Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Sd.Kfz.6/1-cocktail + sIG33 [wip] - Pagina 9
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 126 van 126

Discussie: Sd.Kfz.6/1-cocktail + sIG33 [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Het atoomkanon nam even alle aandacht op zich maar dat is nu verleden tijd en de half-tracks beginnen weer te ronken. De gespoten stukjes van de seinpaal lagen al een tijd te wachten maar de pyloon kon nog niet op het diorama gemonteerd worden. Hiervoor moest ik een fundering voorzien. Ik wilde die in plaaster gieten, dus werd er en bekisting in karton gebouwd en bekleed met tape tegen de aanhechting. Dat is gevuld met plaaster.

Dan werd het karton weggesneden.

Als ook de tape weggehaald werd, bleef er een dun randje plaaster over om weg te schuren.

Wat dan overbleef moest nog doorboord worden om een aanhechtingspunt te creëren voor de plastic paal.

Daaraan is een verankeringspin gekleefd. Er zijn nog wat kleine schilderwerken aan de paal maar het ziet er plots veel vollediger uit.

De rails zijn nu aan het spoor vastgekleefd. Daardoor was de stopper ineens alleen nog maar langs de doorgesneden zijkant van het dio door te schuiven, hij past wel nauw. Ik krijg het ook niet verder meer dan het midden van het spoor, de half-track zal nogal schuin geplaatst moeten worden. De rails worden nu ook met aparte boutjes vervolledigd.

Standaard

Knap werk weeral Steven , maar even een tip als je nog van die blokjes moet maken in plaats van plaaster dat toch gemakkelijk barst of breekt gebruik je beter van die auto plastic plamuur met die verharder die platte ronde dozen , het stinkt enorm maar je kan er daarna wel in boren en zelfs draad tappen en heeft een hele fijne structuur , vijlen en schuren zijn ook geen probleem
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dat zal een 2-componenten-epoxy zijn, zo te horen? Een alternatief zou Milliput zijn, wordt ook hard zonder vieze geurtjes.Toen ik met de Dremel hier op zat, dacht ik ook even dat het blokje in tweeën zou breken, dus heb ik er een diep en een ondiep gat in geboord. Maar het heeft wel hetzelfde materiaal als de ondergrond waar het op gegoten is.

Standaard

Juist heel je topic doorgelezen, ziet er knap uit!

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Je bent aardig op dreef met dit leuke diorama (als er treinsporen op liggen vind ik't al half geslaagd). Misschien ben ik voorbarig maar let er op dat de dwarsliggers 'in' de ballaststenen liggen (waarschijnlijk heb je nog wel plannen om die verder in te bedden). Ook zou ik dmv roestwashes verschillende roestkleuren aanbrengen om de uniformiteit te doorbreken.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dat was inderdaad voorzien, maar dan moeten alle bouten er zitten en ik moet spoor 1 nog doen. Vergelijk de 2 laatste foto's, de binnenzijde van de rails is nog "los". Ik mis er 2, die haal ik dan maar van de verzaagde liggers.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten