaan heb en niet in huis heb, dus ik ga dat eens moeten bekijken hoe dat juist gaat enzo
En op de beurs in Affligem eens kijken om van die pigmentdingen eens mee te nemen
 
al eens wat aan de ogen gewerkt
Ik heb wel eerst de rest van de figuur ingepakt in een paar velletjes papier, zodat ik bij het vasthouden de primerlaag niet beschadig die op de rest van de figuur ook al aangebracht is.

30138770255_aa336a4d63_b.jpg
Het wit van de ogen is niet echt wit (dat is het bij ons ook niet 100%) maar op de foto komt het witter uit dan in het echt

30138770295_2b98830116_b.jpg
Niet 100% maar het begin is er al
 
Ik vind het gezicht nu al qua kleurtinten op de huid zeer geslaagd naar mijn bescheiden mening.
Het gezicht heeft al een verhaal...

Grtz yves,
 
merci, en dat is dan nog maar de basislaag :p
Straks of morgen schaduwen en higlights proberen aan te brengen, het is daar dat ik meestal de mist in ga :p
 
Das dus het merkwaardige dacht dat deze al een beetje waren aangebracht..troost u ,kga daar gewoon nog nie aan beginnen,das nen anderen tak vant vak ..misschien ooit mijn kans eens wagen,alleszins veel succes met de vorderingen;;blijf aandachtig volgen zenne ;-)

Grtz yves,
 
Iedereen zegt ook...Groeien tegen de klippen op, ook hier een jupiler erbij, om de dortse clup te steunen en een vrienden amstel. Dit keer pistache nootjes..
 
ziet er toch al goed uit Koen en ogen zijn knap gedaan grt
 
Fijne gelaatstrekken en bovendien mooi in de kleur gezet, spot on huidskleur. Nu nog schaduwen en highlights en pico bello.
 
Hey,

Zet een lamp loodrecht boven het figuurtje. Vanzelfs komen de highlights en schaduwen naar boven. Gewoon dan schilderen met de verschillende kleuren en het licht en schaduwspel volgen. Bij meer lichtinval dien je meer te highlighten en uiteraard bij schaduw dien je donkerder te gaan met je kleuren. Dit noemt men de zenithal-techniek, dus eigenlijk licht van boven. Normaal gezien kan je bijna niet misschilderen. Goed bezig.
 
ziet er goed uit. ik zie dat je ook die techniek van Jaume Ortiz gebruikt voor de ogen. Gewoon blijven proberen tot je helemaal tevreden bent.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan