Hoofdsponsor

1/32 Deuce of Spades [DONE]

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.877
Het begon allemaal een paar maanden terug ik was op bezoek bij Oldieman ( Marc ) en Marc duwde een DVD in mijn pollen " ge moet er eens naar kijken " zei hij
Eens thuis gekomen de film opgezet en ik heb er van genoten het was de film " Deuce of Spades " een soort love story met als rode draad een heerlijke Hot-Rod om beter te zeggen een omgebouwde Ford " B" roadster van 1932 met flathead ( in het Nederlands wil dat in feite zeggen platte kop ) en dat slaat op een v8 motor met de kleppen opzij in het motorblok en niet in de cilinderkoppen , en in feite is de cilinderkop een gewone dikke plaat en niet zoals de meeste mensen onder ons het kennen met in de cilinderkop de nokkenas en de tuimelaars en de kleppen
Om verder te gaan vorige maand op de beurs in Mol zie ik daar twee kleine doosjes liggen met twee Ford's in , ik kon ze schappelijk kopen maar wist op dat moment nog niet wat ermee te doen
Mijn Golfje was juist af ( foto's volgen nog ) en ik had even geen zin om iets te bouwen , nu zit ik toch in mijn werkplaatsje en die twee doosjes staan daar , ik wilde er iets mee doen maar vond niks in mijn kop om uit te werken en plots kwam het idee in mij op om eens naar afbeeldingen te kijken vanuit de film , nog niet wetende dat het om dezelfde auto ging , gewoon geen erg in , plots viel mijn ...... Frank , Euro , potverdekke dat is dezelfde en ik was weer vertrokken een tafereeltje uit de film met de mooie zwarte Deuce
Waar gaat het om
Het is een kitje op schaal 1/32 van het merk " Hales " nog nooit van gehoord
Mijn bedoeling is deze om te bouwen naar een Hot-Rod , zonder veel toevoegingen maar ook weer niet ootb dat kan niet want er moet aan veranderd worden
De kosten ga ik weer proberen zo laag mogelijk te houden en materiaal van in en rond het huis te gebruiken
Een vignette zit er dik in
Raad is altijd welkom dat weten jullie wel

Hier gaan we
De doos is niet meer in goede staat maar het kitje is wel compleet

attachment.jpg

De inhoud is niet veel maar ziet er toch wel leuk uit om iets moois te maken

attachment.jpg

Mijn eerste werkzaamheden waren het vele Flash te verwijderen en de mooie spatborden er gewoon af te snijden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgens de beelden van de film zijn de louvres verwijderd en ook verschillende zaken zoals de deurklinken en nog een paar zaken die ik niet ken zoals twee uitstulpingen boven op de carrosserie aan het voorste raam dat er in mijn geval niet meer opkomt

attachment.jpg

attachment.jpg

Het chassis had een paar sinkholes maar die kon je in normale toestand niet zien , maar nu wel dus de putty kwam weer boven , nu heb ik de carr. al in de grondverf gezet en een eerste dunne lar zwarte primer nu Roy en alle andere bouwers heb geen schrik ik ga hem in het donkerste grijs zetten dat ik heb de reden zullen jullie wel weten zeker over de kleur zwart en ge weet het of niet ik luister naar mijn meester en mentor ( grapje ) dus hier een eerste beeld

attachment.jpg
Vrienden dat was het voor vandaag , ik hoop dat het jullie bevalt
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moest je een vrouwelijke figuur vinden...
Faith%20and%20the%20DOS%201.jpg

Foto: Duece of Spades productions. Wil be removed on request
 
Koen een lekker stuk he ? ( sssstt niet voort vertellen he ) dat is hem maar zoals in elke film zijn er een paar verschillende voertuigen voor gebruikt zoals je hier ziet achter dikkere banden een andere versie had dan weer gewone banden deze heeft een voorruit en op sommige foto's dan weer niet
Ik ga hem met de gewone banden maken of ik moest er vinden wat op 1/32 niet zo evident is
Ik heb al wel velgjes normaal zijn het 13 inch op schaal 1/24 maar zo te zien gaan ze passen nog juist wieldoppen zoeken en de Wishbones zal ik ook zelf moeten fabriceren
Grt
Marc
 
Dat begint interessant! Ik volg met belangstelling.
 
Ik schuif mijn stoel ook aan
 
dat is een mooie Marc ik volg ook grt Pascal
 
Ga je louvres bovenop de motorkap ook nog aanbrengen Marc? Die twee bobbels die je verwijderd heb (vrouwelijke wagen ? :) ) waren dat niet de montagepunten voor de voorruit? Zo mijn hart even gelucht lol maar kan een heel leuk projectje worden in deze schaal.
 
Geen autobouwer deze jongen, maar niettemin zet ik een stoeltje bij.
 
Geen autobouwer deze jongen, maar niettemin zet ik een stoeltje bij.

Idem voor mij...laat u nog maar eens gaan Coach...ga weer de moeite zijn U kennende..


Grtz yves,
 
@ Ron er waren twee gaatjes voorzien voor de voorruit en de louvres dat zie ik momenteel niet zitten hoe ik daar moet aan beginnen
En allen bedankt voor jullie reacties
Ik weet dat Roy er eens mee bezig geweest heeft , maar ik zou het niet weten hoe eraan te beginnen waarom ? omdat het motorkapje vast hangt aan de rest (zie foto ) als er suggesties zijn graag hoor
grt
Marc
 
De louvres waar ik me mee bezig hield zullen uiteindelijk moeten worden gephotoetched om perfecte kwaliteit te proberen te krijgen. Dat wordt poging 13.

Hou er echter rekening mee dat dat schaal 1/72 is; op schaal 1/32 zou ik het op een andere manier proberen. Als je toch mijn 12 andere pogingen nog eens wilt bekijken (al dan niet met het hoofd schuddend), zie vanaf hier, post 22.
 
Indrukwekkend archer ik zal zien wat ik doe want nu voor 1x te gebruiken weet ik het nog niet maar in ieder geval bedankt voor de info zeer interessant , kan ook niet goed aan de uitleg uit ze geven maten op die me raar lijken af zijn het de maten voor in het echt ? ik volg even niet
Marc
 
de maten geven de reële waarde waarde weer in 1/1: bvb AR88037 : RESIN 6” RAILROAD LOUVERS$17.95AR88037O-scale (1/48)Sheet contains scale 6 inch (15 cm)louvers suitable for pre 1950s and otherapplications. Includes 43 linear inches(109 cm) of resin louvers. Instructionsincluded.

bevat 109 cm van deze louvres, de louvres zijn op schaal 1/48 en zijn in 1/1 6" of 15cm/150mm, dus op schaal 1/48 zijn ze 150/48= 3.125mm. in 1/32 worden deze: 150mm/32 = 4.7mm.

Als je op de foto van het product klikt zie je het ganse decalvel
 
Ik dacht dat het zoiets moest zijn maar twijfelde Ok bedankt
Nu nog een vraagje heb jij er al bij besteld ? Ging dat goed ? En hoe snel was het hier ? Sorry voor de hoop vragen
Marc
 
geen probleem mee gehad, ik had een paar sets van hun resin rivetten besteld. Denk dat het een paar weken geduurd heeft in totaal, maar is al een paar jaar geleden.
 
Deuce of spades.Prachtige film.Vind het een leuk idee dat je hem zo gaat bouwen.Ga je een tafereel bouwen vanuit de film?
Marc S
 
leuk projectje,ik ken de film ,niet maar ga ik toch is opzoeken.
Ik vind het hak en zaagwerk al in de goeie richting gaan.

groetjes,

Yannick
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan