Hoofdsponsor

1/72 Pt 109 [DONE]

Vrouwen hebben altijd gelijk als je niet de rest van je leven wil afwassen :)
 
Het ziet er allemaal goed uit ferm.
 
Hey,

Dat ziet er heel goed uit zelfs....
Breng maar dat we kunnen genieten....
 
Update van de dag.

Het 37mm kanon is definitief bevestigd op de voorplecht inclusief touwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de touwen heb ik zwart paardjesgaren gebruikt, iets wat de jongeren misschien niet zullen kennen.

Dat er over deze oude kit ook eens iets positiefs mag verteld worden heb ik deze avond ondervonden.
Ik had de vergeelde decals ongeveer een maand aan mijn raam hangen maar ik zag geen verbetering in de vergeling. Tevens had ik ze ingespoten met decal sealer (van onze noorderburen Modelbrouwers) omdat ik vreesde dat ze gingen breken door ouderdom bij hun contact met water.
Maar ik had er geen goed oog op en besloot om ze zo scherp mogelijk af te snijden voordat ik ze met een bang hart liet weken. vooral voor de kleinste decal die rond de stand van het kanon op de achterplecht moest komen had ik schrik.
Maar alles is goed verlopen en de PT is nu dus ook voorzien van zijn decals. Enkel de grote rompdecals zal ik weglaten want na het opnieuw bekijken van foto's heb ik vastgesteld dat het nummer niet op de romp aanwezig was.

Morgen zal er worden overgegaan tot de "marriage" van romp en dek waarna ik ook foto's zal posten.
 
Voila, foto's van de decals:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vandaag het dek verlijmd op de romp en ligt nu te drogen.
Morgen nakijken en de vlaggestok afwerken in de hoop dat de decal van de vlag nog bruikbaar is. Zal deze voor alle zekerheid maar op een stuk huishoudfolie kleven.
 
Ben ook niet jong meer maar paardjesgaren :O maar ziet er altijd weer wat beter uit als er decals opzitten en ben benieuwd naar het eindplaatje.
 
Vind hem in ieder geval knap met wat ik zie.
 
Ik ben ook niet een van de jongste maar paardjesgaren ken ik ook niet. Wel paardehaar, waarmee luchtleidingkoppelingen in elkaar gedraaid werden an het als afdichting gebruikt werd.Decals zien er heel mooi uit.
 
Denk dat paardjesgaren een Vlaamse benaming is voor dit

attachment.jpg

zo genoemd naar de afbeelding van het paadje op de klos. Bestaat al lang want dit klosje is nog van mijn grootmoeder.

Terug naar de PT109.
De decal van de vlag bleek nog bruikbaar en deze werd voor alle zekerheid op aluminiumfolie gekleefd, bijgesneden en dubbel gekleefd rond een koordje dat ik aan de vlaggenstok vastgemaakt heb.
Ten slotte alle bewapening er op, verliep niet vlot met die PE mitrailleurs, paar retouchkes en nu blijf ik er af want als ik er te veel naar kijkt breekt er iets af.
Dus volgen hier de eindfoto's en de PT verhuisd naar de glazen kast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zal nu wel nog een tijdje duren eer ik nog een boot ga bouwen. :$ :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed geslaagd en een pronkstuk Erwin.
 
Zeer geslaagd model hoor, ziet er zeer netjes uit.
Beetje verweerd, maar juist niet te veel, perfect!
Applaus
 
Mooi modelletje geworden en wat word je volgende schip :8
 
Wel Erwin ...kan alleen maar zeggen , missie meer dan geslaagd hoor , knap model die je ons toont !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan