Hoofdsponsor

1/241 Star Wars : Millennium Falcon Vs Tie Fighter [wip]

Dank u wel Coachke en MrArtex voor de leuke reacties... :)
Peter, het zijn idd heel leuke kitjes, weliswaar klein en redelijk gemakkelijk, ideaal voor beginners als m'n zoon en ik om te experimenteren... Maar als gevorde bouwer ook zeker veel mogelijkheid om diep in detail of verwering te gaan...
Uiteindelijk ben ik toch m'n zoon telkens aant helpen, maar het is wel de bedoeling dat hij het zelf doet... Hij heeft dan minder geduld, klatst er een kwak verf, langs ene kant maar half, langs andere kant weer te veel, maar is er zelf tevreden mee... en dan is het moeilijk om zelf te zwijgen, en om het model dan niet af te nemen om het te verbeteren... Als ik hem te veel ga pushen en grommelen heeft het eerder een averechts effect en houdt hij het snel voor bezien...

Groetjes,
Kurt
 
space lekkere afwisseling en volg graag grt
 
Dit ziet er inderdaad erg mooi uit, en ook mijn eerste airbrushpogingen hadden een héél ander resultaat (zullen we het maar niet meer over hebben).

Als je dit soort vervelende onder de tape door lopende verfdruppels wilt voorkomen, kun je na het afplakken een laagje parketreiniger verdund met wat water airbrushen. Ik weet niet meer welk merk parketreiniger in België verkrijgbaar is en goed werkt, help..?

Dat zorgt in elk geval voor een afdichting en het droogt transparant (zij het glanzend) op.
 
of eerst een laag met hetzelfde zwart, en dan het andere kleur spuiten. zelfde effect, je vult eerst de openingen van de tape
 
Ziet er al goed uit en het is ook niet het makkelijkste om af te plakken met al die ribbeltjes.
 
Dank u wel Pascal en Ron voor de support en complimenten...

Dank u Roy en Silenoz voor die tip... Een tijdje terug heb ik van Roy ook deze tip mogen ontvangen in m'n Captain Bananaaa bouwverslag... Nu zal je wel van mij denken dat ik niet naar goede raad luister, maar moet ik ook erbij zeggen dat deze 2 modellen ongeveer tegelijk gespoten werden (midden augustus) en dat ik met m'n bouwverslag hopeloos achter loop... Bij deze genoteerd, na afplakwerken effe de plakband als het ware "sealen" met dezelfde kleur, of vernis voordat de contrasterende kleur erop gaat...

Groetjes,
Kurt
 
Hallo allemaal... Nog snel een update van de vorderingen...

Na de cockpit wordt het dus hoog tijd om de machien eens in elkaar te zetten... Beide helften zorgvuldig gelijmd en in elkaar gezet, maar langs alle kanten toch nog spleten en kieren... Da gaat wel een probleempje geven in het luchtledige vrees ik...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dus maar aan de slag met putty... Na een paar uurtjes smodderen, schuren, smodderen en schuren toch een beter (voor mij toch) resultaat gekregen...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na al dat smodderen en schuren dus ook weer een nieuw laagje verf nodig... Eerste laagje verf verliep zonder problemen, maar juist te weinig aangemaakt. Dus onmiddellijk een beetje nieuwe verf aangemaakt (in hetzelfde bekertje van de eerste ronde), maar al direkt bij het spuiten viel het op dat er iets mis was...
Aanschouw hier het nieuwe model Tie Fighter P400... GRRRR...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Blijkbaar opgedroogde verf van de eerste ronde mee door de AB... Wie me gelooft dat ik het model toen stante pede in de vuilbak wou flikkeren, gelieve uw hand op te steken...

Ma na een nachtje (bijna 2 weken) bezinken toch de moed bijeen geraapt en voor de Tie Fighter een date versierd met de Revell Paint Remover... Terug na af dus... :)
attachment.jpg

attachment.jpg

Maar in de hevigheid wel effe vergeten dat Paint Remover niet zo'n goede match geeft met clear parts... diepe zucht... vuilbak open...
attachment.jpg

Op dit mooie forum ergens in een BMW topic gelezen dat aangetaste clear parts "hersteld" kunnen worden met speciaal produkt, of gewone simpele tandpasta... Baat het niet, schaadt het niet, en na een tandpasta boen ronde is de grootste schade toch weg gewerkt... Thnx voor de tip Roy...
attachment.jpg


Met volle moed dus weer verder met een laagje nieuwe primer van Alclad, wederom thnx aan Roy voor deze heerlijk spuitende primer...
attachment.jpg

attachment.jpg

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Man o man wat een ellende. Uit de verf en opnieuw begonnen, Respect, het grote archief, is altijd in de buurt. ziet er mooi uit!!
 
Thnx Aris, figuurlijk gesproken heeft me deze al bloed zweet en tranen gekost... ;)

Ondertussen heeft m'n zoon ook niet stil gezeten en werd er (afgelopen maanden) ook nog aan de Milennium Falcon gebouwd...

Bij hem was het ook tijd voor de definitieve assemblage van de kit...
attachment.jpg

attachment.jpg

En daarna was het decal tijd... In totaal waren er 20 kleine decals te plaatsen verdeeld over onder- boven- en zijkanten van het schip.
Voor alle zekerheid de MicroSol er maar bij gehaald, echt een heerlijk eenvoudig produkt om mee te werken om een fantastisch resultaat te bekomen... Ik kan er in ieder geval al niet meer zonder... De eerste 2 of 3 decals heb ik voorgedaan, maar al de rest heeft Devlin zelf gedaan... Ook werd daarna de laatste hand gelegd aan de verf werken, de uitlaten in het zwart, en enkele vlakken die een donker grijs kleurtje meekregen...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Met de staander eronder krijgen we dus een mooi afgewerkt resultaat, het eerste afgewerkte project van Devlin...
attachment.jpg

attachment.jpg

Zelf ben ik ook nog produktief bezig geweest met mijn Tie Fighter, en ook hier begint het einde stilletjes in zicht te komen...
Na de primer (zie vorige post) is het deze keer goed gelukt om een mooie laag grijs over de body te zetten, jammer genoeg vergeten foto's te nemen, bij deze was ondertussen ook weeral het raam afgeplakt en helemaal klaar voor een nieuw laagje verf...
attachment.jpg

Persoonlijk vond ik het goed gelukt, maar met deze close-up foto op m'n scherm moet ik toegeven dat het echt nog wel beter kan... :(
Het gaat wel zo blijven omdat het op het model niet zo opvalt ten op zichte van de close-up die op scherm minstens 15x groter is.
attachment.jpg

Ondertussen de Tie Figter ook verder in elkaar gezet, welliswaar zonder lijm, ik wil binnenkort eerst nog een poging doen om het het model te verweren en er proberen een beetje meer leven in te brengen. Ook ben ik niet helemaal tevreden met het standaard mee geleverd standaardje, hier ga ik nog een paar nachtjes over slapen en rustig uitzoeken wat ik hier voor zou kunnen fabriceren... Ma ondertussen laat ik jullie wel nog effe genieten van het (bijna) afgewerkte model...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En om deze update af te sluiten... Twee gezworen vijanden broederlijk langs elkaar...
attachment.jpg

attachment.jpg

To be continued...

Groetjes,
Kurt & Devlin
 
Roy wat laat gereageerd op uw vraagje het is bij ons SOL +
Kurt dat ziet er veelbelovend uit
Marc
 
Netjes , je hebt er al 2 van de serie ;)
 
wat betreft de clearparts van de tiefighter,toen ik nog met dees mannen vloog hadden we veel last van spacedust waardoor de ramen wat troebel werden door zandstraaleffect,dus...zeer waarheidsgetrouw...........................
 
Leuke topic,
Love Starwars..

je zou denken weer zo een vader zoon project wat leuk is voor de vader en de zoon
maar dat meestal op nie veel trekt (om verschillende redenen, zoon aan het leren etc)

Dat is hier niet het geval !
Jullie maken er echt jullie werk van om details aan te passen, naden weg te werken terwijl dit een snap on kit is (denk ik)

Ale al bij al Heel sterk, geduldig en met oog voor detail bezig !

Clear Parts:
je kan inderdaad tandpasta gebruiken.

Je kan ook tamiya rubbing compound gebruiken (kost dan wel weer geld) maar met ruw en heel fijn kom je een heel eind.

Kleine tip

Welke methode je ook kiest:

Na de tandpasta of rubbing compound, kan je met parketreiniger een potje volgieten waar jouw clearpart in past,
je steekt jouw clearpart erin met een pincet en haalt het er rustig terug uit, dan plaats je jouw clearpart
rechtopstaand (ergens tegen leunend (met enkel de rand) op een keukenrol doekje) dit laat je (liefst afgesloten voor stof enz)
de hele nacht of dag staan.

Nadien heb je een beter resultaat dan het originele stuk uit de doos en zijn zelf de kleinste krasjes weg (let wel kleine, de grote moeten met tandpasta of rubbing compound).

Ik volg verder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan